Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@06:12:29 GMT

۱۰۰ درصد محصول نخیلات دشتی و تنگستان خسارت دیده است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۵۹۴۸

۱۰۰ درصد محصول نخیلات دشتی و تنگستان خسارت دیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تنگستان، غلامحسین کرمی نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارش‌های باران در سامانه مونسون در همه نقاط استان بوشهر ثبت شد و برخی نقاط جاری شدن سیل شاهد بودیم.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: خسارت بارش باران به کشاورزی و باغات خرما قابل توجه می‌باشد چرا که بارش باران سبب ریزش و ترشیدگی خرما در نخلستان‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده بیان کرد: بارش باران سبب ریزش محصول و ترش شدن و کپک‌زدگی محصول نخیلات شده و بررسی‌ها نشان می‌دهد ۱۰۰ درصد محصول خرما در نخیلات تنگستان و دشتی خسارت دیده است که نیاز به جبران دارد.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید محصولات کشاورزی باید ضمن برآورد خسارات، راهکارهای جبران آسیب‌ها را ارائه و هر چه سریعتر اقدام کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر عنوان کرد: بیمه جوابگو جبران خسارت کشاورزان نیست بلکه باید با بررسی کارشناسی که کشاورزان کارشناس واقعی محسوب می‌شود راهکارهای لازم برای حل مشکلات کشاورزان تدوین و عملیاتی شود.

کرمی اظهار کرد: تنها راه امرار معاش مردم این شهرستان‌ها تولید محصول خرما است که خسارت وارد شده زندگی و معیشت آنان را به مخاطره انداخته و باید هر چه زودتر خسارت‌ها جبران شود.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: باید به گونه‌ای گزارش تدوین و ارائه شود تا دیگر هیئت دولت نیاز به بازدید و بررسی مجدد نداشته باشد.

این نماینده خاطرنشان کرد: باید برآورد میزان خسارت دست رنج یکساله کشاورزان استان و جبران آنها در دستور کار قرار بگیرد تا زندگی و معیشت آنان بیش از این دچار مخاطره نشود.

منبع: فارس

کلیدواژه: سیل بوشهر دشتی تنگستان خرما نخیلات خسارت غلامحسین کرمی نماینده مجلس دشتی و تنگستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان گفت: در سیل اخیر حدود ۵۰ جهادگر از قرارگاه جهادی زیرکوه در لحظات اولیه وقوع سیلاب  به سیل زدگان خدمت رسانی کردند. 

هنری با اشاره به اینکه  ۱۱ قرارگاه‌ جهادی منطقه ای فعال هستند افزود: تمامی گروه‌های جهادی استان نیز در حالت آماده باش هستند.    وی گفت: تخلیه آب داخل منازل و جابه جایی وسایل منازل مردم ،کمک به توزیع بسته های حمایتی و هدایت مردم به نقاط امن، کمک به خودروهای سانحه دیده و گرفتار در سیل، کمک به تخلیه تعدادی مغازه در حاجی آباد،تخلیه و لایروبی منازل و محل نگهداری دام و اسکان اضطراری از جمله اقدامات قرارگاه جهادی بسیج سازندگی زیرکوه در مناطق سیل زده بود.    مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان افزود: بعد از فروکش کردن سیل، گروه های جهادی برای ساخت و ساز و جبران خسارت سیل با کمک خیران نسبت به ساخت وساز مکان های آسیب دیده سیل اقدام می کنند. 



                                                                                         

دیگر خبرها

  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا