Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردستان، اظهار داشت: خدا را شاکریم که توانستیم امسال در فضایی متفاوت از سال‌های گذشته در سطح کشور به عزاداری ماه محرم بپردازیم هر چند مخالفان خوش نداشته و ندارند و در بعضی کشورها همچنین پاکستان، افغانستان و غیره عزاداران را به خاک و خون کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اول محرم داعش قصد داشت در مراسمهای عزاداری هم انفجاراتی داشته باشد اما به لطف الهی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند و از حرکت شیطانی خویش ناامید شدند.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم مخلصانه عزاداری کنیم، اگر کسی ذره‌ای ریا و خودنمایی در کارش باشد هیچ اجر و مزدی ندارد و به همین دلیل است که باید نهایت اخلاص را داشته باشیم.

وی با اشاره به حادثه تلخ تصادف با هیئت عزاداری در این شهر، تصریح کرد: در این حادثه تعدادی مصدوم و کشته برجای گذاشته شد و این موضوع باید برای ما درس عبرت باشد.

وی یادآور شد: سال آینده در آستانه محرم مسئولان محترم اعم از تبلیغات، نیروی انتظامی، مسئولان عزاداری‌ها و همه دست‌اندرکاران با هم جمع شوند، میثاق نامه‌ای امضا شود و وظیفه هرکسی مشخص شود تا در صورت تخطی و کوتاه مشخص شود که چه کسی کوتاهی کرده است.

حجت الاسلام دهشیری بیان کرد: علاوه بر اخلاص، در عزاداری‌ها باید حقوق مردم رعایت شود، یکی از مزاحمت‌های ایجاد شده برای مردم راه‌بندان ایجاد کردن است و باید در این خصوص رعایت شود تا آزار و اذیتی برای مردم درست نشود.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: عزاداری‌های ما باید حزن‌آور باشد ضمن اینکه مطالب آموزنده، مسائل اخلاقی و فضائل اهل‌بیت برای مردم بیان شود.

وی تصریح کرد: امروز به نام روز جهانی جوان و فردا هم روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی است، انتظار می‌رود جوانان بر اساس شور و غیرت جوانی خود در همه عرصه وسط میدان باشند و بدرخشند.

دهشیری با بیان اینکه مسئولان در حال تلاش برای زمینه‌سازی و فراهم کردن آرامش و رفاه جوانان هستند، تاکید کرد: در این هفته‌ای که گذشت مدیر کل ورزش و جوانان استان در شهرستان حضور داشتند و دغدغه مسئولان هم این بود که زمین‌های ورزشی شهرستان رفع نقص شود و یا ارتقا یابد و بیشترین تاکید نیز بر موضوع استخر شنا بود که قول دادند تا پایان امسال راه اندازی شود.

امام جمعه اردستان در خصوص روز مقاومت اسلامی گفت: اگر مقاومت اسلامی باشد دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و مأیوس می‌شود همچنین ما نیز امیدواریم پیروزی از آنِ رزمندگان باشد.

کد خبر 5561352

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه ماه محرم مراسم عزاداری محرم 1401 عاشورا بوشهر مراسم عزاداری ویروس کرونا ماه محرم عکس استانها حسینیه مهر کرمانشاه روز خبرنگار اربعین حسینی سفر استانی تاسوعای حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموز دانش آموزان توجه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مسئله اقتصاد و معیشت و با تاکید بر الگو گرفتن مسئولان اقتصادی از عملیات نظامی وعده صادق و با بیان اینکه همانطور که ایران با حمله موشکی و پهپادی هم دشمن عربی، عبری و غربی را به زانو در آورد و البته توطئه‌های اقتصادی آنان را هم خنثی کرد، گفت: قوای سه گانه، دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی و تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی باید با نقشه روشن و اقدامات نقطه زن، با کسانی که در مسکن، طلا و ارز و دلار اختلال ایجاد می‌کنند برخورد انقلابی نمایند و مشکلات معیشتی را که کام مردم را تلخ کرده، برطرف کنند.

امام جمعه سلطانیه به اجرای طرح نور توسط فرماندهی انتظامی در سراسر کشور اشاره کرد و با قدردانی و حمایت از سردار رادان فرمانده انتظامی کشور و نیروهای تلاشگر انتظامی که میداندار این طرح هستند، گفت: طرح نور دفاع از حریم عفاف و حجاب و حیا و کرامت زنانی است که یا به خاطر تبلیغات دروغین یا از روی غفلت از ارزش‌ها دور شده‌اند.

وی به حمایت دانشگاه‌های اروپا و آمریکا از مردم غزه اشاره کرد و با بیان اینکه حمایت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا ز مردم غزه ثمره دو نامه مقام معظم رهبری در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به جوانان اروپا و آمریکاست که بعد از حدود ۱۰ سال ثمره داده، افزود: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا با این اقدام به نماد بیداری، عدالت خواهی، ظلم ستیزی و تمدن تبدیل شده است اما در برابر آنان پلیس آمریکا و اروپا آزادی و حقوق بشر دروغین را با خشونت و دستگیری به نمایش گذاشته است.

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه حتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خاطر حمایت از غزه بازداشت شده و در کلمبیا دانشجویان متحصن را گرسنه نگه داشته‌اند، گفت: در واقع پلیس آمریکا و اروپا حقوق بشر و آزادی را به توپ و گلوله بسته است و این یک ننگ و شرم برای مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان است.

حسینی نسب با اشاره به هفته گرامیداشت مقام معلم و و با بیان اینکه تکریم معلم، تکریم علم و دانش و توجه به اهمیت تعلیم و تربیت است و حق معلم تکریم و اما تکلیف معلم تربیت صحیح است، گفت: از معلمان عزیز انتظار این است که به نقش خود در هویت سازی دانش آموز دانش آموزان توجه کنند و مسئله ایمان و امید را در آنها تقویت و دانش آموزان را به اسلام و ارزش‌ها و آرمان‌ها متوجه کنند.

وی با بیان اینکه در ایامی که هستیم متعلق به قشر زحمتکش کارگر است و کار و کارگر از منظر اسلام قابل احترام است، و چون کار ارزشمند است کارگر هم ارزشمند است، گفت: تأمین امنیت شغلی کارگر پرداخت حقوق او در زمان مقرر و از همه مهمتر پرداخت حقوق عادلانه به او بهترین راه تکریم کارگر است اما بعضاً کار را کارگر انجام می‌دهد و زحمت را او می‌کشد ولی متأسفانه حقوق بیشتر را کسی که پشت میز نشسته می‌گیرد و این بی انصافی در حق کارگر است.

امام جمعه سلطانیه با تسلیت ایام شهادت حضرت امام صادق (ع) و با بیان اینکه امام صادق (ع) توصیه می‌کند در دوران غیبت برای نجات از فتنه‌ها و حفظ ایمان و اعتقادات دعای قریق بخوانید گفت: یک راه تقویت ایمان و حفظ اعتقادات ارتباط با اهلبیت علیهم السلام و حضور در مجالس اهلبیت (ع) است.

حسینی نسب با تاکید بر برپایی دسته عزاداری شهادت امام صادق (ع) گفت: حضرت امام صادق (ع) به فضیل بن یسار که از دوستان و یاران امام صادق است می‌فرماید: ای فضیل آیا جلسه برگزار می‌کنید و پیرامون ما گفتگو می‌کنید؟ آیا هیئت‌های عزاداری تشکیل می‌دهید؟ فضیل بن یسار می‌گوید جانم به فدای شما، بله. یعنی ما در ایام عزاداری و سوگواری شما، مجالس به پا م ی‌کنیم. امام صادق (ع) می‌فرماید من این مجالس شما را دوست می دارم مجالسی که به نام و یاد ما، شما شیعیان ما تشکیل می‌دهید این مجالس مورد علاقه ما است.

کد خبر 6095654

دیگر خبرها

  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموزان توجه کنند
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموز دانش آموزان توجه کنند
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • احضار برخی فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب در پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای /دلیل: انتشار مطالب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • رویش دشت شقایق در اردستان