Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) تاکید کرد: پرداختن به صحیفه سجادیه برای رفع نیاز‌های فرهنگی ضروری است.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام سید علی قاضی‌عسکر با بیان اینکه امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه در قالب دعا فرهنگ دینی را به مردم آموخت، گفت: پرداختن بیش از پیش به مفاهیم قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در جامعه برای رفع نیاز‌های فرهنگی اقشار مختلف امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پیرامون زندگی و سیره امام سجاد (ع) بیان کرد: حضرت زین العابدین (ع) در مدت امامت خود در ابعاد مختلف برای مردم برنامه و نقشه راه ارائه کرد و در زمینه مسائل اخلاقی چنان عمل کرد که برای مردم الگوی اخلاق و فضیلت بود لذا همه باید درس‌های زندگی امام چهارم را در زندگانی خود پیاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه سیدالساجدین (ع) در صحیفه سجادیه که افتخار شیعه است مردم را با معارف دینی آشنا می‌کند، گفت: امام در قالب دعا فرهنگ دینی را به مردم آموخت و در پوشش دعا نگذاشت دین مندرس شود.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: امام سجاد الگوی ادب و اخلاق است و ضمن مقابله با طاغوت و ظالمان اجازه نمی‌داد دشمن هیچ کجا در طول دوران اسارت از وجود اسرا سوء استفاده کند.
حجت الاسلام قاضی‌عسکر پرداختن بیش از پیش به تفسیر و مفاهیم قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در جامعه و به ویژه در مراکز علوم دینی برای رفع نیاز‌های فرهنگی اقشار مختلف را امری ضروری دانسته و ادامه داد: یکی از خلأ‌های کنونی جامعه ما کم پرداختن به مفاهیم قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است و نوجوانان و جوانان ما متأسفانه با این مفاهیم فاصله دارند. اینگونه موارد، اهمیت فعالیت‌ها در راستای توسعه فرهنگ قرآن را بیش از پیش نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صحیفه سجادیه صحیفه سجادیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: هدایت اعتبارات و تسهیلات بانکی و حمایت مورد نیاز از صنایع تبدیلی توسط مسئولین زمینه مشارکت بیشتر مردم در عرصه رونق تولید را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: دشمن با توهم دلسرد نمودن مردم از انقلاب اسلامی تحریم‌های گسترده و ناعادلانه‌ای را وضع و برنامه‌ریزی می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: دشمن درصدد ایجاد نارضایتی در میان مردم به واسطه مسائل معیشتی است.

امام جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: تولید محصولات و خدمات مختلف که کشور را از بیگانه بی‌نیاز می‌کند، عبادت مسلم است.

حجت‌الاسلام نوری بیان کرد: کارگران و کارفرمایان سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند.

امام جمعه بجنورد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهمان‌نواز، نماینده فقید مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال امامت جمعه شهرستان بجنورد و تلاش‌های مضاعف برای پیشرفت استان چهره یک روحانی مجاهد و مردمی را وی در اذهان مردم ایجاد نموده است.

کد خبر 6089056

دیگر خبرها

  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است