Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول بهمنی روز پنجشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی زرین دشت افزود: در حال حاضر پروژه‌های متعدد و قابل توجهی در سطح شهرستان با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در دست انجام است که با تزریق بودجه امسال روند سرعت اجرای این پروژه ها افزایش خواهد یافت.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست و نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با نحوه اختصاص اعتبارات استانی، اظهار داشت: اعتبارات استانی مربوط به توازن با هدف تامین مالی نیاز دستگاه‌های اجرایی و اعتبار نفت و گاز  با هدف محرومیت‌زدایی در سطح شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور مشکلات فراوانی در توزیع اعتبارات دارد  افزود: دولت سیزدهم ماهانه به طور میانگین در حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بدهی دولتی را تسویه می‌کند.

عسکری در رابطه ترک فعل و کم‌کاری برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، هم گفت: کشور گرفتار مشکلات فراوانی است و مردم گله‌مند وضعیت مدیریتی موجود هستند که در این راستا مدیران ضعیف را به دستگاه‌ قضایی معرفی کرده‌ایم تا پاسخگوی عملکرد خود باشند و اگر مدیری پاسخ یا توان کار کردن و اداره امور را ندارد از استاندار و فرماندار خواهشمندیم نسبت به تغییر وی اقدام نمایند.

بهاره دادور، رئیس امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس هم در این جلسه با بیان اینکه در توزیع اعتبارات باید فرصت‌آفرینی شود، گفت: رفع بخشی از مشکلات با توزیع مناسب اعتبارات استانی که در حدود ۱۵ درصد بودجه فعلی محسوب می‌شود، امکان‌پذیر است.

وی در همین راستا اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی این امکان و فرصت را دارند تا با جذب سایر اعتبارات ملی و متفرقه که به میزان ۸۵ درصد است نسبت به تامین اعتبارات لازم به جهت تکمیل پروژه‌های تعریف شده در دست اجرا اقدام کنند.

این مقام مسئول در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس با اشاره به اهمیت رشد اقتصادی تمامی شهرستان‌ها، تصریح کرد: دولت بر اساس شاخص‌های تعریف شده در روستاهایی که نسبت به متوسط آمار کشوری شرایط مناسبی ندارند وظیفه تامین اعتبار لازم را در راستای محرومیت‌زدایی جهت ارتقاء شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته دارند.  

دادور با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبارات به شهرداری‌ها بر اساس دستورالعمل اخیر دولت امکان‌پذیر نیست، اعلام کرد: بر اساس دستورالعمل اجرایی دولت هیچگونه اعتباری به غیر از ساماندهی رودخانه‌ها به منظور کمک به شهرداری‌ها مجاز نیست و بودجه و اعتبارات استانی فقط امکان تخصیص در زمینه نیاز دستگاه‌های اجرایی و محرومیت‌زدایی دارد.

شهرستان زرین دشت در فاصله ۲۵۰ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی زرین دشت مقام معظم رهبری مجلس یازدهم داراب دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی زرین دشت مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی زرین دشت مقام معظم رهبری مجلس یازدهم داراب دولت دستگاه های اجرایی اعتبارات استانی زرین دشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است

به گزارش خبرنگار مهر فرج الله فتح الله پور شنبه شب در جلسه بررسی مصوبات سفر هیئت دولت به استان گفت: بیشترین اعتبار مصوب سفر دولت در حوزه حمل و نقل و بخش کشاورزی بوده است.

وی گفت: بیش از هزار میلیارد تومان از اعتبار در قالب ماده ۵۶ بوده است.

وی تعداد مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۱۷۶ مصوبه برشمرد و گفت: تاکنون از ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ۱۱ هزار میلیارد تومان معادل ۹۶ درصد بودجه عمومی تخصیص یافته است.

فتح الله پور با عنوان اینکه ۲۱ درصد اعتبارات منابع داخلی و مولدسازی تأمین و تخصیص داده شده است، گفت: ۷۸ تسهیلات ماده ۵۶ و سایر موارد نیز پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران گفت: در مجموع ۶۲ درصد از کل اعتبارات سفر پرداخت شده و ۲۰ درصد تسهیلات ۱۱ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اعتبار تخصیص یافته در حوزه راه و شهرسازی بوده است، ادامه داد: در بخشی از حوزه‌ها میزان تخصیص‌ها بیش از اعتبارات مصوب بوده است.

فتح الله پور با اظهار اینکه ۷۸ مصوبه از مجموعه ۱۷۶ مصوبه اجرا شده است، تصریح کرد: همچنین ۸۹ مصوبه در دست اجرا و مابقی در دست پیگیری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: ۴۴ درصد مصوبات ۱۰۰ تکمیل، ۱۳ درصد بین ۷۵ تا ۹۵ درصد، ۱۵ درصد بین ۵۰ تا ۷۵ درصد، ۱۱ درصد بین ۲۵ تا ۵۰ درصد و ۱۶ درصد زیر ۲۵ پیشرفت دارند.

کد خبر 6090432

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است