Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه خبرگزاری حوزه، در این بیانیه آمده است: مجالس سوگواری و هیات‌های حسینی کانون اصلی تقویت ایمان و بصیرت هستند. این مجالس که بر محور مودت اهل بیت (ع) و برای احیاء امر امامت و ولایت برگزار می‌شود؛ بستری کم نظیر برای مجاهدت فی سبیل الله است. در این میان صحنه‌های بدیع حضور پررنگ و پرشکوه جوانان و نوجوانان در مجالس عزاداری نشان داد نسل جوان مؤمن انقلابی، استمرار دهنده و ادامه دهنده راه حسین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه افزوده است: مردم مؤمن و شریف ما در اقصی نقاط کشور با برگزاری باشکوه این مجالس دینی بار دیگر بر مولفه‌های قدرت و عزت خود افزودند و اعتقاد به حاکمیت اندیشه دینی، التزام به امامت و بیزاری از خارج شدگان از ولایت را فریاد زدند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه آورده است: ملت مؤمن و انقلابی ایران با امداد و نصرت الهی و توجهات حضرت ولی الله الاعظم (عج) با سلوک در راه حسین (ع) و بصیرت و هوشیاری توانسته است بخش اعظمی از توطئه‌های ضد دینی و هجمه‌های فکری ،فرهنگی، سیاسی و امنیتی علیه قداست و عظمت حماسه کربلا را خنثی کند.

این نهاد حوزوی ادامه داده است: شور و شعور حسینی ملت ما در مبارزات ضد طاغوتی، حماسه‌های سال‌های دفاع مقدس، و مبارزه با فتنه‌ها و توطئه‌های ضد اسلامی همیشه متبلور و نمایان بوده است و حقیقت «ما ملت امام حسینیم» را آشکار کرده است. .

بیانیه با بیان نکته که هویت، ملیت ،قومیت و همه ابعاد زندگی ما با حسین (ع) معنا می‌یاید و دنیا ما را در تقدیس و تکریم حسین (ع) می‌شناسد، تصریح کرده است:  در حادثه کربلا، دشمنان حق و حقیقت در جنایت‌های خود نهایت خباثت و ددمنشی را برای شکستن قداست و حرمت اهل بیت (ع) بروز دادند، اما نور پر فروغ حسین خاموش نشد و مشعل فروزان شهید کربلا برای همیشه‌ تاریخ معیار شناخت حق و باطل شد. پیام عاشورا این است که ، شوکت و جلالت حق، خدشه ناپذیر است و آنان که در مقابل امام نور، عَلَم طغیان و فساد بلند کنند هلاک خواهند شد. قدسیت و عظمت خون حسین بر شمشیر باطل پیروز شد و این یک حقیقت تبدیل ناپذیر است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرده است: حرمت و قداست ولایت یک قداست الهی است. امروز نیز هر جریانی بخواهد در مقابل پیشوا و امام جامعه بر مسیر اهل بغی حرکت کند، فرجامی جز سقوط و خذلان نخواهد داشت. ولایت فقیه نیز امروز امتداد راه امامت است و دشمنی با این راه، دشمنی با اصل دین است.

بیانیه حاکی است: شهید کربلا معیار شناخت حق از باطل است و خط نفاق و دروغ با مصباح الهدی رسوا می‌شود. ملت ما در عاشورای سال ۸۸ با نور حسین (ع)، نفاق و فساد را شناخت و حماسه نهم دی را آفرید. همچنین با پرچم هدایت حضرت سید الشهداء، فتنه تکفیر را خنثی کرد و با شعار «کلنا عباسک یا زینب» برای دفاع از حرم، خون شرافت و افتخار داد. حماسه عاشورا و حادثه کربلا برای همیشه تاریخ، معیار حقیقت است و غبار فتنه‌ها را می‌زداید.

در پایان بیانیه آمده است: ملت فهیم ایران با ایمانی مملو از بصیرت و صبر، علم ولایتمداری خویش را به اهتزاز در آورده است و در راه حسین (ع) به مجاهدت و ایستادگی ادامه خواهد داد./

برچسب‌ها جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کربلا قم عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کربلا قم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کربلا قم عاشورا جامعه مدرسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی

 

در مراسم گرامیداشت هفته بسیج کارگری از کارگران بسیجی نمونه شهرستان اراک تجلیل شد.

سردار اهوازیان از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی در این مراسم گفت: یک سوم رزمندگان را جامعه کارگری تشکیل می‌دهند و جامعه کارگری در همه عرصه‌ها چه در زمان دفاع مقدس و چه در زمان جنگ اقتصادی نشان داد همواره حامی و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

او افزود: ۱۸ کارخانه از اراک امکانات جنگ را فراهم می‌کرد.

سرهنگ مهجوری فرمانده سپاه ناحیه اراک اهمیت حضوربسیجیان و نقش کارگران بسیجی در جامعه آن است که محیط کار بایستی اسلامی باشد و در راستای تولید و رفع موانع تولید کمکی به کارکنان و کارخانجات داشته باشند و به تلاش در راه تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب در این خصوص کمک کنند.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت به نام هفته بسیج کارگری نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • حمایت خاص از گشت ارشاد و طرح نور: ادامه دهند، کار بسیار خوبی است
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه