Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تمام دغدغه ما این است که همه افراد در خانواده‌ای بانشاط، مومن و امیدوار در جامعه حضور داشته و اگر به ناچار مثل معتادان متجاهر از دل خانواده جدا شدند به دامن خانواده برگردند.

علیرضا نادعلی سخنگوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: بحث چهارشنبه‌های فرهنگی از این حیث که بنده به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر هستم، مسئولیت ۳ کمیته کمیسیون فوق به من سپرده شده بود و این ۳ کمیته شامل کمیته فرهنگی، هنری و دینی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به بهانه بازدیدهای چهارشنبه مناطق ۲۲ گانه تهران را با نظرگاه فرهنگی و از نقطه نظر فرهنگی برویم و ببینیم و با مردم و نخبگان فرهنگی به صحبت بنشینیم و بر پروژه‌های همکارانم در بخش فرهنگی نظارت کنیم و به نکاتی که آن‌ها می‌گویند گوش بدهیم و دنبال کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: تا کنون به ۵ منطقه شهر تهران سرزدیم و یک هفته در میان این اتفاق می‌افتد و بخش‌های مختلفی چون نشست فرهنگی ۳ ساعته با نخبگان فرهنگی هر منطقه، بازدید نزدیک از پروژه‌ها و همچنین موقعیت‌های فرهنگی دیگری که ممکن است در اختیار شهرداری هم نباشد و در پایان به محضر یکی از خانواده‌های شهدا می‌رسیم.

نادعلی همچنین خاطرنشان کرد: ما چه در شورای شهر و چه دوستان دیگر که به تبع انتخاب شهردار به مجموعه مدیریت شهری شدند، با یک دغدغه تمدنی و تفکری وارد این دوره مدیریت شهری شدیم و همه ما به بحث مردم سالاری دینی اعتقاد داریم.

وی در ادامه یادآور شد: در بحث مردم سالاری دینی هم کار در دست خود مردم است و حتی ما به عنوان بخشی از حاکمیت اگر داریم خدمتی ارائه می‌دهیم از حضور و نقش آفرینی مردم بهترین استفاده را ببریم و لذا باید مشارکت‌های اجتماعی را تایید و تشویق کنیم.

 

آغاز به کار شورایاری‌ها از دوره قالیباف بود؛

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: شهرداری تهران در ادوار گذشته با فراز و فرودی دیدگاه فوق را به ویژه در دوران ۱۲ ساله حضور قالیباف در مدیریت شهری همین دیدگاه را داشته است و بحث شورایاری‌ها هم از همان موقع شروع شد و روی ظرفیت مردمی در محلات حساب کردند و اسم شورایاری گرفت.

نادعلی خاطرنشان کرد: سال گذشته دیوان عدالت اداری یک تذکر به شورایاری‌ها در خصوص انتخابات این مجموعه داد و قوه قضائیه از این سیر انتخابات در شورایاری جلوگیری کرد و گفته شد که حق ادامه فعاليت با این تابلو را ندارند.

وی تاکید کرد: دغدغه اعضای شورایاری‌ این است که فعاليت خود را در حل مسائل شهر و اداره شهر در مقیاس محلات بتوانیم ادامه بدهیم و تعصبی روی اسم و عنوان مجموعه ندارند و می‌خواهند بتوانند در اداره شهر در مقیاس کوچک محله نقش آفرینی کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برای شورایاری فکر دیگری اتفاق می‌افتد اما فعلا برای گذر از سرگردانی که وجود دارد باید چاره اندیشی شود و شورا به عنوان سیاستگذار باید مداخله و فکر کند و با خود دوستان شهرداری جلسات متعددی با معتمدین محله داشتیم و در نهایت به "نظام نامه" محلاتی رسیدیم که در کمیسیون اصلاح شد و نظرات همکاران در شهرداری هم گرفته شد و در نتیجه در صحن شورا به تصویب رسید. 

نادعلی اضافه کرد: قرار شد ظرف ۳ ماه معاونت فرهنگی و اجتماعی بر مبنای این نظام نامه دستورالعمل‌های اجرایی نظام نامه محلات را بنویسد و در ارکان تصمیم گیر آورده و به تصویب رسانده و در نهایت اجرایی شود و در اینجا هم ناظرين قرار است از اعضای شورایاری استفاده شوند و ظرفیت آن را در اینجا هم به کار بگیریم اما تاکید کردیم این طرح به جای شورایاری نیست و نظام نامه محلات قرار است در راهبری فرهنگی و اجتماعی محلات به کار گرفته شود و به فضای سرای محلات چسبیده و شورایاری چیزی بیش از این بود.

وی همچنین یادآور شد: شورایاری علاوه بر مباحث فرهنگی و اجتماعی در تمام بحث‌ها ورود پیدا می‌کردند و خودشان بازوهای نظارتی شورای شهر بودند و ما نمی‌توانیم چنین چیزی را از دست بدهیم و به آن در کف محلات و منطقه نیاز داریم و کمک خوبی هم اگر در برخی از حل و فصل ها اتفاق بیوفتد، کمک خوبی به شهرداران مناطق در اداره منطقه هستند.

وی اضافه کرد: خود واژه قرارگاه و فرهنگ آن از دل فرهنگ جهادی و دفاع مقدس بیرون آمده است و مدیریت جهادی یک دوره خاص نیست و کسانی که اعتقاد به این مبانی دارند می‌دانند که این یک جریان مستمر است و اگر مبانی در کار مورد توجه باشد میشود مدیریت جهادی وگرنه چیزی نیست که با شعار به آن بتوان رسید.

نادعلی یادآور شد: نگاه ما در مدیریت جدیدی این است که همه با هم یک کاری را مثل همان زمان جنگ انجام بدهند و در تهران در ادوار مختلف مدیریت یک پارچه مورد توجه بوده است و تمام مجموعه‌هت ذیل یک مجموعه حل و راهبری سایر مجموعه‌ها را بر عهده داشتند تا معضلات را بتوان حل کرد اما با وجود اینکه همه صحبت آن را کرده‌اند، تا کنون این اتفاق نیوفتاده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اولین قرارگاهی که در این‌دوره در شهرداری تهران تشکیل شد قرارگاه اجتماعی بود و دستگاه‌های مختلف مثل بهزیستی، دادستانی، سپاه، شهرداری تهران، نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با موادمخدر و ... به فراخور مأموریتی خود به این جمع اضافه شدند.

 

اهمیت تقسیم‌ کار در قرارگاه اجتماعی!

نادعلی تصریح کرد: دستگاه‌های فوق در کنار هم موضوعی مثل جمع آوری معتادان متجاهر را در دستور کار قرار دادند؛ زیرا هر کدام یک نسبتی با این مسئله داشت و دستگاهی مثل بهزیستی شاید بیشترین نسبت را با این موضوع دارد اما از آنجا که هیچ دستگاهی نمی‌توانند به تنهایی این کار مهم را انجام بدهند، در کنار هم قرار گرفته و شهرداری تهران نیز وظیفه خود می‌داند که به عنوان جایی که باید در بین یک نهاد اجتماعی باشد، در این ماجرا میان داری کند.

وی همچنین اضافه کرد: کنار هم نشستن دستگاه‌های مختلف اجرایی قضایی، اجرایی، خدماتی و ... باعث شد تقسیم وظایف انجام شده و جمعیت ۲۰ و چند هزار نفری معتادان در تهران که عدد بسیاری است، ساماندهی شوند و در دوره جدید مدیریت امکان تعامل همه مجموعه‌ها با هم فراهم شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: جمع آوری معتادان متجاهر تنها کار دستگاه‌های اجرایی فوق نبود و ایجاد حلقه‌های بعد از جمع آوری این افراد و پس از آن ترک، سم‌زدایی و ... باید شرایط کارآموزی برای آن‌ها فراهم شود و بعد از آن به خانواده برگردند و ممکن است به هر صورت هر کسی دوباره به اعتیاد برگردد و ما امیدواریم سیکل این قضیه به حالت طبیعی بازگردد و این معتادان دیگر به سمت اعتیاد برنگردند.

نادعلی یادآور شد: تمام دغدغه ما این است که همه افراد در خانواده‌ای بانشاط، مومن، فعال و امیدوار در جامعه حضور داشته باشند و یا اگر به ناچار مثل معتادان متجاهر از دل خانواده جدا شدند به دامن خانواده برگردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران فرهنگی و اجتماعی معتادان متجاهر شهرداری تهران شورایاری ها نظام نامه یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۵۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدکرم مرادی ظهر امروز افزایش قیمت کود شیمیایی را در سالجاری یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی دانست و گفت: متأسفانه با افزایش ۳۰ درصدی قیمت کود علاوه بر نگرانی کشاورزان، توان خرید عوامل توزیع کود نیز کاهش می‌یابد.

وی گفت: ۷۵ درصد اراضی کشاورزی اسدآباد خرد و زیر یک هکتار است که این مهم باعث شده است کشاورزان سهمیه کمتری از کود شیمیایی داشته باشند.

رئیس جهادکشاورزی اسدآباد اظهار داشت: توزیع کود بهاره از دیماه سال گذشته در عوامل توزیع شروع و همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه کود شهرستان ۹۵۰۰ تن است که طبق متراژ زمین بین کشاورزان توزیع می‌شود.

کد خبر 6089180

دیگر خبرها

  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد