Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حسین سیگارودی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۳ درباره سر بری درختان دانشگاه الزهرا که در روزهای گذشته صورت گرفته است، گفت: دانشگاه مجوزی برای سربُری درختان نداشته است.

او با اشاره به اینکه دانشگاه الزهرا در سال‌های گذشته نیز اقدام به قطع درختان بدون هماهنگی با منطقه کرده بود و به همین دلیل جریمه هم برای آنها درنظر گرفته شده است، اظهار داشت: هنوز جریمه سر بُری ۱۱ درخت کهنسالی که در گذشته قطع شدند از سوی دانشگاه پرداخت نشده و سربری ۴ درخت دیگر که الان انجام شده هم تخلف و بدون مجوز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۳ شهرداری تهران با بیان اینکه دانشگاه برای رفع خطر درختان باید از سوی کمیسیون ماده ۷ مجوز کسب می‌کرده، تاکید کرد: سربری و قطع درختان و هرگونه جا به جایی آن در اماکن خصوصی و عمومی باید با هماهنگی این کمیسیون باشد.

او درباره اینکه چرا درختان کهنسال باقی مانده باغ مستوفی الممالک که حالا دانشگاه الزهرا شده، پلاک‌کوبی نمی‌شوند؟، هم توضیح داد: چون ملک دانشگاه زیر نظر شهرداری تهران نیست، نگه داری درختان آن نیز بر عهده مالک است و مالک برای پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار کردن این درختان باید پیشنهاد دهد. البته اگر خسارتی به درختان وارد شود شهرداری با حکم قضایی برای بررسی علل این خسارات دخالت می کند.

قدمت برخی درختان محوطه دانشگاه الزهرا و باغ ایرانی که در محدوده ده ونک است، به ۳۰۰ سال می رسد و گفته می‌شود این درختان در زمان میرزا حسن مستوفی‌الممالک معروف به «آقا»، در دورهٔ قاجار و پهلوی اول وزیر دارایی بوده است کاشته شده است. این محدوده باغات مستوفی الممالک معروف است، او با خرید زمین‌های ونک و محدوده اطرافش با احداث ۸ قنات آباد کرد و با تقسیم زمین‌های ده ونک به زمین‌های کشاورزی و باغ، بنای آبادانی آن را فراهم کرد.

کد خبر 697250 منبع: فارس برچسب‌ها دانشگاه‌های ایران منطقه ۳ گیاهان و درختان شهردارى تهران تهران محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه های ایران منطقه ۳ گیاهان و درختان شهردارى تهران تهران محیط زیست ایران دانشگاه الزهرا منطقه ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس اتاق اصناف خلیل آباد گفت:از آنجا که مرتب بازار در رصد بازرسان اتاق اصناف قرار دارد و از طرفی تعامل و همکاری با اصناف منجر شده است، کاسب بدون پروانه کسب نداشته باشیم.

 علی مالداران افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۷۴ مورد پروانه صنفی در شهرستان صادر شده است که اکثراً این واحد‌ها فعال و ارائه خدمات دارند.

او گفت: در شهرستان ۱۷۱۶ واحد صنفی فعال داریم که در سال جاری تا کنون ۴ مورد صدور پروانه را داشته‌ایم.

مالداران افزود: کسبه‌های با انصاف در این شهرستان منجر شده است ضمن تأمین کالا‌های مورد نیاز در فروشگاه‌ها، با قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد با اشاره به اینکه براساس گزارش تعزیرات حکومتی شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها تخلف کمتری را شاهدیم گفت: پاسخگویی و تأمین اجناس مورد نیاز از فعالیت‌های اصناف در شهرستان است.

 

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو