Web Analytics Made Easy - Statcounter

ششمین دوره «مدرسه تابستانه» با رویکرد تحقیقاتی و پژوهشی از پنجم تا چهاردهم شهریور به همت کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، ششمین دوره «مدرسه تابستانه» با رویکرد تحقیقاتی و پژوهشی از پنجم تا چهاردهم شهریور به همت کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عرفان کاظمی، مسئول سطح پیشرفته مدرسه تابستانه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: هدف از برگزاری مدرسه تابستانه این است که دانشجویان بتوانند با نحوه مقاله نویسی و پروپوزال نویسی به طور کامل آشنا شوند و همچنین با کمک منتور‌ها و اساتید طرح هایشان ثبت و چاپ شود.

کاظمی با اشاره به برپایی مدرسه تابستانه امسال در دو سطح مقدماتی (پروپوزال نویسی) و پیشرفته (مقاله نویسی)، یادآور شد: دانشجویانی که در هر سطح از مدرسه شرکت می‌کنند به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول دانشجویانی که تمایل دارند به صورت تئوری در مدرسه حضور یابند و گروه دوم آن دسته از دانشجویانی که دوست دارند در فعالیت‌های عملی شرکت کنند.

مسئول سطح پیشرفته مدرسه تابستانه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: بیشتر دانشجویان دوست دارند که در کنار بخش تئوری دانش خودشان را به طور عملی هم آزمایش کنند، ولی با توجه به محدودیت‌ها ظرفیت بخش عملی کمتر خواهد بود و دانشجویانی می‌توانند در این بخش شرکت کنند که زودتر ثبت نام کرده باشند و همچنین در آزمون ورودی نمره قابل قبولی را کسب کنند.

وی درباره نحوه برگزاری آزمون اینگونه بیان کرد: لینک آزمون‌های هر دو سطح مقدماتی و پیشرفته در کانال کمیته تحقیقات قرار گرفته است. آزمون سطح مقدماتی شامل سوالاتی ابتدایی در مورد مراحل تحقیق و پژوهش و آزمونی که در سطح پیشرفته برگزار می‌شود شامل ۳۰ سوال زبان انگلیسی است و همچنین یک سوال تشریحی دارد که دانشجویان باید هدف از شرکت در مدرسه تابستانه را در قالب یک پاراگراف به زبان انگلیسی توضیح دهند.

کاظمی درخصوص شیوه برگزاری دوره‌ها نیز گفت: در بخش عملی سطح مقدماتی شرکت‌کنندگان در قالب دو گروه سه نفره و با راهنمایی و همراهی منتور‌ها با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در نهایت از این بین یک پروپوزال انتخاب و تصویب می‌شود.

وی ادامه داد: در سطح پیشرفته دانشجویان در قالب گروه‌های دو نفره به رقابت می‌پردازند. در این سطح هم منتور‌ها هر دو گروه را تا پایان مدرسه تابستانه راهنمایی می‌کنند و در نهایت یک درفت (پیش نویس مقاله) به عنوان درفت برتر انتخاب و اسامی آن‌ها به همراه منتور گروه در مقاله نوشته می‌شود.

مسئول سطح پیشرفته مدرسه تابستانه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تأکید بر اهمیت بخش عملی مدرسه تابستانه بیان کرد: هر چند اجازه استفاده از کامپیوتر‌های سالن آموزش‌های مجازی دانشگاه به شرکت کنندگان داده می‌شود، اما به دلیل اینکه تعداد آن‌ها محدود است، توصیه می‌شود دانشجویان لپتاپ به همراه داشته باشند.

کاظمی اضافه کرد: البته با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا ممکن است مدرسه تابستانه امسال همانند سال گذشته به صورت مجازی برگزار شود؛ هرچند ما مشتاقیم که به صورت حضوری در کنار دانشجویان باشیم.

وی یادآور شد: در این مدرسه تابستانه سعی کردیم اشتباهاتی که درسال گذشته وجود داشت را تکرار نکنیم و سعی شد عناوین با دقت بیشتری انتخاب شود تا همه طرح‌ها به نتیجه برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مدرسه تابستانه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مدرسه تابستانه برگزار می شود سطح پیشرفته سطح مقدماتی شرکت کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خوابگاه دانشجویی ملکی پسرانه دانشکده پرستاری طبس به همت صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و با هزینه ۲ میلیارد تومان بهسازی شد.


صالحی نیا افزود: این خوابگاه با زیربنای تقریبی ۷۰۰ مترمربع دارای ۱۴ سوئیت است که اکنون ۸۴ دانشجوی پسر دانشکده پرستاری طبس، در آن مستقر شدند.

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد