Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، پی‌ام‌اس یا سندروم پیش از قاعدگی دوره‌ای سخت برای اغلب دختران بالغ است که با علائمی از قبیل نوسانات خلقی، احساس ناراحتی، اضطراب یا تحریک پذیری، خستگی یا مشکل در خواب، نفخ یا درد شکم، حساسیت سینه، سردرد و کمر درد، لک و جوش پوستی و تغییر در چربی مو، میل جنسی و اشتها همراه است.

به گزارش مرکز سلامت بریتانیا، علت ابتلای زنان به این عوارض به طور کامل درک نشده اما ممکن است به دلیل تغییرات در سطح هورمون آنها در طول چرخه قاعدگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برخی از زنان ممکن است بیشتر از سایرین تحت تأثیر این تغییرات قرار گیرند و برخی نیز در طول زمان با تغییر علائم و شدت آنها روبرو خواهند شد.

نکته مهم در مدیریت این علائم ماهانه تغییر در سبک زندگی است؛ ورزش منظم، کنترل استرس روزمره، تغذیه سالم نه‌تنها در این مورد، بلکه در مورد اکثر بیماری‌ها کمک کننده هستند؛ با این حال، پزشک عمومی می‌تواند درمان‌هایی از جمله داروهای هورمونی، داروهای ضد افسردگی و حتی مکمل‌های غذایی پیشنهاد کند.

تحقیقات نشان داده مکمل‌هایی مانند ویتامین B6، منیزیم، کلسیم و ویتامین D کمک کننده هستند و در صورتی که با داروهای دیگر تداخل نداشته باشند، می‌توانند به کاهش علائم ناراحت کننده این دوره کمک کنند.

مصرف منظم فیبر نیز برای کنترل علایم سندرم پیش از قاعدگی و حتی تخمدان پلی‌کیستیک بسیار مفید است. دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی با توصیه به مصرف منظم فیبر در رژیم روزمره غذایی نوشت: «فیبرهای پخته شده به باکتری‌های کوچک پر فایده‌ روده‌های شما غذارسانی می‌کنند و باعث دفع هورمون مزاحمی می‌شود که دردهای قاعدگی را تشدید می‌کند.»

این استاد دانشگاه افزود: «قندها به خصوص وقتی همراه کافئین هم باشند و شکلات‌ها که مخلوطی از چربی اشباع، قند و کافئین هستند موجب بدتر شدن تظاهرات سندرم پیش از قاعدگی می‌شوند.» توصیه دکتر اختری برای بهبود درد قاعدگی نوشیدن دمنوش بابونه و ماساژ ناحیه زیر شکم با روغن بابونه است.

مبتلایان به کبد چرب این غذاها را نخورند | بهترین روغن جلوگیری کننده از چرب شدن کبد کد خبر 695672 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مکمل‌های دارویی خبر مهم بیماری - درد تغذیه سالم مکمل‌های غذایی زنان - قاعدگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مکمل های دارویی خبر مهم بیماری درد تغذیه سالم مکمل های غذایی زنان قاعدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت و ضرورت تلاش برای توسعه اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در کمیته استانی بهداشت، تغذیه و ایمنی که با همراهی مسئولان بهداشت سازمان آموزش و پرورش فارس برگزار شد، تلاش برای تامین سلامت دانش‌آموزان را یک ضرورت خواند که در این زمینه والدین و معلمان، نقش بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری، نیز مواردی مطرح کرد و راهکارهایی در خصوص همکاری مشترک دو مجموعه در این زمینه ارائه داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، ضمن بیان توضیحاتی درباره وظایف مشترک مجموعه سلامت با سازمان آموزش و پرورش، از مسئولان مدارس خواست تا در این راستا با مجموعه سلامت همکاری بیشتری داشته و بر مصرف مکمل‌های توزیع شده در مدارس نظارت کنند.

عباس رضائیان‌زاده ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های سلامت‌محور مسئولان آموزش و پرورش استان در مدارس، مطالبی درباره پیگیری برای مشارکت خیرین تامین سلامت فارس در تامین مکمل در مدارس؛ مدیریت سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد؛ اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف بهداشت دهان و دندان؛ پایش و غربالگری سلامت دانش‌آموزان و تلاش برای اجرای قوانین جوانی جمعیت و فرزندآوری عنوان کرد.

محمدرضا کریمی، معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مجموعه سلامت استان و سازمان آموزش و پرورش در راستای سلامت دانش‌آموزان درباره موضوعاتی نظیر چاقی و لاغری دانش‌آموزان؛ عوارض کم تحرکی و تغذیه نامناسب دانش‌آموزان؛ اجرای برنامه بهبود تغذیه و توزیع مکمل یاری آهن و ویتامین D در مدارس؛ ثبت مشخصات دانش‌آموزان در سامانه «سیب» در زمینه دریافت مکمل یاری و چالش‌های تأمین اعتبارات مالی برای تأمین مکمل دانش‌آموزان در مدارس، مطالبی عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد