Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:57:48 GMT

آغاز تجمع حامیان صدر برای برگزاری نماز جمعه

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۸۳۱۸

آغاز تجمع حامیان صدر برای برگزاری نماز جمعه

همزمان با آغاز تجمع امروز حامیان جریان صدر، مقتدی صدر از حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان خواست از تحصن و تظاهرات حامیان جریان صدر حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از از پایگاه شفق نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق امروز (جمعه) در بیانیه‌ای همزمان با تظاهرات حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان در منطقه سبز بغداد و استان‌های بصره و نینوا گفت: به عقیده من ما و حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان درباره وجود فساد و گسترش آن در کشور اختلافی نداریم هرچند که با رهبران چارچوب هماهنگی درباره این مسئله اختلاف داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که برای اصلاحات تظاهرات می‌کنند به خاطر شما نیز تظاهرات می‌کنند پس جای تعجب دارد که شما از ما برای نجات وطنی که اسیر "تروریسم و فساد" است حمایت نمی‌کنید.

وی گفت: پس باید تظاهرات شما برای حمایت از اصلاحات باشد نه حمایت از قدرت نظام و دولت‌هایی که بدون هیچ فایده‌ای در عراق روی کار آمدند. آیا شما نیز مثل ما خواهان عزت، آزادی، امنیت، سلامتی و صلاحتان نیستید آیا عاقلانه است که از امامتان امام حسین علیه السلام درباره اصلاحات و سقوط دولت (یزید) الهام نگیرید. اگر با این مسئله مخالفت کردید بدانید زمانی که علیه چیزی که آن را تقلب در انتخابات می‌دانستید تظاهرات و تحصن کردید ما به رغم اینکه قدرت تظاهرات داشتیم اما این کار را نکردیم پس اگر اکنون تصمیم گرفته‌اید که همزمان با تظاهرات ما برای اصلاحات تظاهرات کنید پس باید اعتراضات شما مسالمت آمیز باشد. عراق از هر چیزی مهمتر است.

وی گفت: دستان ما به سوی شما حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان بدون رهبران آن دراز است تا با روش امام حسین علیه السلام آنچه را که فاسد شده اصلاح کنیم و اگر شما مخالفت کنید باز هم ما به سمت اصلاحات خواهیم رفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مقتدي صدر چارچوب هماهنگی شیعیان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر

گزارش‌ها حاکی از آن است که امروز (شنبه) طبق روال هفته‌های گذشته، تجمع اعتراضی در پایتخت انگلیس برای حمایت از غزه شکل گرفته است. 

به گزارش ایستگاه رادیویی ال‌بی‌سی، «کمپین همبستگی با فلسطین» این راهپیمایی را سازماندهی کرده است. «بن جمال» مدیر این گروه حامی فلسطین می‌گوید: «با کشف گور‌های دسته‌جمعی فلسطینیان در غزه اکنون گروه عظیمی از مردم انگلیس خواستار آتش‌بس فوری و پایان دادن به فروش تسلیحات به اسرائیل هستند». وی همچنین اشاره کرد افرادی که به این راهپیمایی آمده‌اند، در «سمت درست تاریخ» ایستاده‌اند.

گفته شده که جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر انگلیس نیز در این تظاهرات حضور دارد. همچنین گفته می‌شود حضور نیرو‌های پلیس در شهر لندن پررنگ است. 

 روز گذشته مقامات غزه به جستجو در گور‌های دسته‌جمعی در بیمارستان‌های جنوب این نوار محاصره شده پایان داده و اعلام کردند که در مجموع ۳۹۲ جسد کشف شده است. شواهدی وجود دارد که شهدا شکنجه یا اعدام شده‌اند. همچنین احتمال زنده به گور شدن برخی از اجساد نیز مطرح شده است. 

این مسئله واکنش مقامات بین‌المللی را در پی داشته است. همزمان با کشف این گور‌های دسته‌جمعی، موجی از اعتراضات نیز در دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی آغاز شد. 

دانشجویان در این تظاهرات که در حال گسترش به اروپا و استرالیا است، خواستار قطع هرگونه رابطه با شرکت‌هایی هستند که به نحوی با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه در استانبول
  • تظاهرات حامیان غزه در دانشگاه سوربن پاریس
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • گسترش اعتراضات حامیان فلسطین در اروپا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا