Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، مهدی سلوکانه معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران با اشاره به طرح تشدید نظارت بر کشتار دام اظهار کرد: با توجه به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و نظر به روند مجدد گسترش بیماری کرونا در کشور همچنین با توجه به دستورالعمل های بهداشتی مربوط به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در استان تهران طرح تشدید نظارت بر کشتار دام انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از حضور ۵۰ اکیپ ثابت و سیار نظارتی بهداشتی در این ایام در استان تهران خبر داد و گفت: تعداد ۴۵ دکتر دامپزشک، ۴۴ بازرس بهداشتی به همراه ۱۶ نفر از ناظرین شرعی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار فعالیت کردند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران تصریح کرد: طی این بازرسی ها بیش از ۸۹۰۰ راس دام سبک، ۱۷۵ راس دام سنگین مورد بازرسی قرار گرفت و حدود ۲۰۰ کیلوگرم لاشه دام و حدود ۱۱۰۰ قطعه آلایش خوراکی دام(کبد، ریه،کلیه) غیرقابل مصرف حذف شد.

سلوکانه از مجهز کردن پرسنل مزبور به وسایل لازم به منظور بازرسی بهداشتی گوشت خبر داد و بیان کرد: اکیپ‌های سیار در شهرستان‌های این استان علاوه بر نظارت و ارائه خدمات بهداشتی بر لاشه‌های کشتاری به هدایت افراد غیر مطلع (افرادی که اقدام به عرضه و کشتار دام زنده در سطح شهر کرده‌اند) به کشتارگاه‌های دام پرداختند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همه ساله بخش قابل توجهی از مردم تمایل به تهیه و ذبح دام و اهدای نذورات قربانی به مراکز تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و برخی از اماکن مذهبی را دارند، به متولیان و متصدیان این مراکز در خصوص دریافت نکردن و ذبح دام زنده و دریافت نذورات به صورت وجه نقد و یا لاشه قربانی کشتار شده در کشتارگاه توصیه و بر لزوم آگاهی شهروندان از خطر بیماری‌های مشترک دام و انسان به خصوص (تب کریمه کنگو، بروسلوز و کیست هیداتید) تاکید شد. 

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح تشدید نظارت بر کشتار دام استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: بدهکاران گاز یا پرمصرف‌های انرژی مشترکین صنعتی بزرگ، مصرف گاز زیادی در دوره قرائت دارند که با توجه به این مصرف گاز بهای بالایی دارند که بیش از ۱۳ همت میزان مصرف صنایع بزرگ کشور است که اگر یک دوره قرائت خود را پرداخت نکنند عملاً ۱۳ همت عقب افتاده و مجموع مطالبات دولت از آنها اگر سه ماه طول بکشد مبالغ بسیار هنگفت خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اقدامات توسعه‌ای کشور و هدفمندی یارانه‌ها، عدم پرداخت گاز بها تبعات زیادی دارد که باید به موقع پرداخت کنند تا دولت از منابع به خوبی استفاده کند.

رحمانی بیان کرد: بزرگترین بدهکاران صنایع پتروشیمی، بعد از آن فولادی‌ها و سومین هم سیمانی‌ها بزرگترین مصرف کننده و بدهکاران گازی هستند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در مصاحبه رادیویی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ۲۵ میلیون و ۷۰۰ مشترک خانگی داریم این مقدار مصرف، فقط به صنایع برمی گردد که به صورت دوره‌ای کمیته‌ای تشکیل شده تا با برگزاری جلسات مربوطه پرداخت بدهی‌ها انجام پذیرد.

کد خبر 6095639

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • کشف ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در سرایان
  • تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد