Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه هدف‌گیری دولت کاهش تورم با استفاده از همه ابزارها است، گفت: سیاست‌های تورمی دولت، آینده روشنی دارد.

به گزارش ایران اکونومیست از کرمان، سید‌احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ظهر امروز در جلسه با فعالان اقتصادی استان کرمان که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: در شرایطی هستیم که از بین شاخص‌های کلان اقتصاد، آن موردی که بیش از همه در وضعیت نامطلوب قرار دارد و باید مورد علاج فوری قرار بگیرد، تورم و بی‌ثباتی در نظام قیمت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نوسانات قیمتی در بازار در سنوات اخیر گفت: در سال‌های 97 تا 1400 نرخ تورم بالایی را شاهد بودیم که موجب فشار رفاهی بر خانوارها، مصرف‌کننده و مردم شد که برنامه‌ریزی و چشم انداز فعالیت سرمایه گذاری و تولید را کاملا دستخوش تغییر و تحولات کرده و باعث شده که ندانیم خود را برای چه قیمت و هزینه‌ای آماده کنیم.

 وی با بیان اینکه بیش از همه چیز بنا داریم از تمام ابزارها استفاده کنیم تا تورم را کاهش بدهیم و این هدف‌گیری دولت در ستاد اقتصادی است، گفت: از خود دولت این کار شروع شده و تلاش  کردیم کسری بودجه با محدود کردن دولت تامین شود نه با فشار آوردن بر مردم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه از فرار مالیاتی جلوگیری خواهیم کرد تا بخشی از کسری بودجه دولت تامین شود، ادامه داد: سیاست‌های تورمی دولت، آینده روشنی دارد و در آینده به مردم و تولیدکنندگان کمک خواهد کرد افزود: هدف دوم دولت بعد از کنترل تورم کمک به تولیدکنندگان در کشور است تا فقط واردکننده نباشیم.

وی با بیان اینکه با استفاده از نیروی متخصص جوان کشور و دانش روز باید تولید کشور را افزایش داد و حتماً از این مهم حمایت خواهیم کرد، ادامه داد: تسهیل در اخذ مجوزات را حتما پیگیری خواهیم کرد.

خاندوزی با اشاره به اینکه 2 هزار و 400 شرکت که مالیات آنها در استان دیگر وصول می‌شد مالیات آنها به شهرهای محل تولید برگشت داده می‌شود تا انتفاع آن به شهرداری‌های همان منطقه برسد، افزود: نقدینگی در کشور کم نیست اما باید با اعتمادسازی در اختیار فعالیت‌های سودآور اقتصادی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید میزان مالیاتی برگه تشخیص را دور از مستندات صادر کنند که بخش خصوصی کمتر درگیر مشکلات این چنینی باشد، گفت: عوامل بازدارنده تولید باید کم شود و حتماً از آن حمایت خواهیم کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه به اسم اتهام نباید حساب بانکی فعالان اقتصادی شناسنامه‌دار کشور مسدود شود، ادامه داد: حتماً این موضوع را پیگیری خواهیم کرد چرا که فعالیت اقتصادی یک تولیدکننده نباید حتی یک روز متوقف شود.

وی با بیان اینکه در مورد تعرفه واردات کالاهای امور خیریه آمادگی داریم همکاری در قالب یک بند قانونی از هیئت دولت و یا مجلس شورای اسلامی داریم تا این تعرفه گمرکی اخذ نشود، گفت: نگاه دولت توانمند شدن استان‌ها برای توسعه است و تمرکز زدایی را پیگیری می‌کنیم تا بهترین تصمیمات در زمان لازم برای استان گرفته شود و بروکراسی اداری کاهش پیدا کند.

511/

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزیر امور اقتصادی و دارایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد

ایسنا/فارس فرماندار شیراز با اشاره به راهکارهای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: به نظر می‌رسد که مشارکت مردم در جهت ایجاد جهش تولید و برخی مسائل اقتصادی، باید به صورت مستقیم باشد تا هر کسی متناسب با توانمندی خود بتواند وارد این عرصه شود.

لطف‌الله شیبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: تفاوت شعار امسال با شعار سال‌های قبل، بحث مشارکت مردم است.

وی، نسخه ورود مردم در تمام فعالیت‌های مرتبط با حاکمیت کشور را نسخه شفابخشی دانست که در ۴۵ ساله عمر انقلاب اسلامی همواره موفق‌آمیز بوده است و افزود: در هرجا از مشارکت مردم استفاده کردیم، صد درصد موفق بودیم.

شیبانی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه رهبر معظم انقلاب در تمام سنوات گذشته شعار سال را به مسائل تولید و اشتغال اختصاص دادند، اما همان‌طور که در فرمایشاتشان هم مطرح است، آن چیزی که مورد انتظار مردم است، به صورت کامل محقق نشده است.

فرماندار شیراز با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب امسال بحث ورود عامه مردم را برای حل مشکلات اقتصادی و اشتغال مطرح کردند، به تبیین نکاتی در این رابطه پرداخت و گفت: وقتی بحث ورود مردم به فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی مطرح می‌شود، اولین چیزی که به ذهن متبادر می‌شود همان نسخه شرکت‌های تعاونی است.

وی اضافه کرد: نسخه شرکت‌های تعاونی در جای خودش یکی از ارکان فعالیت‌های اقتصادی ماست که در قانون اساسی هم پیش‌بینی شده است اما به نظر می‌رسد که مشارکت مردم در جهت ایجاد جهش تولید و برخی مسائل اقتصادی، باید به صورت مستقیم به فعالیت‌های تولیدی باشد یعنی باید تک تک مردم در حد توان و بضاعت و تحمل و امکان، در تک تک فعالیت‌های اقتصادی شرکت کنند.

شیبانی افزود: منظور این نیست که سرمایه کوچک و خرد برای تأمین منابع مالی یک تولیدی یا رویداد انجام شود که این هم در جای خود درست است، اما منظور آن است که هر کسی در حد توان خود وارد پروسه تولید شود، به عنوان مثال چیزی که عامه مردم درگیر آن هستند، فعالیت‌های صنایع دستی است.  

فرماندار شیراز تصریح کرد: در بحث صنایع دستی، باید به این سمت برویم که منابع مالی هر کدام از افراد یکی شود و یک فعالیت مرتبط با تولید راه‌اندازی شود. به عنوان مثال اگر یک خانم توان قالی‌بافی دارد حتی اگر در یک روستای دورافتاده هم باشد، باید موانع کار برایش برطرف شود تا بتواند شخصاً و رأسا به فعالیت بپردازد و منابع مالی آن تأمین شود تا بتواند وارد کار تولیدی شود و این مسئله هم در گرو این نباشد که باید شرکت یا سازمان تأسیس کنیم.

وی با بیان اینکه همچنین اگر کسی فعالیت دانش بنیاد داشته باشد، موانع پیش پای او را برطرف کنیم تا بتواند وارد فعالیت تولیدی شود، گفت: اگر بحث تولیدی و اقتصاد عمومی را فراگیر کنیم که همه در حد توانایی و تجربه و دانش خود به صورت فردی و شخصی وارد این قضایا شوند، بسیاری از مشکلات خرد جامعه از جمله بحث اشتغال حل خواهد شد.

فرماندار شیراز یادآور شد: بحث راه‌اندازی صنایع تبدیلی در یک خانواده می‌تواند مسئله اشتغال فرزندان یا حتی اطرافیان آنان را برطرف کرده و مشکلات اقتصاد آنان را حل کند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟