Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@17:29:56 GMT

پدر «نیکولا کوچولو» درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۹۹۴۹

پدر «نیکولا کوچولو» درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین، معروف‌ترین اثر ژان ژاک سامپه تصویرگری سری داستان‌های کودکانه و فرانسوی نیکولا کوچولو است که اولین سری از آن در تاریخ ۲۹ مارس ۱۹۵۹ به قلم رنه گوسینی نوشته شد و همکاری این دوچهره فرانسوی موجب شد که آثارشان با نام سمپه-گوسینی نیز شناخته شود. این داستان‌ها که چشم‌اندازی ایده‌ال به کودکی در دهه ۱۹۵۰ فرانسه دارد به یک کتاب پرفروش در سطح بین‌المللی تبدیل و به چندین زبان نیز ترجمه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامپه علاوه بر تصویرگری نیکولا کوچولو، بیش از هر هنرمند دیگری طراحی جلد نخست مجله نیویورکر را بر عهده داشته‌است.

پالت عجیب ۳۴۰۰ ساله که هنوز رنگ دارد

دعوت از ۱۶۰ هنرمند در خانه هنرمندان | گالری گردی آخر هفته در پایتخت

نمایش ۴۰۰ اثر در خانه هنرمندان از جمعه

مارک لکارپنتیه زندگی‌نامه‌نویس و دوست این کارتونیست، به خبرگزاری فرانسه گفت: ژان ژاک سمپه، کاریکاتوریست در هشتاد و نهمین سال زندگی‌، در اقامتگاه تعطیلاتش، در کنار همسر و دوستان نزدیکش، در آرامش درگذشت.

سامپه در ابتدا می خواست پیانیست شود و دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشت، در ۱۴ سالگی قبل از اینکه به اعلام دروغین سن خود به ارتش بپیوندد، مدرسه را رها کرد. با این حال، زندگی نظامی با او سازگار نبود و شروع به فروش نقاشی به روزنامه‌های پاریس کرد.

زمانی که در یک آژانس مطبوعاتی کار می کرد، با اسطوره کاریکاتور رنه گوسینی آشنا شد و با هم در سال ۱۹۵۹ داستان‌های نیکلا کوچوکو را خلق کردند.

امروزه این کتاب‌ها با بیش از ۱۵ میلیون نسخه در ۴۵ کشور جهان از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی هستند و یک مجموعه فیلم و کارتون محبوب با اقتباس از آن‌ها ساخته شده‌است اما در سال ۱۹۵۹ این مجموعه داستان‌ها تا حد زیادی مورد توجه قرار نگرفتند و سامپه همچنان به فروش نقاشی به روزنامه‌ها برای گذران زندگی ادامه داد و در سال ۱۹۷۸ بود که او توسط نیویورکر استخدام شد و به موفقیتی پایدار دست یافت.

سامپه در آثارش شخصیت‌های کوچک را در دنیایی بزرگ از خطوط نرم قرار می‌دهد و حقایق خنده‌دار و گاه تند در مورد جهان را بدون توسل به تمسخر بیان می‌کرد.

کد خبر 697364 برچسب‌ها نقاشی - نقاشان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نقاشی نقاشان داستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۹۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «یوسف گم گشته باز آید» پیرامون زندگی (تولد تا شهادت) سردار سرافراز اسلام شهید یوسف صادقیان یکی از شهدای ماهشهر است.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» زندگی شهید صادقیان را تشریح می‌کند و این کتاب سرشار از درس‌های تربیتی، اخلاقی و انسانی برای آحاد جامعه است.

پیکر شهید صادقیان بعد از ۱۴ سال به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای ماهشهر آرام گرفت.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» به قلم نویسنده و پژوهشگر ماهشهری فاطمه حیاتی تألیف و توسط انتشارات خوش آوازه اریترین در سراسر ایران منتشر شد.

کد خبر 6088950

دیگر خبرها

  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • ۸ انیمیشن کلاسیک که باید حتما ببینید | از والت دیزنی تا میازاکی
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  • نمایش موزیکال (شازده کوچولو)
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد