Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی پنجشنبه شب پس از نشست شورای اداری در شهرستان پارسیان، به خبرنگاران اظهار داشت: به زودی کار واگذاری احداث آب شیرین کن به سرمایه‌گذار انجام خواهد شد و امیدواریم با بهره برداری از آن بخشی از مشکل مردم برطرف شود.

وی ادامه داد: پهنه پارسیان تاکنون هیچ مطالعاتی در حوزه شیلات برای پرورش ماهی در قفس نداشته و از این رو مصوب شد که به فوریت مطالعات این طرح در شهرستان انجام شود و در مدت سه ماه مطالعات جامعی که قابلیت عرضه به سرمایه‌گذار و مردم محلی را داشته باشد ،آماده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: موضوع مهم دیگر در شهرستان پارسیان  بحث کیفیت خدمات درمانی است، که مصوب شد ۳۰ تخت درمانی به ظرفیت بیمارستان رستمانی اضافه شود.

به گفته دوستی برای تحقق این مهم بخشی از کار را صنایع انرژی‌بر پارسیان متقبل شد و بخش دیگری نیز از طریق اعتبارات استانی تامین خواهد شد و همچنین تامین تجهیزات نیز از طریق وزارت بهداشت صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تهیه یک دستگاه سونوگرافی مناسب و یک دستگاه MRI برای شهرستان پارسیان در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم دستگاه سونوگرافی نهایتا تا دو ماه آینده و دستگاه ام‌ آر آی تا پایان سال تامین شود.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: ۱۵ طرح هادی روستایی مربوط به ۱۵ روستای شهرستان از گذشته باقی مانده بود ،که مصوب شد در یک بازه زمانی مشخص به اتمام برسد .

به گفته دوستی در حوزه هنرستان‌های تخصصی نیز قرار شد هنرستان شیمی و هنرستان علوم و فنون دریایی در یکی از مجموعه‌های موجود در شهرستان پارسیان راه اندازی و رشته آن ایجاد شود، تا کار ایجاد زیرساخت و ساخت و سازها شتاب پیدا کند.

استاندار هرمزگان گفت: ۹ طرح ورزشی که شامل سالن، زمین چمن مصنوعی و طبیعی نیز در نشست برای پارسیان مصوب شد و در حوزه بازارچه‌های ملوانی چهار بازارچه در شیو، بوستانو، مغدان و زیارت تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

دوستی تصریح کرد: طرح‌های مناسبی نیز در حوزه آبخیزداری، توسعه کشت گلخانه‌ای، بهسازی راه‌های مواصلاتی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، احداث دیوار حفاظتی در برخی روستاها، برنامه ریزی برای احداث پارک جامع پتروشیمیایی متانول در منطقه ویژه و طرح‌هایی در سایر حوزه‌ها به تصویب رسید که می‌تواند سبب رشد و توسعه شهرستان پارسیان شود.

شهرستان پارسیان در ۵۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

برچسب‌ها پارسیان جلسه شورای اداری استانداری هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پارسیان جلسه شورای اداری استانداری هرمزگان پارسیان جلسه شورای اداری استانداری هرمزگان شهرستان پارسیان مصوب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: پروژه آبرسانی به بستک نیاز آبی چهار شهر و ۳۷ روستا را تامین خواهد کرد و باعث پایداری وضعیت آب در این شهرستان می‌شود. این پروژه به صورت ۱۰ پیمان و با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان فعال است.

 آخرین وضعیت پروژه‌های آبرسانی شهرستان خمیر، بستک و قشم امروز ۸ اردیبهشت با حضور ذوالفقار مهدی‌زاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور- و عبدالحمید حمزه پور -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان- بررسی شد.

 در این بازدید وضعیت پیشرفت فیزیکی دو پروژه بزرگ و تاثیرگذار آبرسانی شامل خط انتقال آب از آب شیرین‌کن خلیج فارس به بخش‌های کهورستان و رویدر و خط انتقال آب از آب شیرین‌کن چارک به شهرستان بستک و پروژه‌های تکمیل شده با هدف تامین آب شهرهای لافت و درگهان و روستاهای مسیر مورد ارزیابی قرار گرفت.

مهدی‌زاده با اشاره به پروژه آبرسانی به بستک اظهار کرد: نیاز آبی شهرستان بستک از آب شیرین کن واقع در چارک با اجرای ۴۲ کیلومتر خط انتقال به شهر جناح تامین می‌شود که با اجرای ۲۸ کیلومتر باقیمانده تا شهر بستک آبِ آب شیرین‌کن چارک به شهر بستک خواهد رسید.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، طرح آبرسانی از چارک به جناح و بستک با توجه به مشکلات موجود و کم آبی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: امیدواریم این پروژه به سرعت تکمیل شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مهدی‌زاده در ادامه در بازدید از شهرستان خمیر، اهمیت تسریع در آبرسانی به بخش‌های کهورستان و رویدر را مورد تاکید قرار داد و افزود: لوله‌های این پروژه خریداری و در مسیر پروژه تخلیه شده است.

وی وضعیت ایستگاهِ در حال احداث کهورستان را مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: کیفیت احداث این پروژه بالاست و با تکمیل فاز دوم خط انتقال آب از آب شیرین‌کن خلیج فارس وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

در ادامه این بازدید، عبدالحمید حمزه‌پور -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به تشریح جزئیات خط انتقال آب از چارک به بستک پرداخت و گفت: در اجرای خط انتقال، پنج باب ایستگاه پمپاژ، ۶ باب مخزن با حجم ۱۱ هزار متر مکعب و ۲۲ کیلومتر شبکه برق پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برای تامین نیاز آبی بستک و روستاهای مسیر، یک باب آب شیرین‌کن با ظرفیت ۸۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل آبفا، پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۴۰ درصد عنوان و تصریح کرد: با تکمیل این آب شیرین‌کن، اتفاق بزرگی در زمینه آبرسانی به شهرستان بستک به وقوع خواهد پیوست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک