Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@02:56:43 GMT

خداییان: در بازرسی‌ها هیچ خط قرمزی نمی‌شناسیم

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۱۲۱۶

خداییان: در بازرسی‌ها هیچ خط قرمزی نمی‌شناسیم

به گزارش ایسنا دکتر خدائیان در جریان سفر به استان کرمانشاه، در جمع همکاران بازرسی این استان با تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان، به بیان فرازهایی از نهج البلاغه پیرامون نظارت و بازرسی پرداخت و گفت: بازرسان به عنوان عیون جامعه چشم بیدار نظام هستند و این چشم باید خوب ببیند و خوب منعکس کند.

 خدائیان بازرسان را از پرداختن به مسایل جزیی بر حذر داشت و گفت: باید مسایل مهم و گلوگاه‌های فساد در هر استان شناسایی و بازرسی بر اساس آن پیش بینی شود و این روند تا مسدودسازی گلوگاه فساد ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مورد گلوگاه‌های فساد و مسایل مهم آسیب شناسی صورت گیرد، تصریح کرد: بازرسان باید با علم و آگاهی انتخاب شوند و در حوزه مربوطه متخصص باشند.

رئیس سازمان بازرسی تسلط بر قوانین و مقررات دستگاه مورد بازرسی را تکلیفی مهم بر دوش بازرسان دانست و از برگزاری آزمون‌هایی از بازرسان بدون اطلاع قبلی به منظور تعیین سطح آگاهی آنان نسبت به قوانین و مقررات در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی به بیان توصیه‌هایی خطاب به بازرسان پرداخت و رازداری را به عنوان یکی از مولفه‌های مهم مورد اشاره قرار داد.

رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه در نگارش گزارشات دقت شود، تاکید کرد که گزارش‌های تهیه شده در سازمان بازرسی باید دقیق و مستند باشد و بر اساس دلایل و مدارک نگارش شود.

وی با اشاره به ماموریت ریاست دستگاه قضا به سازمان بازرسی پیرامون نظارت بر اجرای قوانین، تاکید کرد: بازرسان باید تکالیف دستگاه‌ها را احصا و بر اجرای این تکالیف قانونی نظارت کنند.

خدائیان با بیان اینکه دربازرسی‌ها نکات مثبت و منفی با هم دیده شود، گفت: از کلی گویی پرهیز کرده و پیشنهادات دقیق، قابل اجرا، زمان دار و عملیاتی باشد.

این مسئول عالی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست قوه قضاییه، در بازرسی‌ها هیچ خط قرمزی را نمی‌شناسیم و اگر سوءجریانی باشد قاطعانه برخورد می‌کنیم.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

آفتاب‌‌نیوز :

 اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است. ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

وی افزود: همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفتگو و تعامل هستیم. از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود.

اسلامی تاکید کرد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست. گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطمئنیم این گفتگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آن‌ها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایند‌های همکاری با آژانس این موصوع را مکرر اثبات کرده و آن‌ها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این‌ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه‌ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • خط قرمزی که به «نون.خ» کمک کرد/ ماجرای شکایت آقای خواننده چه بود؟
  • بغض و تشکر مردم از حضور کولبرها در «نون.خ»/ خط قرمزی که کمک کرد