Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی این استان فراهم است.

سید هاشم موسوی جهان آباد در جمع خبرنگاران افزود: با فراهم شدن زیر ساخت در این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی زمینه برای راه اندازی واحدهای تولیدی آماده است و به صورت اقساطی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: شرکت شهرک های صنعتی در بحث تامین زیر ساخت ها برای راه اندازی واحدهای تولیدی صنعتی فعالیت دارد و در حوزه نیاز سنجی آموزشی،  تورهای صنعتی، پایان نامه ها و ... نیز کمک می‌کند.

موسوی ابراز داشت: برای فراهم شدن زیرساخت ها در شهرک های صنعتی استان نیازمند همکاری دستگاه های خدمات رسان از جمله شرکت توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب، گاز ،امور اراضی و سایر ادارات هستیم.

وی انتخاب مکان مناسب برای احداث شهرک صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد را به دلیل شرایط جغرافیایی و توپوگرافی سخت دانست و گفت: در برخی مناطق زمین مناسب برای این کار وجود ندارد.

وی ابراز داشت: بیشترین تخصیص آب از سدهای استان در بخش صنعت است اما در حال حاضر صنایع ما نیازی به آب ندارند و برای آینده ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب اختصاص داده ایم.

موسوی گفت: سه برنامه کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت در شهرک های صنعتی تعریف شده که توسعه شهرک های موجود، ایجاد نواحی صنعتی کوچک در مناطق مختلف و احداث چند صنایع بزرگ در استان از جمله آنهاست. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهرک صنعتی سقاوه با ۸۰۰ هکتار زمین مکان بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری بوده و آماده واگذاری است. 

وی افزود: در فاز نخست این شهرک صنعتی ۵۰ هکتار عملیات اجرایی شروع شده است.

موسوی ابراز داشت: در شهرستان گچساران ظرفیت عظیمی وجود دارد که به دلیل مناطق نفت خیز، آب سدها و همجواری با بنادر می تواند باعث رونق و شکوفایی اقتصادی شود.

وی از راه اندازی شهرک های تخصصی در لیکک و گچساران خبر داد و گفت: یک شهرک صنعتی یکهزار هکتاری در گچساران و در منطقه ویژه اقتصادی نیز بیش از سه هزار مترمربع در نظر گرفته شده است .

موسوی بیان کرد: ۱۰۰۰ قرار داد واگذاری زمین در شهرک های صنعتی منعقد شده است که ۲۴۰ مورد بخش اصناف آلاینده در گچساران هستند.

وی افزود: ۳۵۲ واحد به بهره برداری رسیده و حدود ۷۰ درصد آن بهره برداری فعال هستند و ۳۱ درصد نیز راکد شده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال گذشته ۱۷ واحد بهره‌برداری غیرفعال را به چرخه بازگرداندیم و در سال جاری نیز پنج واحد وارد مدار تولید شدند.

موسوی تصریح کرد : ۴۰۰ واحد نیز وارد مرحله داوری شده اند و تعهد داده اند که با در نظر گرفتن شرایطی فعالیت کنند و قرارداد تعدادی که فعال نباشند را نیز فسخ می کنیم.

وی ادامه داد: از یک هزار و ۹ قرارداد زمین در شهرک های صنعتی ۳۵۱ مورد به بهره برداری رسیده و ۷۰ درصد آنها فعال است و ۴۱۸ مورد نیز طرح هستند که در مرحله زمین خام ،نصب سوله و ماشین آلات هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی درباره تبدیل شدن واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی استان به انبار شرکت های پخش نیز عنوان کرد: این کار خلاف قانون است و نمی توانند تغییر کاربری بدهند .

به گزارش ایسنا، موسوی بیان کرد: لیست واحدهایی که به انبار شرکت پخش تبدیل شده اند را تهیه کرده ایم و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كهگيلويه و بويراحمد شهرک های صنعتی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد شهرک های صنعتی بهره برداری شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده