Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:49:09 GMT

شهدایی زندگی کردن، منتهی به شهادت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۲۳۰۴

شهدایی زندگی کردن، منتهی به شهادت می‌شود

ایسنا/قزوین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: باید شهید باشی تا شهید شوی زمانی که خاطرات شهید بابایی و شهید لشگری را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که شهید بابایی و شهید لشگری شهید زندگی کرده‌اند تا به مقام شهادت رسیده‌اند.

سرهنگ محمد امیری مقدم در مراسم بزرگداشت شهیدان عباس بابایی و حسین لشگری و گرامیداشت شهدای خلبان که ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دستاوردهای امروز حاصل برکات خون شهدا و رشادت رزمندگانی است که در دفاع مقدس ایفای نقش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به سخنان شهید حاج قاسم سلیمانی که فرموده‌اند باید شهید باشی تا شهید شوی زمانی که خاطرات شهید بابایی و شهید لشگری را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که شهید بابایی و شهید لشگری شهید زندگی کرده‌اند تا به مقام شهادت رسیده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: در زندگی شهید بابایی چنین آمده که ایشان اهل تجملات نبوده و ساده‌ زندگی می‌کردند و حتی زمانی که شرایط برخورداری از امکانات را داشتند از امکانات استفاده نمی‌کردند.

وی ادامه داد: شهید بابایی در طول زندگی خود همیشه بیان می‌کرد که عاشق امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) است و امسال نیز سالگرد شهادتش با روز تاسوعا مصادف شد.

امیری مقدم با اشاره به اینکه شهید بابایی خالصانه برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کرد، گفت: در برخی مطالب گفته شده که شهید بابایی در دهه محرم بدون تشریفات و بدون آنکه کسی او را بشناسد با پای پیاده ۳۰ کیلومتر را برای رفتن به یکی از روستاهای اطراف طی می‌کرده تا مداحی کند.

وی خاطرنشان کرد: شهید لشگری اسطوره صبر و مقاومت بود، ایشان در زندان‌های بعثی ۱۸ سال استوار ایستاد و در این مدت نماز حافظ قرآن شد.

امیری مقدم با بیان اینکه شهید لشگری اولین اسیر و آخرین آزاده بود، بیان کرد: شهید لشگری ۱۰ سال در سلول انفرادی بود؛ این شهید بزرگوار همچون حضرت زینب کبری (س) مصداق بارز استقامت، ایثار، صبر و  شکیبایی است.

طوری کار کنیم که شرمند شهدا نشویم

امیر سرتیپ محمد شفیعی، در مراسم بزرگداشت شهیدان عباس بابایی و حسین لشگری و گرامیداشت شهدای خلبان که ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و شهید عباس بابایی از تعلقات دنیایی گذشت و جان خود را عاشقانه تقدیم انقلاب کرد.

وی افزود: ما مسئولان امروز باید بیندیشیم برای مردمی که پای انقلاب ایستادند چه کارهایی کرده‌ایم و آیا شرمنده و بدهکار شهدا نیستیم؟

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین تأکید کرد: باید قدردان رشادت رزمندگان در هر لباس و جایگاهی قرار دارند، باشیم زیرا این افراد ایثارگرانه در راه انقلاب از هیچ کمکی دریغ نکردند.

وی ادامه داد: شهید لشگری اولین اسیر و آخرین آزاده کشور بودند و مقتدرانه به کشور بازگشتند به طوری که انگار یک رزمنده پس از جنگ به کشور آمده و ایشان نیز به همان میزان با استقامت به کشور بازگشتند و این استقامت بی‌شک حاصل توسل به خدا و ائمه بوده است.

این مسئول تصریح کرد: هر پیروزی که در دفاع مقدس حاصل می‌شد برقراری امنیت در منطقه اتفاق می‌افتد زیرا طرف مقابل ما فقط یک کشور نبود یک دنیا به مبارزه با ما برخاسته بودند و خلبانان تیز پرواز هوایی امنیت منطقه را برقرار می‌کردند.

شفیعی در پایان گفت: خلبان حسین لشگری در دوران اسارت سال‌ها به دور از چشم نیروهای صلیب سرخ و بدون آنکه خبری از او در اختیار خانواده‌اش گذاشته شود، غریب و تنها بود، او اسارت را تحمل کرد و به همه ما درس ایستادگی داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قزوين فرهنگ ایثار و شهادت شهدا شهید بابایی و شهید لشگری شهید بابایی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸۰ هزار ماما در کشور/ نقش مؤثر ماماها در جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری مهر، فرح بابایی، روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم روز جهانی ماما که در هتل قلب بیمارستان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: حرفه مامایی از سابقه آموزش آکادمیک بیش از ۱۰۰ سال برخوردار است.

وی گفت: کشور ایران از نظر آموزش مامایی سرآمد منطقه می‌باشد و بر اساس رتبه بندی بین المللی آموزشی رتبه سوم در جهان را داراست.

رئیس گروه توسعه خدمات مامایی وزارت بهداشت افزود: اکنون ۸۰ هزار همکار ماما در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

بابایی ادامه داد: تعرفه گذاری خدمات مامایی بلوک زایمان از سال قبل آغاز شده و در سال جاری مشکلات اجرایی آن مرتفع خواهد شد.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت در خصوص خرید راهبردی خدمات نیروی ماما دستورالعمل‌هایی را مصوب کرده است.

رئیس گروه توسعه خدمات مامایی وزارت بهداشت اظهار داشت: ماماها در خط مقدم جوانی جمعیت نقش بسیار مؤثری دارند که تلاش‌های چشمگیر و اقدامات خوبی را در این حوزه دارند.

کد خبر 6099764 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • رضایت استاندار قزوین از اجرای طرح «دختران حاج قاسم»
  • فعالیت ۸۰ هزار ماما در کشور/ نقش مؤثر ماماها در جوانی جمعیت
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه
  • آغاز ساخت المان مزار شهید مدافع وطن احسان بابایی
  • شهدا رفتند تا امروز بزرگترین مستکبران جهان جرئت تعرض به کشور را نداشته باشند
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • پلیس هر لحظه در معرض شهادت است