Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان از ممنوعیت ایجاد کارخانجات شالیکوبی و همچنین توسعه واحدهای شالیکوبی قبلی در استان خبر داد.

سیدمحسن حسینی عصر امروز(پنج‌شنبه ۲۰ مرداد) در جمع مدیران استانی، با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی منابع آب زیرزمینی در گلستان اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام‌شده، آبخوان‌های کم‌عمق استان در مقایسه با دوره بلندمدت حدود ۲۴۹ میلیون مترمکعب کاهش داشته، همچنین آبخوان‌های عمیق استان نیز با کاهش حدود ۶۹ میلیون متر مکعبی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس ایستگاه‌های شرکت آب منطقه‌ای مقدار بارندگی تجمعی متوسط در استان گلستان از اول مهرماه ۱۴۰۰ تا ۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۴۰۶ میلیمتر بوده که نسبت به آمار بلندمدت با چهار درصد کاهش همراه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان، متوسط دمای اندازه‌گیری شده در استان گلستان را ۱۴.۸ درجه سانتیگراد اعلام کرد و متذکر شد: این شاخص نسبت به آمار بلندمدت با  نیم درجه افزایش همراه بوده است، همچنین رواناب اندازه‌گیری شده در ایستگاه‌های شاخص رودخانه‌های استان، بین ۸۸ درصد تا ۶ درصد کاهش را نسبت به آمار دوره بلندمدت نشان می‌دهد.

حسینی با اشاره به اینکه در استان گلستان تنها کشت ۱۵ هزار هکتار شالی مجاز بوده و از طریق منابع مطئمن آبی انجام می‌شود، تأکید کرد: با توجه به اینکه ظرفیت کارخانجات شالیکوبی استان گلستان بالغ بر ۵۰۰ هزار تن است و اگر این کارخانجات با یک سوم ظرفیت نیز فعالیت کنند به راحتی می‌توانند میزان شالی مجاز استان را به برنج تبدیل کنند لذا توسعه شالیکوبی‌ها و همچنین توسعه واحدهای شالیکوبی قبلی در استان ممنوع شده است.

وی به وضعیت کشت چغندرپاییزه در استان گلستان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تنش آبی در گلستان، کشت چغندر بهاره در استان ممنوع اعلام شده، همچنین برای آنکه کشت چغندرقند پاییزه در سنوات آینده به سرنوشت شالی گرفتار نشود مقرر شد مرکز تحقیقات کشاورزی در خصوص میزان مصرف آب چغندرپاییزه در استان مطالعاتی را انجام دهد تا برای کشت این محصول در استان تصمیم‌گیری شود.

«سید محمدرضا سیدالنگی»، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیز در این نشست اظهار کرد: متأسفانه دو سال خشکسالی پیاپی در استان گلستان موجب کاهش ۲۵ درصدی آب زیرزمینی نسبت به حالت نرمال شده، در این جلسه جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهری به تصویب رسید همچنین مقرر شد واحدهای تولیدی، صنعتی و گردشگری با مجوزهای معتبر از آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری استان به کار خود ادامه دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرکز تحقیقات کشاورزی سید محسن حسینی شرکت آب منطقه ای استان گلستان گلستان استان گلستان شاليكوبي کشت چغندرقند چغندرقند استان گلستان آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،   استاندار خوزستان گفت: در این نشست  در خصوص پرداخت حق ۴ درصد بیمه برای مشاغل سخت و زیان‌آور مباحث مختلفی مطرح شد و با استعلام از وزارت کار این مساله رفع اختلاف شد به این صورت که در این خصوص باید مفاد پیمان بین کارفرما و پیمانکار مبنای عمل قرار گیرد.

علی اکبر حسینی محراب  افزود: دستورکار دیگر در خصوص مفاصا حساب قرارداد‌های پیمانکاری بود که بنا شد هر قراردادی به شکل مجزا و فارغ از قرارداد‌های دیگر مدنظر قرار گیرد.

وی  ادامه داد: موضوع دیگری که در این نشست مطرح شد  در خصوص معافیت بیمه‌ای کارگاه‌های چند نفری بود. پرداخت حق بیمه این واحد‌ها به این صورت است که ده درصد را کارفرما میدهد و مابقی آن را دولت پرداخت میکند که یک بحثی در این میان قابلیت تفسیر داشت و موجب اختلاف برداشت شد که بنا شد جهت تصمیم‌گیری به مرکز منعکس شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مسائل مربوط به صادرات و پایانه‌های کشاورزی و صادراتی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی توسط تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی محراب بیان کرد: سال گذشته خوزستان حدود شش میلیارد دلار صادرات داشت و جزو استان‌های برتر کشور از جهت صادرات هستیم و برای افزایش این رقم در سال جاری با کمک بخش خصوصی و مسئولان دستگاه‌ها تلاش خواهیم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • میزبانی سه تیم در جام حذفی در هاله‌ای از ابهام!
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی