Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام عین اللهی عصر جمعه در نشست شورای اداری در محل فرمانداری رفسنجان بیان کرد: نخستین ام آر آی کشور در این شهرستان نصب شده است.

وی افزود: این دانشگاه دارای ۷۰۰ ظرفیت خوابگاهی، ۴۸۴ تخت فعال بیمارستانی و ۱۴۱ مرکز بهداشتی در سطح شهر و روستا است که این شاخص ها موجب ارتقا سطح سلامت شده و از متوسط کشوری بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عین اللهی بیان کرد: اما جمعیت رفسنجان رو به کاهش و فاجعه است؛ اگر جمعیت مان کم شود هیچ فعالیتی در هیچ حوزه ای اعم از کشاورزی و صنعتی نمی توان انجام داد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید بر رشد جمعیت دارند لذا تمام مراکز بهداشتی رفسنجان باید مُبلغ افزایش جمعیت باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رفسنجان به دلیل داشتن مردان بزرگ در لشکر ثارالله که در دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند و نیز از لحاظ اینکه شهری تاریخی است، سرآمد است.

وی با بیان اینکه ۴۳ سال از پیروزی انقلاب می گذرد و دشمن با تحریم ها و ایجاد مشکلات اقتصادی دنبال ممانعت از پیشرفت ایران است در حالی که ایران در برابر این ناملایمت ها و دشمنی ها مقاومت می کند ادامه داد: از نظر حوزه سلامت، قویترین نیروی متعهد و پزشکی متدین را داریم؛ اوایل انقلاب افراد بیمار برای درمان به خارج از کشور می رفتند در حال حاضر از خارج برای درمان به ایران می آیند.

وی اظهار کرد: ایران کشوری است که به خوبی بیماری کرونا را کنترل کرد، ۶ مرکز تولید واکسن در ایران ایجاد کردیم و نه تنها کمبود واکسن نداریم بلکه آماده صادرات واکسن هستیم بنابراین این قدرت ما را نشان می دهد.

عین اللهی با بیان اینکه آمادگی داریم با جهش در صنایع دارویی بتوانیم در این زمینه صادرات انجام دهیم اظهار داشت: طرح دارویار موجب شکوفایی صنعت تولید شد.

وی گفت: باید در زمینه مختلف اتاق فکر ایجاد کنیم و روش های یکنواخت را تغییر دهیم و نباید ناامید باشیم  و با انجام سیاستگذاری ها راهکارهای موثر را به کار گیریم تا موفق شویم.

در ادامه رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز گفت: درصدد جذب بودجه ۲۰ میلیارد تومانی برای راه اندازی درمانگاه بستری بیماران سرطانی هستیم و این بودجه اختصاص یافته است و باید جذب شود.

وحید محمدی شاهرخی بیان کرد: پروژه مقاوم سازی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان نیاز به بیش از ۲۰ میلیارد تومان بودجه دارد که در سفر دوم دولت سیزدهم به استان کرمان تخصیص یافته است.

اخبار مرتبط با سفر استانی دولت سیزدهم به استان کرمان را از طریق پرونده ذیل دنبال کنید:

دیار کریمان میزبان سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور

برچسب‌ها کرمان سفر استانی رفسنجان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری دیار کریمان میزبان سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان سفر استانی رفسنجان کرمان سفر استانی رفسنجان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:هفته ملی ماما با شعار هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و جامعه مامایی در ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌های زیادی انجام داده است.

دکتر صیادی خاطر نشان کرد در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده است و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲/۳ درصدی همراه بوده است.

رییس دانشگاه افزود: استان البرز در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی رتبه ۲ کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد گفت: خوشبختانه این شاخص در تمامی بیمارستان‌های استان که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد و یکی از اولویت‌های دانشگاه در ارتقا جامعه مامایی افزایش تعداد ماما شاغل در بیمارستان کمالی است که به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

دیگر خبرها

  • بودجه هلال احمر متناسب با ماموریت‌های محوله نیست
  • سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی