Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از این موزه تاکید کرد: تکمیل فاز دوم این موزه هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان جزو موزه های فاخر و یک مجموعه تاریخی و میراثی است افزود: خوشبختانه این موزه دارای آثار ارزشمندی است.

موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان یکی از زیباترین و بزرگترین موزه های ایران و جنوب شرق در خیابان شریعتی بعد از چهارراه طهماسب آباد کرمان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنای این موزه نزدیک به ۸۰ سال پیش توسط مردی نیکوکار به نام اکبر صنعتی زاده برای پرورشگاه کودکان یتیم ساخته شد که تا حدود ۴۰ سال به عنوان پرورشگاه استفاده می شد.

در سال ۱۳۵۶ این محل برای نگهداری و نمایش آثار سید علی اکبر صنعتی هنرمند، نقاش، مجسمه ساز و آثار سایر هنرمندان ایران و جهان به موزه تبدیل شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سی و یکمین سفر استانی دولت سیزدهم عصر امروز وارد کرمان شد؛ وی پس از ورود به کرمان به همراه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال و جنوب استان و دیگر مدیران زیرمجموعه وزارتخانه در استان بعد از بازدید از موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان از بخش های مختلف کتابخانه ملی در این شهر نیز دیدن کرد و از نزدیک در جریان خدمات ارائه شده به مراجعان قرار گرفت.

دیدار با شهید رسانه و بانوی هنرمند کرمانی

اما برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حضور در موزه و کتابخانه ملی محدود نبود زیرا وی با حضور در منزل شهید علامرضا آتشی با فرزند و همسر این شهید رسانه در دفاع مقدس دیدار و گفت و گو کرد و با لوح تقدیر و اهدای گل از این خانواده تجلیل به عمل آورد.

شهید غلامرضا آتشی گوهری سال ۱۳۳۲ در شهر جوپار از توابع شهرستان کرمان متولد شد و در مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حضوری فعال داشت که با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان خبرنگار و تصویربردار عازم جبهه های دفاع مقدس شد و سرانجام هنگام فیلمبرداری از صحنه های عملیات کربلای ۵ به درجه شهادت نائل آمد.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برنامه های خود در سفر به کرمان به دیدار مطهره قربانی بانوی هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی رفت و از وی تجلیل به عمل آورد.

حضور در گلزار شهدای کرمان و ادای احترام به مقام شهیدان آرمیده در این مکان مقدس بویژه سردار شهید سلیمانی از جمله دیگر برنامه های وزیر در کرمان است.

اخبار مرتبط با سفر استانی دولت سیزدهم به استان کرمان را از طریق پرونده ذیل دنبال کنید:

دیار کریمان میزبان سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور

برچسب‌ها محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان موزه هنرهای معاصر پروندهٔ خبری دیار کریمان میزبان سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان موزه هنرهای معاصر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موزه هنرهای معاصر سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

سید عباس دهقان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در دیدار کارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در پرتو تعاملی که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد داشت، تلاش می‌شود با ارائه رویداد‌های هنری و سینمایی نسبت به آگاه سازی مردم اقدام شود.

وی با اشاره به رویداد‌هایی مانند جشنواره تئاتر چتر زندگی که در راستای تحکیم بنیان خانواده است، افزود: هنرمندان و انجمن‌های هنری استان یزد از ظرفیت‌های بالای هنری و حرفه‌ای برخوردار هستند که تجربه نشان داده با فعالیت و ارائه تولیدات هنری توانسته اند در کمک و مساعدت به کاهش معضلات اجتماعی و آگاه سازی عموم نقش دو چندانی داشته باشند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای هنرمندان را مورد تاکید قرار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند