Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید جواد ساداتی‌نژاد در حاشیه بازدید از نخلستان‌های خرمای شهرستان نرماشیر در جمع خبرنگاران گفت: در آخرین سفر استانی دور اول هیئت دولت در شهرستان نرماشیر از مشکلات حوزه نخیلات منطقه بازدید داشته‌ایم.

او افزود: این منطقه تک محصولی بوده و اقتصاد منطقه کشاورزی و دامپروری است؛ بنابراین صیانت از اشتغال آن برای ما بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساداتی‌نژاد بیان کرد: در این سفر برای مبارزه با آفات نباتی، حدود ۹۵ میلیارد تومان اعتبار دیده شده است و امیدواریم بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای مبارزه با آفات انجام دهیم.

او گفت: به طور کلی در استان کرمان ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای شمال و جنوب استان اعتبار پیشنهاد شده که امشب در شورای اداری با حضور رئیس جمهور تصویب خواهد شد تا تحول در کشاورزی این استان را رقم بزند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: استان کرمان از استان‌های مهم و حائز اهمیت در بخش کشاورزی، حوزه امنیت غذایی و صادرات محصولات کشاورزی است و صادرات این استان، عمدتا محصولات باغی بوده و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه ارزآوری برای کشور به شمار می‌رود.

او گفت: بخشی از اعتبارات سفر به حوزه باغات مربوط است و  نوسازی باغات و جوانسازی نخلستان‌ها و همچنین ایجاد باغات مادری به دلیل نیاز به نهال‌های شناسنامه‌دار وجود دارد که برای این مهم اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده است.

ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد: اتفاقات خوبی در حوزه باغداری در این استان رقم بخورد و بحث اشتغال که ۲۳ درصد از آن مربوط به کشاورزی در استان است را در این حوزه حفظ کنیم.

او به نشست دیشب با فعالان بخش خصوصی  در حوزه کشاورزی، دامپروری و صنعت دام و طیور استان کرمان اشاره کردو  یادآور شد: در این جلسه مسائل مربوط به این بخش مطرح شد و همچنین بحث‌های مربوط به حوزه آب و بحران آبی منطقه مورد بررسی قرار گرفت؛ زیرا یکی از مشکلات اصلی در منطقه تامین آب است و انشاالله با نشستی که با وزیر نیرو خواهیم گذاشت، بتوانیم موانعی را که در حوزه آب وجود دارد، برطرف کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: متاسفانه استان کرمان در حوزه خسارات طی امسال رکورد داشته است و در ابتدای سال سرمازدگی را داشتیم، پس از آن نیز سیل خسارت بسیار زیادی به بخش کشاورزی استان زده و در این استان آفت نخیلات وجود دارد که خسارت سنگینی به نخلستان‌ها وارد کرده است؛ بنابراین استان کرمان امسال شرایط ویژه‌ای را در بحث مربوط به خسارات دارد و گزارشی در این رابطه آماده شده که امشب در شورای اداری در حضور رئیس جمهور به آن خواهیم پرداخت.

او بیان داشت: قطعا امهال تسهیلات کشاورزان که درگیر این آفت هستند و همچنین پرداخت تسهیلات به نخلدار‌های درگیر آفت انجام می شود.

ساداتی نژاد بیان کرد: همچنین کشاورزان حوزه نخیلات بیمه نداشتند که باید از سازمان مدیریت بحران تامین آن انجام شود که در این زمینه گفتگو‌هایی انجام شده و امیدواریم امشب بتوانیم برای کشاورزانی که آسیب دیده اند، تمهیدات لازم را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است

استاندار ایلام گفت: در نشستی مشترک با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو، مصوب شد تا ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص پیدا کند که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر، بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: سازمان‌های امدادرسان همچون سازمان مدیریت بحران و هلال‌احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد، اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیشگیرانه، پاک‌سازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: وزیر کشور به تازگی در نشست شورای راهبردی تصادفات و ستاد سفرهای نوروزی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از مدیریت سیل در استان ایلام قدردانی کرد.

شبکه آب و فاضلاب ایلام فرسوده است

وی با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص پیدا کند که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تأمین می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، تصریح کرد: این صداها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط دو تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری در حال بررسی است و امیدواریم اعتبارات این موضوع به طور کامل تأمین شود.

وی از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهادهای خدمات‌رسان قرار گیرد.

استاندار ایلام ادامه داد: انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت و ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

بهرام‌نیا با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، گفت: بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تأمین این مبلغ اعتبار داریم.

کد خبر 747806

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال