Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه رئیس کل بانک مرکزی با روسای سازمان امور مالیاتی و سازمان بورس، انواع اوراق بهادار منتشره توسط بانک ها از جمله "اوراق گواهی سپرده عام و خاص مدت دار" مشمول ماده ۲۹ قانون رفع موانع تولید و طبق قانون مذکور، "معاف از مالیات" شناخته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی قمری‌وفا، مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: در جلسه دیشب رئیس کل بانک مرکزی با روسای سازمان امور مالیاتی و سازمان بورس، انواع اوراق بهادار منتشره توسط بانک ها از جمله "اوراق گواهی سپرده عام و خاص مدت دار" مشمول ماده 29 قانون رفع موانع تولید و طبق قانون مذکور، "معاف از مالیات" شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس توافق صورت گرفته در این نشست، مقرر گردید بخشنامه مربوطه هفته آینده از سوی بانک مرکزی به بانک ها و از سوی سازمان امور مالیاتی کشور به ادارات امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ گردد.

منبع: دانا

کلیدواژه: امور مالیاتی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۱۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،مستوفی، سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: سال گذشته از ۴۲ هزار سوت زنی مالیاتی که در سامانه سوت زنی ثبت شده بیش از ۷۰ درصد آن متعلق به حوزه فعالیت پزشکی بوده است.

مستوفی گفت: ازاین گزارش‌ها حدود ۱۰ هزار تخلف با بازدید میدانی به تایید رسید و اطلاعات آن به سازمان نظام پزشکی ارسال شد تا سازمان برابر با ضوابط قانونی با این موارد برخورد کند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی خاطر نشان کرد: عمده گزارش‌های ثبت شده مربوط به اخذ وجه به وسیله کار و عدم استفاده از کارتخوان بوده است.

وی افزود سازمان مالیاتی نسبت به احصا کارت‌هایی که پزشکان به جای کارتخوان از آن برای دریافت وجه استفاده می‌کردند، اقدام کرده و از این اطلاعات برای محاسبه مجموع درآمد این پزشکان و محاسبه مالیات استفاده می‌شود.

مستوفی گفت : علاوه بر این تخلفات موجب می‌شود تا برخی از پزشکان از امکان مشوق‌های مالیاتی ماده ۱۰۰ محروم شوند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی همچنین درباره موضوع ممنوع الخروجی مدیر عامل یکی از بانک‌های خصوصی به دلیل ارائه ندادن اطلاعات تراکنش‌های مشکوک بانکی فعالان اقتصادی به سازمان امور مالیاتی افزود: هماهنگی لازم با اعضای هیئت مدیره این بانک انجام شده و اطلاعات مورد نیاز در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان