Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ۲ عملیات جداگانه جست‌وجو در یخچال یخار دماوند و علم‌کوه گفت: عملیات یخار به دلیل ریزش شدید سنگ و وقوع سیل و به خطر افتادن جان امدادگران متوقف شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مهدی ولی پور در خصوص حوادث پیش آمده برای کوهنوردان در ارتفاعات دماوند گفت: در روزهای اخیر مجموعا گزارش مفقود شدن ۳ نفر در ارتفاعات دماوند و مفقودی کوهنوردی در علم کوه دریافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تیم فنی سازمان امدادونجات بعد از دریافت گزارش مربوط به ۲ کوهنورد مفقودی در ارتفاعات دماوند، به یخچال یخار اعزام و با استقرار در ارتفاع ۴۷۰۰ متری، طی ۲ روز عملیات دسترسی به مفقودان از طریق ایجاد کارگاه‌های ثابت، پیگیری شد اما ریزش رگباری سنگ‌ها به دلیل تغییر شرایط اقلیمی و وقوع سیل‌های لحظه‌ای ناشی از آب شدن یخچال‌ها، شرایط امدادرسانی را با دشواری فراوان مواجه کرده و برخورد سنگ به  امدادگران جان آنها را به خطر انداخته بود.

ولی پور گفت: روز گذشته و در هنگام عملیات دسترسی به پیکر یکی از مفقودان در یخچال یخار، امدادگر هلال‌احمر با برخورد سنگ به شدت مجروح شد. به همبن دلیل با اعزام بالگرد، تیم امداد کوهستان هلال‌احمر به رینه بازگشت و امدادگر مصدوم هم به مرکز درمانی منتقل شد.

به گفته رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر، عملیات یخچال یخار در حال حاضر متوقف شده تا تیمی که در منطقه حضور داشتند، تشکیل جلسه داده و راه‌های انتقال پیکرها را بررسی کنند. احتمال دارد انتقال پیکر مفقودان در یخچال یخار تا آغاز فصل سرما به تعویق بیفتد.

تداوم عملیات جست‌وجو در علم‌کوه

ولی پور تاکید کرد: عملیات انتقال پیکر کوهنورد مفقودشده در علم کوه با همکاری فدراسیون کوهنوردی، هلال‌احمر کلاردشت و کوهنوردان محلی همچنان ادامه دارد. امدادگران پیکر کوهنورد مفقود را تا ۳۰ متر روی گرده آلمان‌ها بالا کشیده‌اند و تلاش برای انتقال پیکر این کوهنورد به منطقه تک رکابی و از آنجا به مردی‌کش و کلاردشت ادامه دارد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت اخبار حوادث حوادث سقوط عملیات جست وجو سازمان امداد و نجات هلال احمر مفقودی کوهنوردی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت یخچال یخار انتقال پیکر هلال احمر علم کوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.
وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ امشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

گفتنی است؛ اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

کد خبر 6089434

دیگر خبرها

  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط به دره در اتوبان قزوین - تنکابن
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • مرگ یک نفر بر اثر سقوط در دره دزپارت
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز جستجو پیدا شد
  • پیکر ۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • جسد یک خانم در رودخانه بشار پیدا شد