Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که مجلس بر قانونی که در بحث کالابرگ الکترونیک مصوب کرده مصر است به این دلیل که اگر ما بخواهیم اینگونه پیش برویم باید هر آن و هر لحظه‌ای برای تغییر قوانین اقدام کنیم، تغییری که می‌تواند نتایج و پیامدهای گوناگونی به دنبال داشته باشد.

خلیل بهروزی‌فر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با لایحه اصلاحی دولت درخصوص بودجه سال جاری و پیشنهاد حذف شرط "شهریور ۱۴۰۰" برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، گفت: چنین اتفاقی می‌تواند اثرات اقتصادی و اجتماعی نامطلوبی به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که اصل پرداخت یارانه نقدی باعث افزایش حجم نقدینگی و تورم می‌شود به همین خاطر بود که نمایندگان مصوب کردند تا مبلغی که دولت قصد دارد به صورت جبرانی برای پوشش گرانی ناشی از تغییر نظام پرداخت یارانه به مردم پرداخت کند، به صورت کالا باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وقتی شما یارانه را به صورت نقدی پرداخت می‌کنید، ممکن است که سرپرست خانوار آن را در همان مسیری که برای آن پرداخت شده هزینه نکند و به امورات دیگر بپردازد. به همین خاطر مجلس به منظور جلوگیری از اثرات نامطلوبی که دارد، پرداخت یارانه به صورت غیرنقدی از طریق کالابرگ الکترونیک را تصویب کرد.

نماینده مردم فومن در ادامه عنوان کرد: به نظر می‌رسد که مجلس بر قانونی که در این زمینه مصوب کرده مصر است به این دلیل که اگر ما بخواهیم اینگونه پیش برویم باید هر آن و هر لحظه‌ برای تغییر قوانین اقدام کنیم، تغییری که می‌تواند نتایج و پیامدهای گوناگونی به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته اصلاح قوانین اگر به صلاح مردم و نظام باشد، خوب است اما اینکه حالا یک دستگاهی نتوانست قانون را اجرا کند او باید خود را وفق دهد و قانون را اجرا کند، ضرورتی ندارد که مجلس اینجا بخواهد عقب‌نشینی کند.

بهروزی‌فر در ادامه تصریح کرد: اینکه ما چند ماه بعد از اینکه نمی‌توانیم یک قانونی را اجرا کنیم برویم به سمت اینکه قانون را تغییر دهیم درست نیست، این دولت و دستگاه‌های مجری هستند که باید خود را با قانون وفق دهند نه اینکه بیایند یک چیزی را اجرا کنند و بعد قانون را مطابق با آن بخواهند تغییر دهند. به این جهت که وقتی که پیرامون این مساله بحث شد همه ابعاد و زوایای آن در نظر گرفته شد بود و براساس همان مجلس این قانون را تصویب کرد اما متاسفانه تا الان توجهی به این مساله نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی درخصوص واکنش مجلس نسبت به این لایحه در صورت طرح در صحن، گفت: طرح این مساله هم می‌تواند در شرایط کنونی اقتصادی یک تبعاتی داشته باشد و با توجه به شرایطی که اکنون مردم ما از نظر اقتصادی و معیشتی دارند، ما نباید دوباره به نحوی عمل کنیم که این فشار تشدید شود و معیشت مردم با سختی مواجه شود، به نظر من مجلس در این مساله کوتاه نخواهد آمد.

تماشاخانه ببینید | لحظه سقوط وحشتناک هواپیما وسط بزرگراه در آمریکا ببینید| بهترین شهر جهان برای زندگی کجاست؟ رقابت دو کشور فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد در واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: گره هایی که  توسط مردم باز می شود دولت نمی تواند آنها را انجام دهد. دولت باید زیرساخت ها را انجام دهد و خلا های قانونی را پر کند و به کمک مجلس زمینه جهش تولید مسکن با مشارکت مردم را فراهم کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از زیرساخت ها برای جهش تولید مسکن واگذاری زمین است. سختگیری های بیجا در خصوص عرضه زمین به مردم مصیبت درست کرده است. برخی از رفتارهای متناقض در حوزه ساخت مسکن مردم را سردرگم کرده است. از جهتی می گویند قانون جهش تولید مسکن اجرایی شود و از طرف دیگر سختگیری های بیجا درمورد پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و عرضه زمین به مردم دارند که همه اینها موانع است.

ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اعطای تسهیلات ساخت مسکن به مردم جهت مشارکت فعال توان و سرمایه مردمی در حوزه ساخت مسکن در کنار عرضه زمین توسط دولت تاکید کرد: سال ، سال تولید و جهش تولید است و از طرف دیگر اگر می خواهیم جهش تولید رقم بخورد باید مشارکت مردم را داشته باشیم. اگر در کنار واگذاری زمین اقدامات حمایت مالی دولت از جمله تسهیلات بانکی داشته باشیم پروسه تکمیل می شود و من احساس می کنم اگر مردم بخواهند خودشان بدون تسهیلات وارد شوند مانع ایجاد می شود. منابع بانکها برای بیت المال و مردم است . اینکه بگوییم مردم بروند مسکن بسازند آنهایی که پول ندارند تسهیلات بگیرنددرست نیست چراکه  اقشار کم درآمدی هم  هستند که نمی توانند تسهیلات بگیرند اولا گرفتن تسهیلات ضمانت های سنگین می خواهد و زمان بر هم  است .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به لزوم حذف موانع  خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم  به تولید جهش مسکن برسیم باید موانع پیش روی عرضه زمین به مردم و پرداخت تسهیلات بانکی به مردم را حذف کنیم. برداشتن موانع بدون اراده دولت و دستگاههای متولی ممکن نیست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است