Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@09:26:20 GMT

توسعه روابط محور گفت‌وگوی مقامات ازبکستان و سنگاپور

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۷۳۶۳

توسعه روابط محور گفت‌وگوی مقامات ازبکستان و سنگاپور

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «ولادیمیر ناراف» سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان با «ذوالکفلی بن بهارالدین» سفیر سنگاپور در این کشور دیدار کرد.

در این دیدار سفیر سنگاپور روند اصلاحات انجام شده در ازبکستان و نتایج به دست آمده در همه عرصه‌های زندگی دولتی و اجتماعی را مثبت ارزیابی کرد.

در این گفت و گو، روابط ازبکستان و سنگاپور در زمینه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توجه ویژه به لزوم استفاده موثر از پتانسیل همکاری‌های دوجانبه از جمله از طریق سازماندهی دیدارهای متقابل، برگزاری رایزنی‌های بین وزارت امور خارجه، تقویت همکاری در چارچوب سازمان‌های بین المللی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به منظور تحریک دیپلماسی اقتصادی، طرفین بر اهمیت برقراری ارتباط مستقیم بین محافل تجاری، سازماندهی مجامع تجاری، تبادل تجربه در زمینه توسعه تجارت الکترونیک و "اقتصاد سبز" اجرای پروژه‌ها در زمینه‌های آموزشی، بهداشت و درمان و داروسازی اشاره کردند.

در ادامه این دیدار که در فضایی دوستانه برگزار شد طرفین توافق کردند تلاش‌های مشترک برای ایجاد روابط در همه زمینه‌ها به نفع مردم دو کشور ادامه یابد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: همکاری دوجانبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو