Web Analytics Made Easy - Statcounter

رتبه اول کنکور تجربی ۱۴۰۱ می‌گوید: معلم خصوصی نداشته‌ام و کسب رتبه اول برایم غیر منتظره نبود زیرا در آزمون‌های آزمایشی نیز رتبه اول را کسب می‌کردم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، فرناز حسن‌زاده متولد 23 آذرماه 82 از استان کهگیلویه و بویراحمد در کنکور 1401 تجربی توانست در اولین سال شرکت در آزمون کنکور، رتبه اول کشور را بدون داشتن هیچ سهمیه‌ای کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرناز حسن‌زاده درباره خانواده به خبرنگار تسنیم گفت: پدرش کارمند صدا و سیما و مادرش با داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی مهندسی عمران خانه‌دار است و یک خواهر کوچکتر از خود دارد.

وی با بیان اینکه هدفم کسب رتبه 1 کنکور نبود، افزود: از ابتدا می‌خواستم در درس‌ها به تسلط بالایی برسم. برای همین هیچ وقت موارد حاشیه‌ای روی من تاثیر نداشته  و ندارد چون هدفم به پایان نرسیده است. ولی فکر می کنم بیش‌ترین تاثیر در این رفتار بابت توصیه ها و راهنمایی‌های خانواده ام در طول این سال ها باشد.

حسن‌زاده  در پاسخ به این سئوال که چه چشم‌اندازی برای آینده دارید، اظهار داشت:  سعی می‌کنم عادت برنامه ریزی خودم را در دانشگاه حفظ کنم. در دانشگاه تحقیق ‌خواهم کرد که در چه زمینه هایی می توانم فعالیت کنم و سعی می کنم وضعیت درسی خودم را در هنگام تحصیل حفظ کنم.

وی با اشاره به زمان شروع درس خواندن خود تصریح کرد: از تابستان کلاس دهم‌ مطالعه را برای موفقیت در کنکور امسال آغاز کرد و با کمک و همراهی خانواده به این روز فکر می‌کرد و با تلاش مستمر، نظم، برنامه ریزی و توکل بر خدا این رتبه را کسب کردم و خانواده‌ام نیز در تامین امکانات، محیطی مناسب و آرامش روحی نقش داشتند.

وی با بیان اینکه در کلاس فیزیک و یک دوره تست‌های طلایی شرکت کرده است، افزود: سال آخر تفریحاتم را به حداقل رسانده و بیشتر وقت خود را مشغول درس مطالعه بوده‌ام.

وی در پاسخ به این سئوال که یکی از مشکلات دانش‌آموزان برتر این است بعد ورود به دانشگاه نمی‌توانند جایگاه علمی خودشان را حفظ کنند. تو چگونه جایگاه خودت را حفظ خواهی کرد؟، ادامه داد: من نهایت سعی خودم را خواهم داشت که شرایط الان خودم را در دانشگاه هم ادامه دهم و حفظ کنم.سعی کردم زندگیم همیشه با برنامه ریزی همراه باشد. سعی می کردم در تمام زمان ها مسیر مشخصی را طی کنم. مسیر زندگی که انتخاب کرده بودم از همین مسیر عبور می کرد و سعی می کردم برای موفقیت به آن پایبند باشم. شاید برخی می گفتند که چرا در تابستان درس می خوانی ولی برای من هدف مهم بود و کار درست را انجام می دادم.

‌رتبه یک کنکور تجربی با اشاره به اینکه مدرسه فرزانگان (سمپاد) تحصیل می‌کردم، خاطرنشان کرد: کتاب‌هایم را به تدریج و دربازه‌های زمانی مختلف تهیه کردم و معلم خصوصی نداشتم و تنها در کلاس کنکور فیزیک و دوره تست‌های طلایی شرکت کرده است.

وی با بیان اینکه از درس خواندن لذت می‌برم اما در کنار درس تفریحات دیگری هم داشتم، تاکید کرد:  زمان‌هایی به دل طبیعت می‌رفتم یا همراه خانواده به دیدن اقوام می رفتیم. من تفریح و درس را همزمان با هم پیش می‌بردم.

پای صحبت رتبه‌های برتر کنکور خراسان رضوی/ از مطالعه 12 ساعته در روز تا ورزش در کنار درسرتبه سه کنکور ریاضی و زبان: 2 سال تمام فکر و ذکر من کنکور شده بود/ بازار کنکور بازار قشنگی نیسترتبه دوم کنکور تجربی: کتاب‌های کمک درسی نقش مهمی در موفقیت کنکور داشت

رتبه اول کنکور تجربی به پشت کنکوری‌ها توصیه کرد: به طور مستمر تلاش کنند و برای رسیدن به هدفی که دارند استوار باشند و در این مسیر باقدرت گام بردارند و در رشته پزشکی دانشگاه تهران ادامه تحصیل خواهم داد.

وی در پاسخ به این سئوال که چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان بودید و چقدر این موضوع برایتان مهم بود؟، گفت:  من به درصد و رتبه دیگران توجه نمی‌کردم؛ تنها رقیب من؛ خودم بودم و تقلب دیگران در ابتدا برای من ناخوشایند بود، ولی در ادامه سعی کردم به آن ها توجه نکنم و حتی از کسانی که با تقلب سعی در جلو زدن از من داشتند، نیز جلو بزنم.

رتبه اول کنکور تجربی در پاسخ به این سئوال که روشت برای مطالعه‌ی این درس‌ها چگونه است، گفت: برای تمام درس‌ها ابتدا باید مطالب کتاب درسی را ‌خوب یاد گرفت. مثلاً برای درس زیست‌شناسی باید بدانیم که هر بخش از متن با کدام بخش از تصویرهای کتاب ارتباط دارد. برای درس زیست باید تصویرها را به ذهن بسپاریم. من برای این کار تصویرها را خودم نقاشی می‌کنم. بعد از یادگیری کامل کتاب درسی، فقط خواندن کافی نیست و باید تست‌های زیادی حل کنیم. بعد از حل تست‌ها، لازم است که هر تست را تک‌‌‌تک بررسی و تحلیل کنیم. حتی ممکن است نکات زیادی در گزینه‌ها باشد. باید نکاتی را که از تست‌ها بیرون می‌آوریم، در حاشیه‌ی کتاب‌های درسی یادداشت کنیم. این کار کمک زیادی به یادگیری ما می‌کند. می‌توانیم از منابع گوناگون برای حل تست بهره بگیریم.

وی ادامه داد: تعطیلی مدارس باعث شد انگیزه‌ام برای درس‌خواندن کمتر شود. سعی کردم برنامه‌ریزی دقیقی کنم. با برنامه‌ریزی اثر منفیِ کرونا خیلی کمرنگ‌ شد. در این مدت که تعطیل بودیم سعی کردم در زمان‌های مشخصی کارهایی انجام بدهم تا انگیزه‌ام بیشتر شود. زبان آلمانی را به‌طور خودآموز شروع کردم و سعی کردم این زبان جدید را هم یاد بگیرم. بخشی از زمان را هم به تماشای برنامه‌های تلویزیونی می‌گذراندم. برنامه‌ی راهبردی کانون هم در حفظ انگیزه‌ی بچه‌ها بسیار مؤثر بوده است.

انتهای پیام/544/‌

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت علوم وزارت علوم پاسخ به این سئوال رتبه اول کنکور تجربی برنامه ریزی درس خواندن سعی کردم تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ از امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: وضعیت تحصیل دانشجویان مشکوک به تقلب در کنکور تعیین تکلیف می‌شود

در آزمون صبح امروز ۵۳۳ هزار و ۳۲۲ داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و انسانی شرکت کردند.

۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب در گروه علوم ریاضی و ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب در گروه‌های علوم انسانی شرکت کردند.

در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو ـ معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

عصر روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت داوطلبان گروه‌ هنر و زبان‌های خارجی و صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی حضور دارند.

آزمون فرهنگیان در نوبت دوم کنکور در تیر ماه برگزار نمی‌شود بنابراین تعداد داوطلبان حدود ۱۰۰ هزار نفر کمتر است.

همچنین محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم گفت: تعداد داوطلبان کنکور در گروه علوم تجربی بیش از ۵۰۰ هزار نفر است و پس از گروه تجربی، گروه انسانی و ریاضی بیشترین تعداد داوطلبان را دارند.

وی افزود: با برگزاری دو نوبت کنکور از حساسیت آن کاسته می‌شود با توجه به برگزاری متفاوت هر نوبت از آزمون‌ها، نمرات داوطلبان تراز می‌شود و سازمان سنجش تراز علمی را ایجاد می‌کند تا عدالت آموزشی رعایت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228407 برچسب‌ها کنکور

دیگر خبرها

  • پایان دور نخست ماراتن کنکور برای داوطلبان گروه علوم تجربی
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • رقابت هفت هزار و ۶۰۹ داوطلب قمی در کنکور علوم تجربی
  • رقابت ۸ هزار و ۴۹۰ نفر در چهارمحال و بختیاری در کنکور تجربی
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی
  • گزارش تصویری| کنکور رشته علوم تجربی سال ۱۴۰۳
  • کنکور علوم تجربی صبح امروز‌ برگزار شد
  • آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در رشته علوم تجربی
  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار شد