Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سروستان، روزها و ماه ها و سالها گذشت و گذشت تا رسید به ماه سیدالشهداء و عملیات محرم و در آن شهید نظرعلی فرید که عاشق اربابش بود، بالاخره مزد این عاشق بودن را با فدا شدن در راه دین خدا گرفت و چه مزدی بیشتر و بهتر از اینکه همیشه زنده و جاوید باشد.

معلم نبود ولی با رفتنش به همه درس آزادگی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درسی از جنس صداقت، سادگی، اخلاص، مثل تمام شهدا که گلزار شهدای ما پر است از این آموزگارانی که معصومانه رفتند، ولی به ما نوع و شیوه زندگی کردن آموختند. مثل شهید فرید که مرور زندگیش سراسر درس ایثار و از خودگذشتگی است.

اگر چه پرچم پیروزی را خودش قبل از رفتن به اهتزار در آورده بود ولی برای روزهایی که نبود وصیت کرد به خانواده و مادرش، مادری که سالها بود برایش پدری نیز می‌کرد؛ گفته بود بعد از شهادتم علم سبز بالای منزل نصب کنید تا دشمن بداند پرچم اسلام همیشه برافراشته و پیروز است.

جوان بود اما جویای نام نبود. چرا که آن روزها نام و نان بهایی نداشت و آن چه میدان‌دار بود، قیام و عروج بود؛ بسیج که در شهر اعلام نیاز به نیرو کرد، مجدد مصمم تر از همیشه ساکش را برداشت و با بدرقه مادر قهرمان و زینب گونه‌اش آماده اعزام شد، مادر و فرزند می‌دانستند که قدم برداشتن در مسیر اسلام ناب هزینه دارد و گاهی باید از جان گذشت.

پروردگارا مرگ مرا شهادت در راه خودت قرار بده

شهید فرید زمانی که عزم رفتن کرد ، می‌دانست که ماندن و بی تفاوت بودن بی‌معنا است آن زمان مردن در بستر ننگی بزرگ و در شهادت به وسعت افق، آغوش گشوده بود تا آن اندازه که فاصله خاک تا افلاک به اندازه یک سنگر شده بود.

در وصیتش نیز از زیبا مردن حرف زده بود و نوشته بود: ای خدای بزرگ بنده کوچک تر از آن هستم که بخواهم برای تو تعیین تکلیف کنم و بگویم خدایا مرا شهید از دنیا ببر اما می‌توانم دعا کنم که پروردگارا مرگ مرا شهادت در راه خودت قرار بده، چون می‌دانم که بالاخره مرگ حتمی است و این را هم بگویم که برای جوانان مسلمان و شیعه علی، مردن در بستر ننگ است مخصوصاً در زمان حساس و ای کسانی که در عاشورای حسینی بر سر سینه خود می‌زنید و ای عاشقانه مهدی که هر شب فریاد مولا یا صاحب الزمان سر می‌دهید الان صدای «هل من ناصر ینصرونی» حسین زمان و نایب به حق مهدی موعود بلند است که امروز این فریاد حسین گونه امام امت را لبیک گویند و  جوانمردانه بروند و اسلام عزیز و حسین زمان خمینی بزرگ را یاری دهند و این برای شما بهتر است اگر گوش شنوایی دارید.

 

شهادت به خاطر ادای تکلیف و حفظ اسلام
و چه زیبا از هدف و نیتش در مورد جبهه رفتن که در لا به لای وصیتش گفت: مبارزه حق و باطل تمام شدنی نیست، خون شهدا به خاطر جنگ و آب و خاک نبود بلکه برای ادای تکلیف و حفظ اسلام ناب محمدی بود. نکند روزی خاطره عزیزان را به نسیان و فراموشی بسپاریم که این گناهی است نابخشودنی. اطاعت از رهبری و حفظ ولایت باید در تمام شئونات زندگی ما باشد خداوند ما را پیش از پیش در اطاعت از رهبری و ولایت یارین بفرما.

زندگیش سراسر ساده زیستی بود و فروتنی و گذشت، پیشه همیشگی اش شده بود. حتی در یکی از عملیات ها با وجود مجروحیت،  تا  آخر ایستاد و ماند و همین خصوصیت هایش بود که باعث شده بود الگوی جوانان شهر شود.

19 آبان ماه سال 61 عملیات محرم، تپه  175  رمز پرگشودنش بود  او که خود را آماده دیدار رب العالمین کرده بود، در سفر آخرش چون دیگر عاشقان دلداده دوست، به قلب پاک و نورانی اش الهام شد و بالاخره زحمات و مجاهدت اش در راه اسلام عزیز به ثمر نشست.

 

 

راهت که مشخص باشد با اشتیاق به سمتش می روی و همه مخاطراتش را قبول می‌کنی  و همه را لطف و مرحمت خداوند می‌دانی و شهید فرید چه متن زیبایی از خود به جای گذاشته است آنجا که می‌گوید « به لطف و مرحمت خداوند برای چندمین بار به جبهه های نور علیه ظلمت رهسپار می‌شوم و زبان قاصر است که بتوانم این نعمت بزرگ الهی را شکرگذار باشد از اینکه خداوند مهربان بر بنده حقیر و ناتوان و مسکین و ضعیف خود منت نهاده و به او چنین لیاقتی داده که بتواند به قول امام بزرگوار خمینی کبیر، در جایی قدم بگذارد که ملائکه الله در جا حضور دارد»

درود و صلوات بر شهیدان، کسانی که برای اعتلای اسلام و کلمه الله فریاد ایثار سر دادند و با استقامت و پایبندی در مسیر شهادت، میثاق خداوندی را با خون خود امضا کردند.

شهیدانی امثال شهید نظرعلی فرید که با وجود دغدغه های زیادی که داشت و هر کدام از آنها کافی بود برای به جبهه نرفتن، اما انتخابی سرنوشت ساز کرد و نباید فراموش کرد که آرامش و آسایش امروز ما مرهون ایثارگری این انسانهای پاک است؛ انسان هایی با روح بزرگ و قلب مهربان که در سخت ترین مرحله ها بهترین انتخاب را انجام دادند.

گزارش از : نرجس علیرضایی

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: عملیات محرم شهادت ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک مرزبان در بانه

در پی تیراندازی افراد معاند به برجک نگهبانی در هنگ مرزی بانه سرباز وظیفه "فرزین دلیان" اهل کرمانشاه به فیض عظیم شهادت نائل شد.

 تیراندازی افراد معاند از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت مأموران پاسگاه مرزی هنگ ژال، صورت گرفته که متاسفانه، علاوه بر شهادت یکی از کارکنان وظیفه، دو سرباز وظیفه و یک کادر دیگر نیز مجروح شدند که جهت سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

بررسی‌ها جهت روشن شدن زوایای این جنایت ادامه دارد که اطلاعات تکمیلی، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • شهادت یک سرباز در پی تیراندازی به برجک نگهبانی
  • پیکر مرزبان شهید در بانه تشییع شد
  • شهادت یک سرباز وظیفه مرزبان در کردستان
  • برگزاری اجتماع مردمی صادقیون شنبه
  • شهادت یک مرزبان در کردستان در پی تیراندازی افراد ناشناس
  • شهادت یک مرزبان در بانه
  • سومین یادواره ۳۵۷ شهید گتوند برگزار گردید
  • تشییع پیکر شهید رنجنوش، شنبه ۱۵ اردیبهشت در همدان
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»