Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای بلومبرگ اقتصادی نوشت: با وجود کوچک شدن اندازه اقتصاد روسیه پس از آغاز جنگ اوکراین و اعمال تحریم های غرب، میزان آن کمتر از پیش بینی ها بوده است.

به گزارش روز جمعه ایران اکونومیست؛ این تارنمای اقتصادی به نقل از ۱۲ تحلیل گر افزود: تولید ناخالص داخلی روسیه در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ (آوریل تا ژوئن) که نخستین دوره کامل سه ماهه از هنگام آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) به شمار می رود، برای نخستین بار در این سال تنها به میزان ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد کاهش یافته است.

بلومبرگ افزوده که گرچه اندازه اقتصاد روسیه در نیمه دوم ۲۰۲۲ زیر فشار تحریم های گسترده قرار داشته، اما اندازه آن کمتر از میزان پیش بینی کوچک شده است. تحلیل گران پیش بینی کرده بودند که اندازه اقتصاد روسیه در میانه مارس تا ژوئیه، نزدیک ۹ تا ۱۰ درصد کوچک شود.   

احتمالا اقتصاد روسیه در پی اعمال محدودیت ها و تحریم های گسترده غرب به شرایط سال ۲۰۱۸ بازگشته است.   هر چند بر اساس ارزیابی بانک مرکزی روسیه، اندازه اقتصاد این کشور تنها به اندازه ۴.۳ درصد کوچک شده است.

بر اساس ارزیابی بانک جهانی؛ ارزش اقتصاد روسیه در سال ۲۰۱۸، یک تریلیون و ۶۶۰ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۱ یک میلیارد و ۷۸۰ میلیارد دلار بوده است.

 داده های رسمی روسیه، میزان رشد اقتصاد روسیه را در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ میلادی ۳.۵ درصد نشان می دهد.

از زمانی که روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیروهای خود را به اوکراین اعزام کرد و آن را «عملیات نظامی ویژه» خواند، کشورهای غربی تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه سامانه های مالی و شرکت‌های روسیه اعمال کرده‌اند. اما   «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد «روسیه در برابر فشار بی‌سابقه مقاومت کرده است» و تحریم‌ها نتیجه معکوس بر آمریکا و متحدان اروپایی آن داشته، رشد تورم را تسریع کرده و همچنین استانداردهای زندگی را پایین آورده است.

به نوشته روزنامه ال پائیس، رژیم تحریم‌ها علیه روسیه که اکنون در دور هفتم خود قرار دارد، شک و تردیدهایی را برانگیخته است و رفته رفته اظهارنظرها در مورد اثربخشی آن‌ها به گوش می‌رسد.

شبکه بلومبرگ روز جمعه نوشت: کارزار تحت رهبری آمریکا برای منزوی ساختن روسیه و چین از طریق تحریم‌های شدید شکست خورده است.

با این حال «جوسپ بورل» نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین، «آثار بزرگی» در بخش‌های راهبردی مانند حوزه دفاعی، صنایع نفت، خودروسازی و خطوط هوایی برای روسیه به همراه دارد و بهای گسست روسیه از نظم بین‌المللی بسیار بالا خواهد بود.

اما بر خلاف سخنان بورل طی ماه های اخیر در ایتالیا یک دولت حامی تحریم‌ها سقوط کرده است و در مجارستان، «ویکتور اوربان» رئیس‌جمهوری از سال‌ها قبل روابط نزدیکی با کرملین برقرار کرده است.

اقدامات فوق العاده اتخاذ شده در گرماگرم آغاز جنگ، مانند تامین مالی اروپا برای ارسال سلاح به اوکراین باعث نگرانی در برخی از پایتخت‌های اروپایی شده زیرا  مبلغ آن از ۵۰۰ میلیون یورو به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو رسیده و افزایش پنج برابری را نشان می‌دهد.

 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین اقتصاد روسیه اندازه اقتصاد تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رییس جمهور روسیه وضعیت شاخص های اقتصادی این کشور را فراتر از پیش بینی ها دانست.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد که شاخص‌های اقتصاد کلان در روسیه در آغاز سال میلادی جاری بالاتر از پیش‌بینی‌های دولت، بانک مرکزی و کارشناسان بوده است.

رییس‌جمهور روسیه در نشستی با محور مسائل اقتصادی گفت: تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است تا پایان سال بیش از ۳ درصد رشد کند.

پوتین گفت که وضعیت فعلی اقتصاد امکان بهبود پیش بینی های توسعه آن را فراهم می کند.

رئیس جمهور روسیه با استناد به گفته بسیاری از کارشناسان گفت که تا پایان سال جاری تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است بیش از ۳٪ رشد کند.

کد خبر 6090248

دیگر خبرها

  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد