Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع عبری از وخامت اوضاع جسمانی اسیر خلیل عواوده در زندان رژیم صهیونیستی خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،شبکه عبری زبان « کان» امروز از وخامت اوضاع جسمانی « خلیل عواوده» اسیر فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش این شبکه عبری ، خلیل العواده در نتیجه اعتصاب غذا در معرض آسیب مغزی و عصبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی خلیل عواوده را در دسامبر 2021 بدون هیچ اتهامی بازداشت کردند و این درحالی است وی پیش از این چندین بار توسط نظامیان صهیونیستی بازداشت شده بود.

خلیل عواوده اسیر فلسطینی نزدیک 150 روز است که در اعتراض به بازداشت موقت یا اداری دست به اعتصاب غذا زده است. وی ابتدا اعتصاب غذایی 111 روزه داشت و فقط یک هفته آن را شکست اما پس از سرباز زدن صهیونیست‌ها از تعهداتشان، بار دیگر اعتصاب غذای خود را از سر گرفت.

آزادی خلیل العواوده و «بسام السعدی» از رهبران بارز جنبش جهاد اسلامی فلسطین از جمله شرط‌هایی بود که جنبش جهاد اسلامی فلسطین به رژیم صهیونیستی برای توافق آتش‌بس دوشنبه شب در نوار غزه تحمیل کرد.

از طرف دیگر دفتر رسانه‌ای اسرای فلسطینی گزارش داد که دادگاه نظامی رژیم اشغالگر امروز برای محاکمه بسام السعدی  تشکیل جلسه می‌دهد.

در پی برقراری آتش‌بس پس از سه روزه جنگ، «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد: ما آزادی شیخ بسام السعدی و خلیل عواوده را شرط آتش‌بس کردیم. ما این پیروزی را به همه مردمی که در کنار مردم فلسطین ایستاده‌اند تقدیم می‌کنیم.

حدود 500 اسیر فلسطینی که بدون هرگونه تفهیم اتهامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت موقت هستند و با شعار « تصمیم ما آزادی است» برای دویست و بیست و دومین روز متوالی در راستای مقابله با سیاست بازداشت اداری به تحریم دادگاه‌های رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

هراس صهیونیست‌ها از عملیات‌ انتقام جویانه مبارزان فلسطینی در کرانه باختریدرگیری‌های نابلس؛ راهبرد تهاجم حداکثری رژیم اسرائیل در قبال گروه‌های مقاومت فلسطینی به چه معناست؟پیام رئیس جمعیت دفاع از ملت فلسطین به «زیاد النخاله»/ سازش نامه‌های سران خودفروخته به ورق‌پاره‌ای تبدیل شد

این درحالی است که باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که « رائد ریان» و « خلیل عواده» در اعتراض به بازداشت اداری به اعتصاب غذای خود ادامه می دهند و رژیم اشغالگر صهیونیستی از پاسخگویی به درخواست آن‌ها برای توقف بازداشت اداری خودداری می‌کند.

باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه خود تاکید کرد: اوضاع جسمانی این دو اسیر فلسطینی رو به وخامت است و با گذشت زمان وخیم تر می‌شود.

نزدیک به 500 اسیر فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی در اعتراض به بازداشت بدون اتهام یا محاکمه خود و تنها در چارچوب قانون موسوم به بازداشت اداری رژیم صهیونیستی، از حضور در جلسات دادگاه نظامی خودداری کردند.

543 اسیر به حبس ابد محکومند و تعداد اسرای بیمار 700 نفر است که 300 نفر آنها بیماری‌های خطرناک و مزمن دارند.

با این وجود رژیم صهیونیستی همچنان به صدور احکام بازداشت اداری بیشتری ادامه می‌دهد و بر اساس اعلام باشگاه اسرای فلسطینی، تعداد حکم بازداشت‌های صادر شده از ابتدای سال جاری تا پایان فوریه به 203 مورد رسیده است.

نهادهای فلسطینی همواره خواستار حمایت بین المللی از ملت مظلوم فلسطین شده و از دادگاه بین المللی کیفری خواسته‌اند تا تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرای فلسطینی بازداشت اداری اوضاع جسمانی اسیر فلسطینی بسام السعدی خلیل عواوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محاصره کارخانه اسلحه‌سازی حامی رژیم صهیونیستی در انگلیس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فعالان حامی فلسطین شعبه‌های یک کارخانه اسلحه‌سازی حامی رژیم صهیونیستی را در انگلیس محاصره کرده و خواستار توقف صادرات اسلحه به این رژیم شدند.

در انگلیس اعتراضات علیه جنگ غزه همواره ادامه داشته است.

شهر لندن، پایتخت انگلیس نیز هفته گذشته صحنه تظاهرات هزاران نفر علیه جنگ غزه بود.

همچنین جنبش دانشجویی انگلیس نیز در مخالفت با جنگ غزه در برخی دانشگاه‌ها دست به تظاهرات زده است.

از سوی دیگر، سایت شبکه المیادین با انتشار نسخه‌ای از مفاد اصلی توافق پیشنهادی میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین نوشت: این توافق دارای سه مرحله است؛ مرحله نخست که طی ۴۰ روز انجام می‌شود و امکان تمدید آن وجود دارد: توقف موقت عملیات نظامی میان دو طرف و عقب نشینی نظامیان صهیونیست در قسمت شرقی به طوری که از منطقه‌های پرجمعیت به سمت منطقه نزدیک به مرزها حرکت کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: مرحله نخست توافق مذکور همچنین شامل توقف پروازهای نظامی و شناسایی در نوار غزه به مدت هشت ساعت در یک روز و ۱۰ ساعت در روزهای آزاد سازی اسرا است. بعد از گذشت یک هفته از آزاد سازی تمام زنان، نظامیان صهیونیست از خیابان الرشید همسو با خیابان صلاح الدین عقب نشینی می‌کنند تا ورود کمک‌های بشردوستانه تسهیل شود. همچنین به آوارگان فلسطینی غیرمسلح اجازه داده می‌شود به خانه‌های خود بازگردند و با آزادی در سراسر نوار غزه رفت و آمد کنند.

در بیست و دومین روز بعد از آزاد سازی ۲ سوم اسرا، نظامیان صهیونیست از مرکز نوار غزه به ویژه محور شهدا نتساریم و میدان الکویت و شرق صلاح الدین به سمت منطقه نزدیک به مرز عقب نشینی می‌کنند و آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه بازمی گردند. ورود کمک‌های بشردوستانه به صورت گسترده به میزان ۵۰۰ کامیون که نیمی از آن به سمت شمال ارسال می‌شود تسهیل خواهد شد.

بر اساس این توافق، نیروهای مقاومت ۳۳ اسیر زن و مرد صهیونیست را شامل صهیونیست‌های زیر ۱۹ سال، بالای ۵۰ سال و بیماران و زخمی‌ها آزاد می‌کنند. رژیم صهیونیستی نیز ۲۰ اسیر کودک و زن را در برابر هر اسیر صهیونیست آزاد می‌کند.

نیروهای مقاومت فلسطین تمام نظامیان زن صهیونیست را آزاد می‌کنند و در مقابل رژیم صهیونیستی در برابر آزادی هر یک از آنها ۴۰ اسیر فلسطینی (محکوم به حبس ابد و حبس عادی) را آزاد می‌کند. البته تل آویو می‌تواند بیشتر از ۲۰۰ اسیر آزاد نکند.

در نخستین روز اجرای توافق مذکور، نیروهای مقاومت سه صهیونیست را آزاد می‌کنند و بعد از آن هر سه روز سه صهیونیست دیگر را آزاد خواهند کرد. این روند آزادی ابتدا با زنان اسیر صهیونیست آغاز می‌شود و تا ۳۳ روز ادامه دارد. رژیم صهیونیستی نیز اسرای فلسطینی را آزاد می‌کند.

در این توافق ذکر شده که سازمان ملل و نهادهای ذیربط به وظایف خود در خصوص کمک رسانی به بخش‌های مختلف نوار غزه عمل کنند. بازسازی زیرساخت‌های برقی، آبی، فاضلابی و ارتباطی نوار غزه نیز آغاز می‌شود. در توافق مذکور بر لزوم واردات تجهیزات لازم برای برپا کردن اردوگاه‌های آوارگان تاکید شده است. در روز چهاردهمین، نیروهای نظامی زخمی می‌توانند از طریق گذرگاه رفح به خارج فلسطین برای درمان منتقل شوند.

کد خبر 6095398

دیگر خبرها

  • محاصره کارخانه اسلحه‌سازی حامی رژیم صهیونیستی در انگلیس
  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین
  • جزئیات منتشر شده در رسانه‌ها از طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی به حماس
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • فیلم| تایمز انگلیس: به‌زودی حکم بازداشت نتانیاهو صادر می شود
  • فون درلاین: حمله نظامی اسرائیل به رفح کاملاً غیرقابل‌قبول است
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه