Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به نقل از روزنامه القدس العربی، جروم مایکل سگال، کارشناس امور خاورمیانه و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  برای سال ۲۰۲۴ از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

وی گفت: بایدن اولین رئیس جمهور آمریکایی از حدود نیم قرن پیش است که برای صلح میان اسرائیل و فلسطین تلاش نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن گفت که راهکار تشکیل دو کشور دور از دسترس است.

سگال گفت: این اظهارات ترحم برانگیز است. بایدن با صراحت گفت که راهکار تشکیل دو کشور دور از دسترس است اما واقعیت این نیست. فلسطینی‌ها در سال ۱۹۸۸ استقلال و تشکیل کشور را اعلام کردند و حدود ۱۶۲ کشور کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند. فلسطین عنوان ناظر را در سازمان ملل دارد و تنها به دلیل مخالفت آمریکا عضو کامل سازمان ملل نیست.

وی تأکید کرد: بایدن اگر واقعاً دنبال تحقق راهکار تشکیل دو کشور است پس باید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد. اگر آمریکا این کار را بکند اروپای غربی نیز این کار را خواهند کرد. کشور فلسطین با حاکمیت در غزه آغاز خواهد شد و حماس مشروعیت یک کشور جدید را به رسمیت خواهد شناخت و در داخل یک کشور دموکراتیک بر سر قدرت رقابت خواهد کرد./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره نوشت: دولت ترینیداد و توباگو امروز اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

این کشور حوزه دریای کارائیب با تاکید بر اینکه این اقدام را در راستای اهداف صلح پایدار انجام داده، در بیانیه ای آورده است: به رسمیت شناختن فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین بیانگر خواسته های مشروع مردم فلسطین و حمایت از آن است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفته بود: بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا قرار است تا پایان ماه مه، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

کد خبر 6095728 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح