Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@17:17:29 GMT

کرونا جان یک نوازنده پیشکسوت ویولن را گرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۷۷۴۸

کرونا جان یک نوازنده پیشکسوت ویولن را گرفت

منوچهر انصاری _ نوازنده ویولن و موسیقیدان امروز ۲۱ مرداد در ۷۶ سالگی درگذشت.

مسعود نظر _ نوازنده و سرپرست گروه موسیقی ارف _ خبر درگذشت این هنرمند را در گفت‌وگویی با ایران اکونومیست تایید کرد و گفت: ایشان از قبل مقداری کسالت داشتند ولی بنابر آنچه از همسر ایشان شنیدم کل خانواده کرونا گرفته‌اند و ایشان هم فوت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

او درباره مراسم این هنرمند فقید گفت: قرار شده که هماهنگی‌هایی برای خاکسپاری ایشان در قطعه هنرمندان صورت بگیرد و احتمالا فردا یا پس فردا به خاک سپرده خواهند شد.

 

منوچهر انصاری در سال ۱۳۲۵ در تهران متولد شد. او در سال ۱۳۳۸ با تشویق پدر و دایی خود وارد هنرستان موسیقی شد. پس از ورود به هنرستان فراگیری ویلن را نزد والودیا تارخانیان آغاز کرد در ادامه تا مرحله دریافت دیپلم تحت تعلیم حشمت سنجری و پس از آن تا دریافت لیسانس از کلاس‌های سرژ خوتسیف بهره برد.

 

پس از فارغ‌التحصیلی از هنرستان راهی کشور بلژیک شد و در کنسرواتوار سلطنتی بروکسل به مدت ۲ سال به تکمیل فراگیری ویلن پرداخت. او در سال ۱۳۵۵ از دوره تکمیلی موسیقی اسپانیایی در شهر سانتیاگو دکومپوستلا تحت نظر «آگوستین لئون آرا» و در سال ۱۳۵۶ از دوره تکمیلی نزد «مانوئل دوفایا» بهره جُست. وی در سال ۱۳۵۷ موفق به دریافت دیپلم رشته «موسیقی مجلسی» از کلاس «وان‌دن دوران» و دیپلم رشته «تجزیه و تحلیل موسیقی کلاسیک» گردید. در ادامه به شهر نیس فرانسه سفر کرد و در «آکادمی بین‌المللی نیس» نزد نوازنده ویلن بلژیکی «موریس راسکن» آموخته‌های خود را تکمیل و دیپلم آکادمی را دریافت نمود.

 

در بیستمین جشنواره موسیقی فجر که بهمن ۱۳۸۳ برگزار شد با اهداء لوح تقدیر و جایزه از منوچهر انصاری تجلیل شد. همچنین در دومین دوره «سال نوای موسیقی ایران» که در تاریخ ۷ بهمن ۱۳۹۵ در تالار خلیج فارس بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران (فرهنگسرای نیاوران) تهران برگزار گردید، از منوچهر انصاری با اهداء لوح و تندیس «سال نوا» تقدیر به عمل آمد.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: منوچهر انصاری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: منوچهر انصاری منوچهر انصاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد انصاری به کادرفنی تیم ملی جوانان اضافه شد

پیشکسوت پرسپولیس به کادرفنی تیم ملی اضافه شد.

طرفداری | با نظر حسین عبدی سرمربی تیم ملی جوانان، محمد انصاری بازیکن اسبق پرسپولیس به کادرفنی این تیم اضافه شد.

محمد انصاری به دلیل چند مصدومیت، خداحافظی زودهنگامی از فوتبال داشت و حالا با ورود به کارفنی، بازگشت دوباره‌ای به فوتبال داشت.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • محمد انصاری به کادرفنی تیم ملی جوانان اضافه شد
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • کنسرت مشترک سامان احتشامی و عمران فروزش در تالار رودکی
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس