Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: امروز دشمنان با جنگ شناختی و فضای مجازی به دنبال ترویج بی اخلاقی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار محسن کریمی عصر امروز در یادواره شهدای روستای قانیاروق با اشاره به جایگاه یادواره شهدا اظهار داشت: حضور در جمع مردم ولایتمدار و متدین روستای قانیاروق برای بنده افتخار است و برگزاری باشکوه مراسم عزاداری محرم در دهه اول و حضور چشمگیر مردم و به ویژه جوانان قابل تقدیر است و نشان دهنده زنده بودن فرهنگ ایثار، شهادت و عاشورا در جامعه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علی‌رغم تلاش‌های دشمن در جنگ ترکیبی که یکی از ابعاد آن کمرنگ کردن حماسه حسینی در میان ملت ایران و ملت‌های مسلمان است خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی فرهنگ حسینی هنوز در جامعه اسلامی پر رنگ است و البته عاشورا دو بال شور و شعور دارد که باید به هر دوی آنها توجه شود.

کریمی تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان یکی از مهمترین ابعاد شعور حسینی است و حماسه عاشورا به ما درس می‌دهد که باید در مقابله با تهدیدات و توطئه‌های دشمنان مقاومت کنیم و به برکت انقلاب اسلامی امروز ایران مرکز ثقل مقاومت اسلامی است و جبهه مقاومت موجب تحلیل و نابودی قدرت آمریکا در منطقه شده و این‌ها به برکت تکیه به حماسه عاشورا است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: امر به معروف و نهی از منکر دومین بعد پیام نهضت حسینی است چرا که امام حسین(ع) برای زنده ماندن این فریضه الهی قیام کرد و جامعه‌ای که در آن امر به معروف زنده باشد دشمنان اجازه تحریف و ضربه زدن به ارزش های اسلامی را پیدا نخواهند کرد.

وی ادامه داد: انس با قرآن و اقامه نماز از دیگر ابعاد حماسه حسینی است و جامعه ای که قرآن، سیره اهل بیت(ع) و توجه به نماز در آن اهمیت داشته باشد دچار غفلت و گمراهی نخواهد شد چرا که تشخیص بین حق و باطل و همان بصیرت و به هنگام عمل کردن از دیگر درس‌های عاشورا است و اهل بصیرت صحنه و حق و باطل را به خوبی تشخیص می‌دهند و باید بصیرت در بین جوانان روز به روز تقویت شود چرا که بصیرت همچون قطب نما است.

کریمی عنوان کرد: توجه به حق‌الناس و سنت‌های الهی یکی دیگر از درس‌های مهم عاشورا است و امروز دشمنان از طریق جنگ شناختی و فضای مجازی به دنبال ترویج بی اخلاقی و از بین بردن حساسیت نسبت به حق مردم هستند و با ترویج ضد ارزش‌ها و منکر را جای معروف جلوه دادن به دنبال ضربه زدن به جوانان هستند.

فرمانده سپاه استان مرکزی: 3000 فعال فرهنگی در استان مرکزی شناسایی و ساماندهی شدنددستور فرمانده سپاه استان مرکزی به نیروهای سپاه و بسیج برای امدادرسانی به مناطق سیل زدهفرمانده سپاه استان مرکزی: دشمن برای فروپاشی انقلاب جنگ ترکیبی را در دستور کار خود قرار داده است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به بزرگی حماسه عاشورا گفت: عاشورا یک جریان عظیم است و حرکت حضرت سیدالشهدا(ع) در قیام عاشورا دو وجه تبیینی و روشنگرانه داشت و مقاومت انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشورا است و حماسه عاشورا به ما درس می دهد میدان های جهاد را با هیچ بهانه ای نباید ترک کرد.

وی افزود: تحریم ها و توطئه های دشمنان علیه ملت ایران نه تنها نتوانست ذره‌ای از انگیزه های عاشورایی ملت ایران را تضعیف کند بلکه با جهادهای مختلف در 43 سال گذشته بزرگترین فرصت برای شکوفایی ایجاد شده و امروز انقلاب اسلامی در اوج اقتدار است و ملت ایران در امتداد عاشورا ایستاده است.

انتهای پیام/711/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انقلاب اسلامی حماسه عاشورا فرمانده سپاه استان مرکزی ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است

ایسنا/قم رئیس مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی، با اشاره به اینکه ضعف‌های اخلاقی در اصناف مختلف در کشور مشاهده می‌شود، گفت: عدم رعایت حقوق همدیگر در بسیاری از موارد در جامعه امروز دیده می‌شود که نشان می‌دهد نیازمند ارتقا و تعمق دانشی در زمینه اخلاق و توجه عملیاتی به اخلاق هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین زارعان، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: معارف و آموزه‌های دینی در سه بخش اعتقاد، اخلاق، احکام و شریعت خلاصه می‌شود؛ بخش احکام و مناسک مورد توجه قرار گرفته، اما به باورها و اعتقادات توجه کمتری شده در حالی که فلسفه دین متکفل آن است.

وی ادامه داد: در بخش پاسخ به شبهات اعتقادی، اندیشمندانی کار کرده‌اند، اما بخش اخلاقیات با توجه به فراگیری و اقبال عموم مردم، کمتر در مقام عمل مورد توجه قرار گرفته است و به وسعت سایر بخش‌ها مهندسی علمی اتفاق نیفتاده است.

زارعان افزود: حوزه‌های علمیه باید به اخلاقیات توجه بیشتری داشته باشند، غیر از مقام دانش، در مقام رفتار و سبک زندگی مشکلات بسیاری داریم. آنچه ما در جامعه انسانی عصر امروز شاهد آن هستیم در فلسطین و ماجرای غزه، بیش از اینکه یک معارضه سیاسی و نظامی باشد یک بداخلاقی در جوامع انسانی است.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت بیان کرد: بزرگترین شاخص‌های اخلاقی در جنگ‌های صدر اسلام اتفاق افتاده است، در جریان نهضت عاشورا با توجه به جنگ بودن آن، مباحث اخلاقی زیادی پیش آمد؛ اما در جریان غزه تمام معیارهای اخلاقی زیرپا گذاشته شده تخریب و قتل کودکان و زنان و نسل‌کشی و گرسنگی همگی دایرةالمعارف بی‌اخلاقی در غزه است.

زارعان با اشاره به اینکه ضعف‌های اخلاقی در اصناف مختلف در کشور مشاهده می‌شود، گفت: عدم رعایت حقوق همدیگر در بسیاری از موارد در جامعه امروز دیده می‌شود که نشان می‌دهد نیازمند ارتقا و تعمق دانشی در زمینه اخلاق و هم توجه عملیاتی به اخلاق هستیم.

وی اظهار کرد: این موسسه ۱۴ سال در محورهای اخلاقی و تربیتی و رشته‌های مرتبط در حوزه رشد اخلاقی مانند روانشناسی و علوم تربیتی فعالیت داشته و موسسه آموزش اخلاق و تربیت یکی از فعالیت‌های این موسسه (جامع اخلاق و تربیت) است.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت تصریح کرد: ۴۰۰ نفر از طلاب سطح ۲ حوزه‌های علمیه با توجه به کیفی‌نگری از طریق آزمون و مصاحبه‌های علمی وارد این موسسه شدند؛ در این موسسه بنا نیست تولید مدرک و جذب حداکثری اتفاق بیفتد بلکه به دنبال کیفیت هستیم.

وی یادآور شد: موسسه در دوره‌های رسمی طلاب سطح ۲ برای مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دارد و در رشته‌های اخلاق اسلامی، مشاوره، روانشناسی اسلامی و تربیت اخلاقی فعالیت دارد؛ دوره‌های فشرده و کوتاه مدت مانند اخلاق اسلامی، مشاوره اسلامی، تربیت مربی کودک و نوجوان، برنامه‌ریزی آموزشی و مدیریت آموزشی به صورت مقطعی نیز در موسسه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • ترویج کودک همسری در اینستاگرام برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی