Web Analytics Made Easy - Statcounter

 فتح اله ابوعلی با اشاره به مصوبه کمیته مدیریت صید استان خوزستان در خصوص آزاد شدن صید میگوی ببری گفت: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان برای شناور‌های صیادی خوزستان آزاد و صید ماهی در این صیدگاه (بحرکان) ممنوع خواهد بود.

او می‌گوید: همزمان با آزادسازی صید میگو، پایان دریابست در صیدگاه بحرکان خواهد بود و مجوز صید فقط برای لنج‌های صیادی درچهار شهرستان آبادان، خرمشهر و ماهشهر و هندیجان برای صید ماهی و میگو به صورت یکسان هفت روز، و قایق‌های هندیجان نیز هفت روزه صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات خوزستان رعایت برخی اقدامات فنی و استاندارد از جمله داشتن تانک، سایبان، اخذ گواهینامه سمپاشی معتبر و بهداشتی برای همه خدمه و شناور‌ها و اندازه چشمه بدنه تور۵۰ میلیمتر توسط شناور‌های صیادی متقاضی صید میگو را ضروری خواند.

آقای ابوعلی ادامه داد: تخلیه و حمل و نقل آبزیان صید شده تابع مقررات بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر برحسن اجرای دستورالعمل‌ها خواهند بود و خودرو‌های حمل و نقل آبزیان ملزم به تجهیز به اتاقک عایق دار استاندارد هستند.

به گفته او،   صیادان نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق صید در برگ‌های مرتبط به صورت تمام شماری هر سه روز یکبار به معاونت صید و صیادی خوزستان اقدام کنند.

مدیرکل شیلات خوزستان  گفت: یگان حفاظت منابع آبزیان، مدیران شیلات شهرستان‌ها و همه کارشناسان حوزه صید ناظر عملیات خواهند بود و با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

سالانه حدود سه هزار تن میگوی ببری و صورتی در صیدگاه بحرکان در شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود که بخشی از میگوی مرغوب (شاه میگو) به کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله کویت صادر می‌شود.

صید میگو در سال‌های اخیر به دلیل فشار بیش از حد به منابع آبزیان، سنگینی ناوگان صید و صیادی و صید در زمان ممنوعیت رو به کاهش بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صید میگو شیلات خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست شیلات شهرستان چابهار گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری باعث آتش سوزی لنج صیادی در اسکله هفت تیر شهرستان چابهار شد.

سعیدی، در تشریح جزئیات این حادثه افزود: ظهر امروز حوالی ساعت ۱۵ بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن در شهرستان چابهار یک لنج صیادی کاملا طعمه حریق شد.

سعیدی گفت: حضور به موقع آتش نشانان شهرداری بندر چابهار و اداره کل بنادرو دریا نوردی در کمترین زمان ممکن آتش مهار و حادثه دیدگان به بیمارستان چابهار انتقال یافتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کری مک‌منمن با توخل: گفتم موفق باشی، نه اینکه ببری!
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم