Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، همزمان با سی و یکمین سفر استانی، رئیس جمهور و هیئت دولت به استان کرمان، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی برای دیدار با کشاورزان و بهره‌برداران، بازدید و بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی و شرکت در جلسات شورای اداری وارد این استان شد.

بازدید و افتتاح پروژه‌های تولیدی بخش کشاورزی این استان از جمله برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان کرمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این سفر، وزیر جهاد کشاورزی ضمن دیدار و گفت‌وگوی رو در رو با بهره‌برداران و متولیان بخش کشاورزی استان از نزدیک با مشکلات و چالش‌های این حوزه اثرگذار آشنا می‌شود.

نشست صمیمی وزیر جهاد کشاورزی با تشکل‌های بخش کشاورزی استان کرمان برگزار شد.

تعرفه برق چاه‌های کشاورزی به قیمت قبل برگردد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: با توجه به خسارت وارد شده به کشاورزان استان کرمان در پی خسارات ناشی از سیل باید تعرفه برق چاه‌های کشاورزی به قیمت قبل برگردد.

محمدرضا پورابراهیمی شامگاه 20 مردادماه در نشست وزیر جهاد کشاورزی با روسای انجمن‌های کشاورزی، دام و طیور و فعالان اقتصادی بخش کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: بررسی‌ها حاکی از این است که بیش از 20 هزار میلیارد تومان عدد تقریبی خسارت‌های سرمازدگی ابتدای امسال در بخش کشاورزی استان کرمان است.

وی ادامه داد: این موضوع نیازمند حمایت بود که در تهران جلساتی با وزیر داشتیم و اولین جلسه را با دستور ایشان با حضور استاندار وقت و مسئولان اجرایی برگزار شد.

پورابراهیمی تصریح کرد: قرار شد از دو طریق وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور موضوعات مربوط به نحوه جبران خسارت‌ها را در سرمازدگی پیگیری کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار کرد: سیل اخیر نیز مشکلات بخش کشاورزی استان کرمان را مضاعف کرد و در شمال استان، شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، شهربابک، سیرجان، راور و زرند وضعیت بسیار نامناسبی دارند و بعضی از موارد نیاز به امداد فوری دارند و لازم است مشکلات قنوات و چاه ها رفع بشود، در سعدی و رباط چند چاه کشاورزی پر شده است.

وی افزود: موضوعات دیگر در بخش کشاورزی استان مطرح است که از جمله می‌توان به بحث خرما در منطقه بم، صادرات، تعهدات ارزی، کارت های اجاره ای بازرگانی، تامین منابع مالی، مسائل بانکی، بیمه و مالیاتی اشاره کرد.

پورابراهیمی تصریح کرد: در تماس با وزیر جهاد کشاورزی وضعیت خاص استان کرمان را اعلام کردیم و جلسه  خاص بخش کشاورزی در استان برگزار شده و فردا وزیر در جیرفت و بم حضور پیدا می‌کنند لذا از اهتمام وزیر جهاد کشاورزی در وزارتخانه تشکر می‌کنیم و دستگاه‌های دیگر نیز باید با این مجموعه همکاری و تلاش کنند و ما در مجلس آماده همکاری هستیم.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: سفر دولت در کرمان محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس بخش کشاورزی استان کرمان وزیر جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: در پی بارش‌های اخیر علی رغم خسارت‌های وارد شده به کشاورزان،  میزان قابل توجهی آب در سازه‌های ذخیره آب شهرستان شهرستان ذخیره شد.
حسن مرادی افزود: این حجم آب ذخیره شده علاوه بر کنترل سیلاب، نقش مهمی در بهبود وضعیت سفره‌های آب زیر زمینی شهرستان دارد.
مرادی گفت: در بارش‌های اخیر، سد‌ها نقش به سزایی در کنترل سیلاب‌ها داشتند، بنابراین لازم است سالانه اعتبارات کافی برای ترمیم و نگهداری این سازه‌ها درنظر گرفته شود.
کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت به مزارع، ابنیه و زیرساخت‌های کشاورزی گراش  را در سیل و طوفان اخیر ، بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان برآورد کرده اند.
شهرستان گراش در جنوب فارس و در فاصله ۳۵۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش