Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: مقابله پدافند حزب‌الله لبنان با پهپاد اسرائیل، اعلام آمادگی آمریکا برای بازگشت فوری به برجام، خسارت 200 میلیارد دلاری تحریم های آمریکا به ایران، ادعای جان بولتون از به زانو در آمدن آمریکا در برابر ایران در وین و آغاز روند عادی سازی روابط ترکیه با مصر و اسرائیل و دیدار با وزیر خارجه سوریه از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقابله پدافند حزب‌الله لبنان با پهپاد اسرائیل

رسانه های فلسطینی با انتشار دو ویدیو گزارش دادند که پهپادهای متجاوز رژیم صهیونیستی بامداد جمعه هدف تیراندازی بر فراز منطقه بقاع غربی در خاک لبنان قرار گرفته اند.

 خبرگزاری های شهاب و فلسطین الیوم هر کدام یک فایل ویدئویی را از دو زوایه متفاوت در حساب های خود در شبکه های اجتماعی منتشر کردند که در آن صدا و تصویر شلیک ممتد گلوله دیده و شنیده می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

همزمان پایگاه خبری النشره اعلام کرد: روزنامه LongWarJournal وابسته به شبکه جنگ اسرائیل به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده که براساس اطلاعات اولیه، یک پهپاد بر فراز لبنان هدف تیراندازی قرار گرفته اما آسیب ندیده است.

به نوشته النشره، رسانه های رژیم اسرائیل نیز تیراندازی به سمت یک یا بیش از یک پهپاد را تایید کرده اند.

اعلام آمادگی آمریکا برای بازگشت فوری به برجام

وزارت امورخارجه آمریکا پنجشنبه شب مدعی شد: آماده بازگشت فوری به توافق هسته‌ای با ایران هستیم که در وین بر سر آن مذاکره شد.

به گزارش شبکه الجزیره، این وزارتخانه با نادیده گرفتن خروج غیر قانونی ایالات متحده در دوران زمامداری دونالد ترامپ رییس جمهوری اسبق این کشور از توافق هسته‌ای ادعا کرد: ایران باید موضوعاتی را کنار بگذارد که فراتر از موارد توافق شده است.

ادعای وزارت خارجه آمریکا درحالی بیان می شود که مقامات ایران اعلام کردند که مطالب خواسته شده خارج از توافق هسته‌ای نیست.

در همین راستا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران پیشتر گفته بود: آنچه هیات ایرانی به عنوان متن مکتوب به طرف‌های مقابل ارائه داده، ‌کاملاً در چهارچوب برجام هست و هیچ چیزی فراتر از آنچه در برجام مورد توافق قرار گرفته، در این متون، مورد درخواست طرف ایرانی قرار نگرفته است.وزارت امورخارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد: هیچ توافقی با ایران را در صورتی که در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده نباشد، امضا نخواهیم کرد.

ادعای وزارت امورخارجه آمریکا درخصوص این که ایران موضوعات فرا برجامی را مطرح می‌کند، درحالی مطرح می شود که وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه از موضع اتحادیه اروپا در تعیین تکلیف برای طرف های مذاکرات وین در پذیرش متن پیشنهادی یا قبول شکست مذاکرات به شدت انتقاد کرد.

درحالیکه نمایندگان کشورهای طرفین برجام که اخیرا دور تازه‌ای از مذاکرات را در وین انجام داده، اکنون برای تصمیم گیری به پایتخت‌های خود بازگشتند. در این دور از مذاکره چند پیشنهاد از سوی انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین مطرح شده که از سوی رسانه‌های غربی به عنوان متن نهایی از آن یاد شده است.

اخبار رسانه‌های غربی به طور ویژه بر «نهایی و غیرقابل مذاکره» بودن متن مذکور تاکید داشته و ادعا می‌کند پیش‌نویس مذکور مبنای تصمیم‌گیری طرف‌های گفت‌وگو است.

خسارت 200 میلیارد دلاری تحریم های آمریکا به ایران 

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در مطلبی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، به انتقاد از سیاست‌های تحریم‌های ایالات آمریکا پرداخت و از خسارات هنگفتی که تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد، سخن گفت.

وی با انتشار یک عکس در صفحه توییتر خود نوشت: «ایالات متحده امپراطوری تحریم‌ها است. تحریم‌های ایالات متحده که دولت (دونالد) ترامپ (رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا وضع کرد، دست‌کم 200 میلیارد دلار خسارت اقتصادی به ایران وارد کرد».

گزارش‌ها حاکی از آن است که این مطلب بخشی از گزارش انجمن تحقیقات حقوق بشر چین است که به تخلفات حقوق بشری آمریکا در غرب آسیا و آسیب‌های وارده به ایران پرداخته است.

ادعای جان بولتون از به زانو در آمدن آمریکا در برابر ایران در وین

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا گفته که آمریکا «عملاً در وین»، در تلاش برای احیای توافق هسته‌ای برجام به زانو درآمده است.

بولتون در مصاحبه با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی درباره تلاش دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای بازگشت به برجام گفت: «من فکر می‌کنم بازگشت به این توافق امنیت آمریکا را به خطر می‌اندازد.»

بولتون درباره سناریوسازی جدید دولت بایدن در بحبوحه مذاکرات برجام هم اظهارنظر کرد.عصر چهارشنبه وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد یک تبعه ایران که عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است را به تلاش برای ترور «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید متهم کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده متهم که ۴۵ سال سن دارد قصد داشته با پرداخت ۳۰۰ هزار دلار افرادی را برای انجام این قتل اجیر کند. در این بیانیه ادعا شده انگیزه این فرد احتمالاً گرفتن انتقام بابت ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

بولتون در واکنش به این ادعاها گفت: «این مسئله به من کمک می‌کند درک بیشتری به دست بیاورم که رژیم مستقر در تهران قادر به انجام چه کارهایی است.»

ادعای وزارت دادگستری آمریکا در شرایطی مطرح شده که طرف‌های غربی بعد از ترک مذاکرات وین ادعا کردند که اتحادیه اروپا یک «متن نهایی» در اختیار طرف‌ها قرار داده و گفته لازم است ایران «هر چه سریعتر» در خصوص آن تصمیم بگیرد. بر خلاف ادعای طرف‌های غربی، مقام‌های ایران تأکید کرده‌اند که ایده‌های ارائه‌شده از سوی طرف اروپایی به هیچ عنوان متن نهایی نیست و قرار است در پایتخت‌ها در خصوص آن تصمیم‌های لازم گرفته شود.

آغاز روند عادی سازی روابط ترکیه با مصر و اسرائیل و دیدار با وزیر خارجه سوریه

وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی اعلام کرد که کشورش روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مصر را آغاز کرده است.

به گزارش آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه طی سخنانی در آخرین روز از سیزدهمین کنفرانس سفیران در آنکارا گفت که کشورش روند عادی سازی روابط خود با اسرائیل و مصر را آغاز کرده اما تاکید کرد که این روند به معنای آن نیست که آنکارا اصول خود به ویژه در رابطه با موضوع فلسطین و قدس را کنار گذاشته است.

وی خاطر نشان کرد که گام‌ها و گفت‌وگوهای متقابلی بین ترکیه و اسرائیل در چارچوب روند عادی‌سازی وجود دارد.

چاووش‌اوغلو افزود: زمانی که یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل به ترکیه سفر کرد، ما دوباره انتصاب سفرا را اعلام کردیم و اکنون اسرائیل در آستانه انتخابات است و من نمی‌دانم که تعیین سفرا قبل یا بعد از آن انجام خواهد شد، زیرا این گام باید همزمان توسط هر دو طرف برداشته شود.

درخصوص مصر نیز چاووش اوغلو ابراز تمایل کرد که روابط آنکارا با قاهره با همان شتابی پیش برود که در مورد امارات و عربستان اتفاق افتاد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت که در حاشیه نشست جنبش "عدم تعهد" که اکتبر گذشته در بلگراد، پایتخت صربستان برگزار شد، با فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه گفتگوی کوتاهی داشته است.

وی تاکید کرد که روسیه از ترکیه می‌خواهد با نظام سوریه در تماس باشد و پیشنهاد کرده که بین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، بدون افشای واکنش کشورش به این پیشنهاد، دیداری برگزار شود.

چاووش‌اوغلو بر ضرورت دستیابی به آشتی بین مخالفان و نظام سوریه تاکید کرد و گفت که "بدون دستیابی به این امر صلح پایدار در سوریه وجود نخواهد داشت."

وی افزود: باید اراده قوی برای جلوگیری از تجزیه سوریه وجود داشته باشد؛ اراده‌ای که بتواند تمام خاک این کشور را تحت کنترل خود درآورد و این تنها از طریق وحدت محقق می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم عاشورا روز خبرنگار محمود صارمی ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج تحولات خاورمیانه تحولات بین المللی ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین اوکراین تایوان محرم عاشورا روز خبرنگار محمود صارمی ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج روند عادی سازی روابط آمریکا برای بازگشت وزیر امور خارجه بازگشت فوری توافق هسته ای خارجه آمریکا ایالات متحده چاووش اوغلو وزارت امور رئیس جمهور جان بولتون تحریم ها طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

وزیر خارجه انگلیس با تکرار ادعاهای مقام‌های غربی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • مشاوره اسرائیل به اوکراین برای مقابله با کپی پهپاد ایرانی!
  • تصاویری از لاشه پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا که حوثی‌ها منفجرش کردند
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند