Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، حزب اخوانی الاصلاح یمن شامگاه پنجشنبه تهدید کرد که با توجه به حوادث استان شبوه و هدف قرار دادن نیروهای این حزب توسط پهپادهای اماراتی، از مشارکت در تمامی نهادهای شورای ریاستی (نهاد دولتی وابسته به ریاض) خودداری خواهد کرد.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، این حزب در بیانیه‌ خود «عوض العولقی» استاندار همسو با امارات را مسئول درگیری‌های یک هفته اخیر در استان شبوه دانست و گفت که او شبه‌نظامیان تیپ «العمالقه» (وابسته به جدایی‌طلبان جنوب یمن) را برای هدف قرار دادن مواضع حزب الاصلاح اجیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «این شبه نظامیان اموال عمومی و خصوصی را غارت کردند، به خانه‌های رهبران امنیتی و نظامی حمله کرده و آن‌ها را سوزاندند و در شهر عتق (مرکز اداری استان شبوه) هرج و مرج ایجاد کردند و جان شهروندان را به خطر انداخته و امنیت و کرامت آنها را زیر پا گذاشتند.»

در بیانیه حزب الاصلاح همچنین به بمباران مواضع این حزب از سوی پهپادها اشاره شده و آمده است که این پهپادها حتی نیروهایی که در حال عثب‌نشینی بودند را نیز هدف قرار دادند. این حزب اعلام کرد که استان شبوه تاکنون شاهد چنین حوادثی نبوده است و «عوض العولقی» استاندار شبوه تاکنون تمامی تلاش‌های سیاسی و قبیله‌ای برای کنترل بحران را رد کرده است.

این حزب اخوانی که از اصلی‌ترین اعضای دولت وابسته به ریاض در یمن محسوب می‌شود، در ادامه تهدید کرد که در صورت عدم توجه به درخواست‌هایش، از مشارکت در تمامی نهادها خودداری خواهد کرد و از شورای ریاستی بیرون خواهد آمد.

شورای ریاستی نهادی است که پس از کناره‌گیری اجباری «عبد ربه منصور هادی» از ریاست‌جمهوری ادعایی خود، دولت سعودی این شورا را به ریاست «رشاد محمد العلیمی» و با حضور رهبران گروههای مختلف در هفتم اوریل ۲۰۲۲ تشکیل داد. شورایی که به جای دولت منصور هادی روی کار آمده و مقر آن همچنان در ریاض است. شخص منصور هادی نیز به همراه پسرانش در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

درگیری میان شبه‌نظامیان «شورای انتقالی جنوب» (همسو با امارات) که داعیه جدایی‌طلبی در جنوب یمن دارد با نیروهای دولت وابسته به ریاض و حزب اخوانی الاصلاح، از ابتدای بحران یمن فضای این کشور را تحت تأثیر قرار داده و جنگ نیابتی ریاض و ابوظبی را ایجاد کرده است. در این میان نیروهای ارتش و انصارالله یمن توانسته‌اند با استفاده از اختلافات میان ریاض و ابوظبی موضع خود را تثبیت کرده و موقعیت با ثبات‌تری داشته باشند.

در این میان درگیری‌ها در استان نفت‌خیز شبوه از یک هفته گذشته به شدت آغاز شده و سرانجام منابع محلی یمنی عصر روز چهارشنبه اعلام کردند که شهر «عتق» مرکز این استان به دست «المجلس الانتقالی الجنوبی» (نیروهای وابسته به امارات در یمن) افتاده است.

به گفته منابع یمنی، نیروهای حزب الاصلاح توانسته بودند بخش‌های زیادی از شهر را به کنترل خود در آورند، اما بعدازظهر روز چهارشنبه پهپادهای اماراتی وارد عمل شده و به شدت مواضع نیروهای الاصلاح را هدف قرار دادند، به طوریکه مجبور به عقب‌نشینی شدند و شهر به دست عنصر همسو با امارات و «عوض العولقی» افتاد. پهپادها حتی نیروهایی که در حال عقب‌نشینی بودند را نیز هدف قرار دادند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: حزب الاصلاح بحران یمن درگیری در استان شبوه استان شبوه هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۷۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید قاسم قریشی پیش از ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تجلیل از مربیان سپاه و بسیج استان چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری و مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، گفت: نگاه پاسداران در انجام رسالت پاسداری به پیمانی که با خدا بسته‌اند تا جان و هستی خود را در راه امنیت مردم فدا کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما الگویش امام حسین علیه السلام و پاسداران و بسیجیان ما هم مولایش امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام است و به همین دلیل پاسداری از انقلاب و اسلام ناب محمدی دارای تقدس ا ست.

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با مقایسه پیشرفت‌های اساسی در حوزه‌های مختلف علم و فن آوری، سلول‌های بنیادی، قدرت دفاعی و بازدارندگی، سدسازی و داروسازی، پزشکی و سلامت، و …، اظهار کرد: دلایل افتخار به سپاه و بسیج و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دو رکن مهم شامل؛ توان دفاعی مادی و معنوی است. از وابستگی مطلق در تسلیحات نظامی قبل از انقلاب به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم.

سردار قریشی، تصریح کرد: نقش اعتقاد راسخ و معنویت برخاسته از دین عامل مهم در توان دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

سپاه و بسیج بر پایه معنویت بنا شده است

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این همایش با اشاره به فراگیر شدن بُعد معنویت در اقصی نقاط دنیا، اظهار کرد: شاخص‌های زندگی سیاسی و معنوی شهید مطهری یکی از الگوهای ما به شمار می‌روند.

سردار علی محمد اکبری افزود: سپاه و بسیج بر پایه معنویت و اصول توکل به خدا، توسل به ائمه و ولایتمداری و ولایت پذیری بنا شده‌اند.

شایان ذکر است؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر هم با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری گفت: تقویت مبانی اعتقادی و سیاسی از تأکیدات امامین انقلاب به آحاد جامعه بویژه نیروهای مسلح و پاسداران و بسیجیان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: سند تحول مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه و بسیج ابلاغ شده و در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر؛ پخش کلیپ از عملکرد مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه استان و تجلیل از مربیان عقیدتی، سیاسی، آموزش نظامی، بهداشت و سلامت، قرآن و… از برنامه‌های این همایش در مجتمع لاله شهرکرد بود که با تقدیر از مربیان پیشکسوت پایان یافت.

کد خبر 6092031

دیگر خبرها

  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه