Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان در تماس تلفنی با وزیر راه شهرسازی پیگیر مشکلات پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی و نهضت ملی و جهش تولید مسکن در استان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در تماس تلفنی با رستم قاسمی وزیر راه شهرسازی پیگیر مشکلات پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی و نهضت ملی و جهش تولید مسکن در استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این تماس تلفنی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه طرح نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: تامین زمین برای اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در استان به عنوان یک اولویت و ضرورت بوده و تمامی امکانات برای این مهم بسیج شده است.

استاندار کردستان با اشاره به مشکلات پیش‌روی این طرح، خواستار افزایش اعتبارات مربوط به آماده‌سازی طرح‌های مسکن با توجه به توپوگرافی خاص استان از وزیر راه و شهرسازی شد. 

وی با بیان اینکه استان کردستان در شاخص‌‌ مربوط به راه، از میانگین کشوری پائین‌تر است، افزود: توجه ویژه به پروژه‌های مختلف راه‌سازی از جمله تکمیل کریدور بزرگراهی شمال به جنوب و نیز توسعه راه‌های روستایی از مطالبات اساسی استان است.

زارعی‌کوشا همچنین تسریع در روند احداث راه آهن همدان به سنندج را منوط به تامین اعتبار مورد نیاز برای این پروژه زیرساختی دانست. 

تعیین تکلیف مدیریت راه و شهرسازی استان با توجه به حساس بودن این حوزه خواسته دیگر استاندار کردستان از وزیر راه و شهرسازی بود.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این تماس تلفنی اظهار کرد: دولت سیزدهم به استان کردستان نگاه ویژه‌ای داشته و برای رفع مشکلات استان همراهی خواهیم کرد.

رستم قاسمی همچنین برای تامین اعتبارات پروژه‌های در دست اجرای بین شهری و روستایی و افزایش اعتبارات مربوط به طرح نهضت ملی مسکن قول مساعد داد.

طغیانی: وزارت راه تامین 23 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق ملی مسکن را به عهده گرفتآخرین آمار اعطای تسهیلات ودیعه مسکن، فرزندآوری و ازدواج/ بانک‌ها چقدر وام دادند؟

همچنین مقرر گردید موضوعات حوزه راه و شهرسازی استان هفته آینده در نشستی با حضور استاندار در وزارت راه و شهرسازی بررسی شود.

انتهای پیام/481/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه و شهرسازی تماس تلفنی ملی مسکن نهضت ملی وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد

رئیس بخش زلزله‌ شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت:حدود ۳۰ درصد مساحت خوزستان (۲۰ هزار کیلومتر) تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی بیت‌الهی رئیس بخش زلزله‌ شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد:  شاید کمی دور از انتظار باشد اما در استانی که عمده ترین منابع آبی آن آب های سطحی است، نیز فرونشست زمین با گستردگی قابل ملاحظه ای در حال رخداد است.

وی افزود: مساحتی نزدیک به 20 هزار کیلومتر، حدود 30 درصد مساحت کل استان، تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خصوصیت بارز پدیده فرونشست زمین در خطه استان خوزستان، وسعت  بالا و مقدار متوسط پایین نرخ سالانه است که دلالت بر سطحی بودن افت آب و همچنین معرف حساس بودن ارتفاع سطح به تغییرات آب نهشته‌های آبرفتی ریزدانه نه چندان عمیق است.

رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: اثر فرونشست زمین در زمین‌های هموار میان ارتفاعی ایذه، در گستره بهبهان و اطراف آن (با وسعت تقریبی 350 کیلومتر مربع)، شوش، دزفول، الوان، اهواز، بستان، دشت آزادگان، بندر ماهشهر و امیدیه، رامهرمز و لالی را می‌توان شناسایی کرد که به‌طور عمده نرخ سالیانه کمتر از 5 سانتی متر در سال را دارند.

بیت‌الهی با بیان "هرچند در برخی مناطق در شوش عدد 7 و شهرستان اهواز عدد 6 سانتی متر در سال نیز برآورد شده است"گفت: کاهش حجم آب های سطحی، استمرار برداشت از آبخوان‌ها  دلایل اصلی توسعه وسیع پهنه‌های فرونشست زمین در استان خوزستان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است