Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال وقوع طوفان گرد و خاک در نواحی مستعد در نیمه شرقی کشور و ادامه بارش‌های پراکنده در برخی مناطق خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی آریا؛امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، در جریان تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، گفت: امروز، جمعه، 21 مرداد ماه، در بخش‌هایی از سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز غربی و زاگرس مرکزی افزایش ابر، بارش‌های پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد را پیش بینی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز تا روز سه‌شنبه در بخش‌های جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان در ساعات پس از ظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار، رعد و برق و  گاهی وزش باد شدید موقتی و وقوع گرد و خاک را شاهد هستیم، عنوان کرد: طی این مدت در سایر مناطق کشور جوی نسبتاً پایدار خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات باد شدید همراه با گرد و خاک را انتظار داریم که در نواحی مستعد طوفان گرد و خاک رخ خواهد داد و این امر سبب کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

نقشینه از انتقال گرد و خاک کشور عراق به ایران خبر داد و اظهار کرد: طی دو روز آینده در برخی ساعات به سبب وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک روی کشور عراق، انتقال آن به مرزهای غربی و جنوب غربی ایران، وقوع پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا را برای این مناطق از کشور پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: طی امروز و فردا شرق دریای عمان، نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر و شمال خلیج فارس مواج خواهد شد؛ همچنین از روز یکشنبه تا روز سه شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج می‌شوند.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران را طی سه روز آینده صاف و آفتابی پیش‌بینی کرد و گفت: آسمان تهران طی این سه روز گاهی وزش باد را تجربه خواهد کرد؛ همچنین بیشینه دمای پایتخت امروز 36 درجه است و فردا به 35 درجه می‌رسد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی گرد و خاک وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های پراکنده برای استان قزوین

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: باتوجه به خروجی مدل‌های هواشناسی برای امروز چهارشنبه و فردا پنجشنبه، گذر امواج متناوب از سطح منطقه اتفاق می‌افتد و باعث ابری و نیمه ابری شدن آسمان خواهد شد.

وی اظهار کرد: وزش باد‌های جنوب شرقی را برای بخش‌های شرقی و جنوبی استان انتظار داریم. برای روز‌های جمعه و شنبه استان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد البته بیشتر برای بعدازظهر جمعه بیشتر تاثیرات اتفاق می‌افتد.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: باتوجه به فصل بهار و تشکیل ابر‌های همرفتی، احتمال بارش‌ها به صورت رگبار دور از انتظار نیست. به لحاظ دمایی هم کاهش نسبی دما را انتظار داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • آماده‌باش ۴ استان در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید
  • بارش‌های پراکنده برای استان قزوین
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • تداوم بارش در ۲۴ استان
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/ از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز