Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سیدحسن عاملی گفت:عزاداری و اجتماعات استان اردبیل در عزای سیدالشهداء امسال فوق العاده بود.

امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل گفت: امام حسین با گفتن اینکه نه با یزید و بلکه مثل یزید کار دارم تکلیف همه را مشخص کرده است مثل یزید در زمان ما آمریکا و اسرائیل است هر کس کینه مقدس اینها را نداشته باشد حتماً در تبعیت خود از امام حسین تردید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اردبیل با تقدیر از اهل سنت استان‌های اردبیل و گیلان به دلیل برگزاری مراسم عزای اباعبدالله گفت: از اهل سنت استان مخصوصاً از اهل سنت عنبران قلبا تشکر دارم که در عزاداری امسال سنگ تمام گذاشتند.

عاملی گفت: از شبکه ملی گلایه داریم که عزاداری با عظمت آنها را به طور مبسوط پخش نکرد از اهل سنت غرب گیلان نیز تشکر دارم که ثابت کردند اهل سنت نبوی راستین در اخذ ماتم و گریه به ابا عبدالله مثل رسول خدا عمل می‌کنند.

او نتایج امسال کنکور سراسری را هشدار بزرگی برای مسئولین و نگرانی عمیقی برای خانواده‌ها دانست و گفت: اعلان نتایج کنکور امسال یک هشدار بزرگی برای مسئولین دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: این نتایج نشان می‌دهد که تبعیض بزرگ آموزشی و بی عدالتی در سیستم آموزش کشور رخ داده است به طوری که از ۴۰ نفر اول دانش آموز برگزیده کشور در کنکور سراسری فقط یک دانش آموز در مدرسه دولتی عادی درس خوانده است و بقیه همه از مدارس استعدادهای درخشان و غیرانتفاعی‌های خاص است.

عاملی گفت: این حکایت از شکاف بزرگ آموزشی می‌کند توجه شود که ۸۲ درصد رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ در دو دهک درآمدی بالا هستند و دولت محترم و کمیسیون آموزش مجلس حتماً چاره سازی کنند.

او ادامه داد: اولین شرط عدالت ایجاد فرصت‌های برابر رشد است آموزش نباید طبقاتی شود امکانات و کیفیت آموزش باید به طور یکسان توزیع شود.

امام جمعه اردبیل می گوید: عجیب این است که مدارس استعدادهای درخشان و مدارس خاص غیر انتفاعی که دو درصد دانش‌آموزان کل کشور را پوشش می‌دهند سهم ۹۵ درصدی از رتبه‌های برتر را از آن خود کرده اند این آمار نشان می‌دهد که دولت و مجلس سال‌های سال آموزش و پرورش را به امان خود رها کرده اند و وزرای مربوطه هیچ فکری برای عدالت آموزشی و اکثریت دانش‌آموزان کشور نکرده‌اند.

عاملی گفت: از دولت و مجلس می‌خواهیم سریعاً از حقوق اکثریت دانش آموزان دفاع کنند نمایندگان دقت کنند اگر وزیر فعلی که از وزرای کاملاً تسلیم و حرف شنو در برابر شماست و به غیر از شما از کس دیگری حرف شنوی ندارد و برنامه ریزی علمی برای حل این معضل ندارد سریعاً برکنار شود.

او با اشاره به پرتاب ماهواره خیام به فضا گفت: پرتاب ماهواره خیام به فضا علیرغم تحریم‌ها نشان از اقتدار علمی استثنایی است.

خطیب جمعه اردبیل گفت: محاصره تکنولوژی بدترین محاصره و بدترین ظلم و محروم کردن ملت‌ها از اصلی ترین عوامل پیشرفت، توسعه و رفاه است اما جمهوری اسلامی در این شرایط ظالمانه توانست پایاپای تحولات علمی دنیا به طور مستمر بر افتخارات علمی ملت بزرگ ایران بیفزاید.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش عزاداری حسینی کنکور سراسری نماز جمعه اردبیل جمعه اردبیل اهل سنت عاملی گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۰۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند

ایسنا/کردستان مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از بازگشت ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش طی سال گذشته خبر داد.

 نادر کریمی بیرانوند، امروز شنبه(۸ اردیبهشت) در نشست خبری در سنندج با اشاره به اجرای طرح شهید محمودوند در راستای بازگشت دانش آموزان به چرخه تحصیل، اظهار کرد: یکی از بحث های جدی در حوزه متوسطه نظری، پوشش تحصیلی است که با توجه به ردیف سنی در این دوره، تعدادی جذب بازار کار شده و ترک تحصیل می کنند.

وی، با اشاره به اینکه بازگشت حتی یک دانش آموز به چرخه آموزش، کار بسیار مشکلی است،‌ بیان کرد: سال گذشته در قالب این طرح و بر اساس کد ملی، دانش آموزانی که در سامانه سیدا ثبت نام نکرده بودند شناسایی و بر مبنای آن به استان‌ها اعلام شد تا علت ترک تحصیل آنان بررسی و برای بازگشت به آموزش تلاش شود.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش یکی از راهکارهای مهم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، را مهارت‌آموزی دانش‌آموزان ذکر کرد و ادامه داد: براساس این امر، هر دانش‌آموز تا پایان تحصیل خود باید یک مهارت منتج به یک شغل را فرا گیرد.

کریمی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید وارد بازار کار شوند، گفت: با وجود مخالفت‌های فراوان، مهارت آموزی دانش‌آموزان در هیات دولت تصویب شد و براساس قانون باید ردیف اعتباری نیز برای آن در نظر گرفته شود.

به گفته وی، یکی از مشکلات موجود در حوزه مهارت، ساعات درسی است که در آموزش و پرورش وجود دارد که این مساله یک مانع است براین اساس قرار شد تغییر ساختار آموزشی در متوسطه انجام شود.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: با این تغییر ساختار جایی برای مهارت‌آموزی در برنامه ساعتی دانش‌آموزان مشخص می شود و براساس آن دانش آموزان دوره متوسطه در طول سه سال باید ۳۰۰ ساعت(هر سال ۱۰ ساعت) مهارت بیاموزند، البته مهارتی که به یک شغل در پایان تحصیل تبدیل شود.

مدارس شبانه روزی ظرفیت مهمی برای مهارت آموزی دانش آموزان است

کریمی بیرانوند، مدارس شبانه روزی را یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مهم برای مهارت آموزی به ذکر کرد و افزود که در این مدارس فضا و زمان کافی برای این مهم وجود داد، براین اساس دوره توانمندسازی مدیران این مدارس برگزار می شود و هم اکنون استان کردستان میزبان این دوره در غرب کشور است.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در ادامه به موضوع کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی از مشکلات آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری تلاش شده است که این کمبودها از راههای مختلف جبران شود.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه این کمبود نیرو فقط مختص استان خاصی نیست و تمام استان‌های کشور را در بر می گیرد، اضافه کرد: سال گذشته استان کردستان در حوزه متوسطه ۹ هزار ساعت بصورت غیرموظف از بازنشستگان، نیروهای شاغل و دانشجو معلمان ترم هفت به بالا برای جبران این کمبود بهره برد و در سایر استان‌ها نیز از این روش استفاده شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن