Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین- خدیجه نوروزی: محمد کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: در حالیکه هفته ای که گذشت مسائل سیاسی در جهان عمده ترین اتفاقات را در حوزه اقتصادی رقم زد قیمت جهانی طلا هم با افزایش همراه بود به طوری که به طور متوسط در هفته ای که گذشت قیمت هر انس طلا با ۱۷ دلار افزایش همراه بود و در آخرین معاملات هر انس به ۱۷۹۴ دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این در حالی بود که با توجه به تعطیلی چند روزه بازارهای کشور به مناسبت ایام سوگواری قیمت ارز در حال کاهش بود و قیمت دلار که شاخص ارزها است با حدود ۸۰۰ تومان کاهش همراه شد. 

کارشناس ارشد طلا و جواهر افزود: همین موضوع باعث شد تاثیر افزایش قیمت جهانی طلا ناشی از افزایش انس طلا خنثی شود و با توجه به کاهش قیمت ارز، قیمت انواع سکه و طلا با کاهش همراه شد. اتفاق دیگری که در این هفته اتفاق افتاد با توجه به کاهش تقاضا و داد و ستدها، کاهش حباب سکه بود.

آخرین قیمت طلا و سکه

در آخرین روز از معاملات هفتگی، قیمت سکه طرح قدیم با ۵۰ هزار تومان کاهش به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. 

قیمت سکه طرح جدید با ۳۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود. نیم سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۸ میلیون و ۱۵۰ هزارتومان رسید.
ربع سکه با ۳۰ هزار تومان کاهش به ۵ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید. 

سکه های یک گرمی بانک مرکزی هم با ۲۰ هزار تومان کاهش ۳ میلیون و ۸۰ هزار تومان داد و ستد شد. 

قیمت هر مثقال طلای آب شده با توجه به کاهش قیمت ارز با ۴۰ هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات به‌ ۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با ۱۰ هزار تومان کاهش هفتگی پنجشنبه در آخرین معاملات یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان داد و ستد شد. 

حباب سکه ۲۲۰ هزار تومان کاهش هفتگی داشت و حباب هر قطعه سکه به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای در خصوص کاهش قیمت سکه گفت: کاهش قیمت انواع سکه بیشتر کاهش حباب بوده که تخلیه شده است. 

بازار همچنان بدون تنش

کشتی آرای پیش بینی کرد با توجه به کاهش قیمت ارز و همچنین اخبار مثبت در خصوص مذاکرات هسته ای قیمت ارز در روزهای آینده افزایشی نداشته باشد و همین موضوع در تثبیت یا کاهش قیمت طلا و سکه اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 697237 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها قیمت طلا و فلزات گرانبها - جهان قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت دلار آمريكا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سکه قیمت دلار آمريكا هزار تومان کاهش هفتگی آخرین معاملات هزار تومان رسید توجه به کاهش قیمت طلا کاهش قیمت قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۵۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در آسیا کاهش یافته است که یکی از دلایل آن می‌تواند نشانه‌هایی از وضع سیاست‌های سختگیرانه پولی توسط فدرال رزرو در اجلاس امروز باشد.

کاهش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه آرام شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی در دنیا قیمت طلا را نسبت به اوج ماه آوریل پایین آورده و آن را در برابر سیاست نرخ بهره بالای بانک مرکزی آمریکا آسیب پذیر کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۳۸ درصدی به ۲۲۹۴ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.

اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.

بالا رفتن تورم باعث شده تاجران انتظار خود از کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین بیاورند. در حال حاضر پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را اولین بار در ماه سپتامبر کاهش دهد.

نرخ بالای بهره به ضرر طلاست، چون هزینه نگهداری آن را به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل برای خرید این فلز گرانبها را پایین می‌آورد.

ارزش دلار هم افزایش یافته و به بالاترین رقم طی ۶ ماه گذشته رسیده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۲۶ دلار و ۶۵ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۶ درصدی ۹۳۵ دلار و ۴۳ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه در کانال جدید قرار گرفت
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است