Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخاب رشته حساس ترین مرحله سرنوشت ساز برای تمام داوطلبان کنکوری است؛ چرا که ملاک آینده افراد در جذب بازار کار خواهد بود و هر اشتباهی در آن می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

خیلی از خانواده ها در این زمان استرس های زیادی دارند و احتمال دارد که برای سرکوب کردن اضطراب خود به هر مشاوری روی بیاورند؛ اما مهم ترین کار قبل از انتخاب رشته، پیدا کردن مشاوران منطقی و با تجربه است تا در دام افراد سودجو نیفتید و پول و وقتتان هم هدر نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه تکنیک های طلایی انتخاب رشته را جهت آسایش خاطرتان با شما در میان خواهیم گذاشت تا پس از اعلام نتایج به انتخاب دلخواهتان دست یابید.

شروین مسیح گفت: انتخاب رشته به معنی انتخاب آینده است. داوطلبان هر چه رتبه بهتری داشته باشند، گزینه های بیشتری را می توانند برگزینند.

او افزود: داوطلبان در زمان انتخاب رشته باید حتما علاقه را در نظر بگیرند، اگر رتبه خوبی کسب نکرده باشیم هم نباید از علاقه چشم پوشی کنیم؛ بلکه محدودیت های انتخاب رشته بیشتر خواهند شد.

در انتخاب رشته محدودیت ها حذف شده اند

این مشاور تخصصی کنکور اضافه کرد: در زمینه انتخاب رشته با دقت بیشتری باید عمل کنیم تا بهترین ها را انتخاب کنیم. در سال های اخیر تعداد انتخاب هایی که دانش آموزان می توانند برای ورود به دانشگاه انجام دهند، بسیار زیاد شده و این موضوع باعث شده است تا محدودیت در انتخاب ها کم شود و تعداد و علایق محوری افزایش یابد.

مسیح تاکید کرد: اگر تعداد انتخاب رشته محدود بود، نمی توانستیم علایق را درج کنیم و نتیجه ای که باعث می شد آینده ای درخشان داشته باشیم، کاهش می یافت و با افزایش انتخاب ها محدودیت ها کاهش یابند.

علایق در انتخاب رشته حتما درج شود

او با بیان این که در انتخاب رشته باید علاقه درج شود، تاکید کرد: انتخاب رشته دارای ۳ رکن اصلی علاقه، محل تحصیل و در نهایت رتبه داوطلب کنکوری است که باید متناسب با آن ها برنامه ریزی شود.

مسیح بیان کرد: داوطلبان باید در ابتدا رشته های دلخواه خود را شناسایی کرده و سپس دانشگاه و شهرستان محل تحصیل را انتخاب کنند و بعد این دو مورد با توجه به رتبه کسب شده باید ببینیم که آیا می توانیم رشته های دلخواه خویش را بیشتر در برنامه کاری قرار دهیم یا خیر؟ یعنی، باید آن ها را محدود کرده و به واقعیت ها هم توجه کنیم.

داوطلبان کنکوری شناسایی رشته ها را در اولویت قرار دهند

این مشاور تخصصی کنکور افزود: انتخاب رشته بر اساس علاقه نباید محدودیتی برای افراد ایجاد کند؛ چرا که باید با رشته های مختلف آشنا شویم. شاید، اسم و کاربرد رشته ای را ندانیم و علاقه ای هم به آن نداشته باشیم؛ بنابراین اطلاع پیدا کردن از رشته ها و شناسایی آن ها اولویت شماره یک داوطلبان باید باشد.

از افراد با تجربه کمک بگیرید

مسیح بیان کرد: مطالعات میدانی انتخاب رشته برای داوطلبان شامل کاربردها و خروجی های کار است و باید حتما از افرادی که در آن رشته ها تحصیل کرده اند، مشورت بگیرید تا بتوانید در دوران دانشگاه موفق باشید.

انتخاب رشته های هوشمند، اساس کار کنکوری ها

عبدالرسول پورعباس گفت: داوطلبان نباید پس از اعلام نتایج کنکور برای انتخاب رشته فریب مشاوران زرد را بخورند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: رتبه اول کنکور هم اگر انتخاب رشته نکند در دانشگاه قبول نخواهد شد؛ بنابراین انتخاب‌های هوشمند کمک کننده قبولی داوطلبان در مراکز آموزش عالی کشور هستند.

او بیان کرد: رقابت داوطلبان رشته تجربی و انسانی در رشته‌های خاص مشاهده می‌شود و اگر کسی در رتبه بندی مقام نیاورد، به هیچ عنوان قبول نخواهد شد؛ بنابراین کنکوری‌ها در زمان انتخاب رشته به هیچ عنوان نباید گول افراد سود جو را بخورند.

گزارش از نادیا عابد 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخاب رشته سازمان سنجش مافیای کنکور کنکور سراسری مشاوره کنکور انتخاب رشته انتخاب ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

وی افزود: افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن هستند، گفت: تاکنون بیش از ۸۸ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

وی یادآور شد: با توجه به چهار اصلاحیه برای دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اضافه شدن ظرفیت و یا تغییر و حذف برخی کدرشته محل ها، داوطلبان در صورت نیاز می توانند نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه آزاد به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های آن دانشگاه اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

کریمیان افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6092978

دیگر خبرها

  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد