Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در مورد حضور اعضای هیات اجرایی در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: حضور دو تا سه نفر از اعضای هیات اجرایی در همه رویدادها کار جالبی نیست اما حضورشان در برخی رویدادها و بر حسب نیاز، ضروری است.

به گزارش ایران اکونومیست، مهرعلی باران‌چشمه رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی پس از ثبت‌نام در پست نایب‌رئیسی‌ کمیته ملی المپیک عنوان کرد: سفارش دوستان این بود که بیایم و به مجموعه کمیته ملی المپیک کمک کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع اگر تاکید دوستان نبود به شخصه علاقه‌ای برای ورود به انتخابات نداشتم اما چون از جاهای مختلف حضورم در انتخابات توصیه شد، امروز و در آخرین ساعات باقی‌مانده تا پایان مهلت ثبت‌نام‌ها آمدم و برای پست نایب‌رئیسی اعلام نامزدی کردم.

او افزود: کمیته ملی المپیک اساسنامه دارد و اهداف، برنامه‌ها و سیاست و ماموریت‌هایش کاملا مشخص است و همه ما باید در چارچوب ماموریت و راهبردهای کمیته ملی المپیک عمل کنیم اما فکر می‌کنم با توجه به تجربه چندین ساله‌ای که در حوزه ورزش دارم می‌توانم به سهم خودم در کمیته ملی المپیک کمک کنم. ان‌شاءالله اگر اعضای مجمع به من اعتماد کردند، بتوانم فردی موثر باشم.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در واکنش به انتقادات اخیر از سفرهای اعضای هیات اجرایی گفت: طی روزهای اخیر بحث‌های زیادی در این خصوص مطرح شد. ضمن این که در اساسنامه کمیته ملی المپیک وظایف خاصی برای هیات اجرایی مشخص شده است. زمانی هست که رئیس کمیته یا هیات اجرایی به این جمع‌بندی می‌رسند که یک تا دو نفر از اعضا برای کمک به مجموعه به سفری بروند و با توجه به تجاربی که دارند بتوانند موثر باشند. اگر سفرها در این چارچوب باشد، مانعی ندارد.

او ادامه داد: اما این‌که اعضای هیات اجرایی در هر رویداد و سفری حضور داشته باشند، با توجه به شرایط اقتصادی کنونی فکر نمی‌کنم چندان به صلاح باشد. نکته قابل تامل این‌که به هر حال در رویدادهای بین‌المللی اگر اعضای هیات اجرایی شناختی از وضعیت نداشته باشند در تصمیم‌گیری‌هایشان موثر خواهد بود اما اگر در بطن کار باشند بهتر می‌توانند تصمیم بگیرند.

باران‌چشمه ادامه داد: بیش از ۱۰ سال عضو هیات رئیسه سیزم جهانی و چهار سال رئیس قاره آسیا بودم. زمانی که شخصا وارد هیات رئیسه سیزم نشده بودم، چندان نمی‌دانستم چه تصمیماتی گرفته می‌شود اما وقتی در نشست‌های مختلف شرکت کردم متوجه شدم اتفاقاتی رخ می‌دهد که حضور ما برای کشور چقدر می‌تواند موثر باشد. با این حساب منعی برای حضور اعضای هیئت اجرایی در سفرها نیست اما باید برحسب نیاز و ضرورت باشد.

او در واکنش به این که آیا انتقاد رسانه‌ها به سفرهای هیات اجرایی را وارد می‌دانید هم گفت: من فکر می‌کنم حضور دو تا سه نفر از اعضای هیات اجرایی در همه رویدادها کار جالبی نیست اما حضورشان در برخی رویدادها و بر حسب نیاز، ضروری است و می‌تواند برای کسب تجربه ارزشمند باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۱۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟

به گزارش همشهری آنلاین، به دنبال تصویب پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیات دولت، حقوق آن دسته از بازنشستگان تأمین اجتماعی که حداقل بگیر هستند، ۳۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و در سایر سطوح مزدی، حقوق بازنشستگان ۲۲ درصد به‌اضافه رقم ثابت ماهانه ۶۹۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

پیش‌ازاین سازمان تأمین اجتماعی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان خود در اردیبهشت‌ماه خبر داده بود. طبق روال معمول، این سازمان پیشنهاد خود برای افزایش حقوق بازنشستگان را به دولت ارسال می‌کند و بعد از تصویر در هیات وزیران، روی دریافتی بازنشستگان اعمال خواهد شد.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، دیروز در حاشیه نشست هفتگی هیات دولت از تصویب پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار برای افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در هیات دولت خبر داد.

جزئیات اعلامی از سوی بهادری جهرمی برای میزان افزایش حقوق مستمری بازنشستگان حاکی از این است که پیشنهاد تأمین اجتماعی مبتنی بر مصوبه شورای عالی کار برای دستمزد سال ۱۴۰۳ کارگران بوده است.

او اظهار کرد: طبق مصوبه دولت، حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. همچنین برای سایر سطوح ۲۲ درصد به‌اضافه عدد ثابت ۶۹۰ هزار تومان در هیات وزیران تصویب شد.

چندی پیش، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: حقوق بازنشستگان در فروردین‌ماه، بدون تغییر نسبت به سال قبل واریز شده؛ اما افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در حقوق اردیبهشت آنان اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین آنها نیز همراه با حقوق خردادماه پرداخت خواهد شد.

به گزارش همشهری، بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، افزایش حقوق ذینفعان سازمان تأمین اجتماعی اعم از مستمری‌بگیر و بازنشسته، هر سال به تصویب هیات وزیران می‌رسد، به‌نحوی‌که حداقل دریافتی مستمری‌بگیران از حداقل دستمزد مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

این در حالی است که بر اساس ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی، هیات مدیره این سازمان پیشنهادی برای افزایش مستمری بازنشستگان این سازمان تدوین کرده و به هیات دولت ارائه می‌کند و از آنجایی که تأکید ماده ۹۶ بر جبران هزینه‌های متورم زندگی در طول یک سال است و نرخ تورم رسمی یکی از مصادیق افزایش هزینه‌های زندگی محسوب می‌شود، باید در تعیین مستمری، نرخ تورم نیز مدنظر قرار بگیرد درحالی‌که در تعیین دستمزد کارگران لزوماً این موضوع مدنظر قرار نمی‌گیرد.

کارگران با استناد به همین ماده‌قانونی، خواستار افزایش حقوق بازنشستگان با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند؛ چراکه در این ماده‌قانونی فقط دولت مکلف شده حداقل دریافتی مستمری‌بگیران از حداقل دستمزد مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد و از آنجایی که اوضاع معیشتی بازنشستگان مساعد نیست و امکان کار بیشتر و شغل دوم برای تأمین معاش را ندارند، از دولت می‌خواهند مستمری‌ها را بیشتر افزایش دهد.

کد خبر 848765 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق و دستمزد سازمان تامین اجتماعی

دیگر خبرها

  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک