Web Analytics Made Easy - Statcounter

باور اشتباه ۱: جوانان دچار ریزش مو نمی‌شوند باور اشتباه ۲: ریزش موی ژنتیکی از سمت مادر به ارث می‌رسد باور اشتباه ۳: شستن و شامپو کردن مو‌ها می‌تواند باعث ریزش مو شود باور اشتباه ۴: مصرف ویتامین‌ها می‌تواند به رشد مو کمک کند باور اشتباه ۵: کوتاه کردن مکرر مو می‌تواند به رشد سریع‌تر مو‌ها کمک کند باور اشتنباه ۶: پوشیدن کلاه می‌تواند باعث کچلی شود باور اشتباه ۷: قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث ریزش مو می‌شود  اشتباه ۸: ریزش مو غیرقابل‌برگشت است

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، مطمئناً انواع باور‌های اشتباه رایج زمان خود را در مورد ریزش مو شنیده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«شما باید مو‌های خود را کوتاه کنید وگرنه می‌ریزند!» «صد بار برس زدن موهایتان باعث ضخیم شدن مو‌ها می‌شود!» «اگر شامپو نزنید، پوست سرتان چرب شده و دچار شوره می‌شود.»

باور‌های اشتباه زیادی در مورد ریزش مو وجود دارد. شاید شنیده باشید که کوتاه کردن مو‌ها باعث ضخیم‌تر شدن آن‌ها می‌شود. یا اینکه طاسی را فقط مردان تجربه می‌کنند.

تقریباً ۵۰ درصد از مردان و زنان در مقطعی از زندگی خود ریزش مو را تجربه می‌کنند. دلایل زیادی برای آلوپسی (اصطلاح پزشکی برای ریزش مو) وجود دارد، ازجمله ژنتیک، استرس‌های روزانه و رژیم غذایی ناسالم. برخلاف علل محیطی که به‌خوبی می‌توانیم آن‌ها را کنترل کنیم، ریزش موی ارثی چیزی نیست که بتوان به‌راحتی درمان کرد.

برای مثال آلوپسی آندروژنیک را در نظر بگیرید. این بیماری التهابی به‌طور تخمینی بیش از ۸۰ درصد عامل وراثتی داشته و بیش از ۴۰ درصد مردان و زنان بالغ را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این اختلال پاسخی است به فعال شدن بیش‌ازحد گیرنده آندروژن، جزء مهمی که رشد و تکثیر فولیکول‌های مو را تنظیم می‌کند. به دلیل این فعال شدن غیرطبیعی، فولیکول‌های مو شروع به جمع شدن و کاهش اندازه می‌کنند، به همین دلیل است که مو نازک‌تر به نظر می‌رسد تا زمانی که درنهایت دیگر رشد نکند.

در این مقاله قصد داریم هشت مورد از رایج‌ترین باور‌های اشتباه راجع به ریزش مو را شناخته و کنار بگذاریم؛ بنابراین چه خودتان از ریزش مو رنج می‌برید و چه کسی را می‌شناسید که با این مشکل مواجه است، این مطلب را حتماً بخوانید.

باور اشتباه ۱: جوانان دچار ریزش مو نمی‌شوند

اغلب سؤالات زیادی در مورد جوانان و ریزش مو پرسیده می‌شود. درواقع یک‌سوم افراد مبتلا به ریزش مو زیر ۳۰ سال سن دارند. حقیقت این است که هر فردی می‌تواند در هر مقطعی از زندگی خود به دلایل مختلف، کم‌پشت شدن قابل‌توجه مو‌های خود را تجربه کند.

جوانان به دلایل مختلفی، درست مانند افراد مسن، دچار ریزش مو می‌شوند. درواقع برخی از شایع‌ترین علل عبارت‌اند از: استرس ناشی از مدرسه یا کار، تغییرات هورمونی ناشی از قاعدگی، بارداری یا زایمان، ژنتیک و سابقه خانوادگی، روند طبیعی پیری، عوارض جانبی برخی دارو‌ها مانند قرص‌های ضدبارداری و دارو‌های ضدافسردگی؛ بنابراین صرف‌نظر از سن، اگر با ریزش مو مواجه هستید یا متوجه کم‌حجم شدن موهایتان شده‌اید، لطفاً با یک متخصص مراقبت از مو مشورت کنید. درمان‌هایی وجود دارد که می‌تواند کمک‌کننده باشد.

باور اشتباه ۲: ریزش موی ژنتیکی از سمت مادر به ارث می‌رسد

اگر تابه‌حال از اطرافیانتان سؤال کرده باشید، احتمالاً شنیده‌اید که ممکن است این یک بیماری ارثی باشد که از طرف خانواده مادری به شما منتقل‌شده است. این موضوع کاملاً نادرست نیست، اما کاملاً هم درست نیست.

درحالی‌که ریزش مو ممکن است ارثی باشد، هیچ تحقیقی وجود ندارد که ثابت کند ارث ریزش مو فقط از طرف مادری است - می‌تواند از جانب پدر یا مادر باشد.

باور اشتباه ۳: شستن و شامپو کردن مو‌ها می‌تواند باعث ریزش مو شود

هیچ‌چیز دور از حقیقت نیست! اگر مو‌های خود را به‌طور منظم نشویید، فولیکول‌های مو ممکن است با روغن و عرق مسدود شده و رشد مو مختل گردد. بااین‌حال شستن بیش‌ازحد مو‌ها با شامپویی که حاوی مواد شیمیایی قوی است امکان دارد باعث ریزش مو شود.

اگر پوست سر بسیار چربی‌دارید، از شامپوی ملایم ساخته‌شده از مواد طبیعی یا شامپویی که مخصوص استفاده روزانه است استفاده کنید.

علاوه بر این اگر شوره سر زیادی دارید و کف سرتان زیاد پوست‌پوست می‌شود، سعی کنید شامپو و روتین شستشوی خود را قبل از متوسل شدن به اقدامات شدید مانند دارو یا جراحی تغییر دهید.

باور اشتباه ۴: مصرف ویتامین‌ها می‌تواند به رشد مو کمک کند

مکمل‌ها و ویتامین‌های بی‌شماری وجود دارد که به شما کمک می‌کند مو‌های ضخیم‌تر و سالم‌تری داشته باشید؛ اما حقیقت این است که هیچ‌کدام به‌تنهایی عمل نمی‌کنند. درحالی‌که ممکن است برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی در کنار یک رژیم غذایی متعادل، رشد موی سالم را تقویت کنند، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه هر ویتامین یا مکملی به‌تن‌هایی مؤثر باشد وجود ندارد.

باور اشتباه ۵: کوتاه کردن مکرر مو می‌تواند به رشد سریع‌تر مو‌ها کمک کند

ممکن است شنیده باشید که کوتاه کردن مکرر مو باعث ضخیم‌تر شدن مو‌ها می‌شود، اما این درست نیست. در عوض بنا به‌سرعت رشد مو، بهتر است هر شش تا هشت هفته یک‌بار کمی موهایتان را کوتاه کنید. به‌این‌ترتیب شما همیشه تمیز و مرتب به نظر می‌رسید بدون اینکه به موهایتان آسیب بزنید.

باور اشتنباه ۶: پوشیدن کلاه می‌تواند باعث کچلی شود

پوشیدن کلاه باعث ریزش مو نمی‌شود. اگر در کلاه خود تار‌های مویتان را پیدا کردید، به‌احتمال‌زیاد این مو‌ها قبلاً ریخته و فقط در کلاه جمع شده است.

بااین‌حال، اجازه دهید به این نکته اشاره‌کنیم که اگر به‌صورت روزانه از کلاه تنگ استفاده می‌کنید، آلوپسی کششی، وضعیتی که در آن ریزش تدریجی مو ناشی از کشش یا کشیدن مداوم است، ممکن است رخ دهد.

‌می‌توانید بدون هیچ نگرانی کلاه بیس‌بال گران‌بهای خود را بپوشید، به شرطی که خیلی تنگ نباشد یا ساعت‌های بیش‌ازحد طولانی استفاده نشود.

باور اشتباه ۷: قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث ریزش مو می‌شود

ممکن است احساس دیگری داشته باشید، اما حتی اگر پس از ساعت‌ها قرار گرفتن در معرض آفتاب در ساحل حس کنید سرتان می‌سوزد باید بدانید که قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض اشعه UV دلیل مستقیم ریزش مو نیست. بااین‌حال اگر موهایتان پس از مدت طولانی قرار گرفتن در معرض نور خورشید روشن‌تر شود، ممکن است نشانه‌ای از آسیب‌دیدگی مو‌ها باشد.

زنانی که در دوران بارداری یا پس از بارداری به سر می‌برند باید سعی کنند از قرار گرفتن پوست سرشان در معرض نور خورشید خودداری کنند. زنان در دوران بارداری و پس‌ازآن ممکن است پوست سرشان دردناک شود که تا حدی به دلیل نوسانات هورمونی و افزایش تولید سبوم است. این تغییرات حساسیت پوست سر را افزایش می‌دهد که ممکن است باعث تحریک و بدتر شدن ریزش مو شود. اگرچه ممکن است ابن مسئله دلیل مستقیم ریزش مو نباشد، اما بدون شک یک عامل مؤثر است بنابراین تا حد امکان از پوست سر خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

 اشتباه ۸: ریزش مو غیرقابل‌برگشت است

ریزش مو می‌تواند به دلیل عوامل خارجی متعددی مانند استرس یا تغییرات محیطی رخ دهد. همچنین می‌تواند به دلیل تغییرات چشمگیر در بدن مانند زایمان، یائسگی و پوست چرب اتفاق افتد. ادامه‌دار بودن ریزش مو به‌خصوص زمانی که تشخیص علت دقیق آن دشوار است می‌تواند بسیار ناامیدکننده باشد.

اما نترسید! حقیقت این است که ریزش مو همیشه دائمی نیست. فولیکول‌های مو می‌توانند بهبود یابند و مو‌ها به‌خصوص با مراقبت صحیح می‌توانند دوباره رشد کنند.

مراقبت از مو به شیوه یون نام چندین دهه است که به سنگاپوری‌ها در مقابله با ریزش مو کمک می‌کند و نظر مثبت بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است.

آن‌ها به نحو احسن از علف‌ها و گیاهان موجود در منطقه دورافتاده یون نام که محل رویش ۱۷۰۰۰ گونه گیاهی است، استفاده کرده‌اند. پس از تحقیق و توسعه گسترده، یون نام استفاده از این علف‌ها و گیاهان را متناسب با آب‌وهوای گرمسیری سنگاپور تطبیق داده و به مشتریان خود مراقبت‌های عالی مو ارائه می‌دهد.

منبع: فرارو لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر ریزش مو اخبار مرتبط با دم کرده این گیاه با طاسی خداحافظی کنید ۱۴۰۱/۵/۲۱ توقف ریزش مو با مصرف این میوه جادویی ۱۴۰۱/۵/۹ چند راه عالی برای درمان ریزش موی شقیقه ها ۱۴۰۱/۵/۵ ورزش باعث ریزش مو می شود؟ ۱۴۰۱/۵/۲ چاقی باعث ریزش مو می شود؟ ۱۴۰۱/۴/۲۴ درمان هایی که تصادفا طاسی را درمان کردند ۱۴۰۱/۴/۶ آخرین ویدیو ها گل دوم سپاهان به استقلال توسط رامین رضاییان + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ۲۰:۵۶ اولین گل فصل لیگ ایران سوپرگل بود + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ۲۰:۲۱ پای رضا صادقی به سریال یاغی باز شد! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ۱۶:۱۵ ماجرای عجیب ارسال پیامک کشف حجاب برای پسر بازیگر معروف! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ۱۶:۰۰ تیزری متفاوت از خلاصه قسمت های سریال یاغی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ۱۵:۲۱ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۱:۲۰ واقعیت‌هایی در مورد ریزش مو/ ۸ باور اشتباه که باید فراموش کنید ۲۱:۱۹ مثبت اندیشی چه تاثیری در کسب مهارت ها دارد؟ ۲۱:۱۲ ثروتمندان سال ۹۹ کمتر از فقرای سال ۸۴ لبنیات مصرف کرده‌اند! ۲۱:۰۸ دفع حشرات موذی از خانه با روش هایی بجز سمپاشی ۲۱:۰۵ مشکل مهریه با تعیین حق ثبت حل می‌شود؟ ۲۰:۵۶ گل دوم سپاهان به استقلال توسط رامین رضاییان + فیلم ۲۰:۴۹ کاربردهای عجیب اسفنج آشپزخانه که نمی دانید ۲۰:۳۷ مردان سبزه چه باید بپوشند؟ ۲۰:۳۶ بررسی پیشنهادها درباره مذاکرات وین ادامه دارد ۲۰:۲۶ دردسر های مصرف «فیبر» زیاد + عوارض ۲۰:۲۱ اولین گل فصل لیگ ایران سوپرگل بود + فیلم ۲۰:۰۶ ۴۸درصد آمریکایی ها همچنان از تورم ناراضی‌اند ۲۰:۰۰ خداحافظی با بیماری قلبی و دیابت با یک ویتامین ۱۹:۴۴ اعلام رشته های جدید کنکور سراسری ۱۴۰۱ ۱۹:۳۹ همین نکات ساده شما را بهترین همسر دنیا می کند ۱۹:۳۴ استقلال صفر – سپاهان دو؛ مورایس برنده جدال پرتغالی ها ۱۹:۲۶ ۱۲ نکته ای که زنان باوقار و جذاب رعایت می کنند ۱۹:۲۴ پیش بینی بورس؛ برجام و بازارهای جهانی شاخص کل را به کدام سو می برد؟ ۱۹:۲۲ جاده چالوس یک طرفه شد ۱۹:۰۷ هنگام تغییرات در آشپزخانه، به این نکات توجه کن ۱۹:۰۲ کشف بقایای ساختمان اداری بزرگ ۵۶۰۰ ساله در تهران! ۱۸:۵۷ نفت توقیف شده در یونان در مسیر بازگشت ۱۸:۵۵ آرام کردن کودکان مضطرب؛ چطور و چگونه؟ ۱۸:۴۸ همه چیز درباره کراتین موهای فر و مجعد ۱۸:۴۵ کاروان ورزشی شرکت مس عازم روسیه شد ۱۸:۴۳ کانون صرافان برای نقل و انتقال رمزارزها اعلام آمادگی کرد ۱۸:۲۹ چرخش سیاست ها در چین؛ کوچک شدن بخش خصوصی یا انقلاب اقتصادی جدید؟ ۱۸:۱۰ خبری مهم برای جاماندگان یارانه ای اردیبهشت و خرداد / نام نویسی از جاماندگان و معترضان جدید یارانه ۱۸:۰۰ قیمت ماشین‌ ظرفشویی بوش چند؟ (جدول) ۱۷:۵۲ چند ترفند ساده برای حفظ اعلان های مهم گوشی ۱۷:۴۲ چرا باید گوشی همراه را در شب خاموش کنیم؟ ۱۷:۳۱ دولت می‌خواهد درآمدهای نامشروع را از جیب ۴ هزار نفر خارج و به جیب ۷۵ میلیون نفر واریز کند / مفسدان و رانت‌خواران آرام نخواهند گرفت ۱۷:۲۷ قایدی به استقلال بازگشت ۱۷:۲۲ ویروس جدیدی دوباره در چین شناسایی شد! ۱۷:۱۴ پیش بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آتی / دلیل افت قیمت‌ها در هفته گذشته چه بود؟ ۱۷:۰۴ فولاد مبارکه همواره نقش ارزنده ای در توسعه فضا های آموزشی استان داشته است ۱۷:۰۳ تذکر جدی امام جمعه قم به طالبان ۱۶:۳۵ بچه دار شدن زوج سالخورده پس از ۵۴ سال! ۱۶:۲۷ توضیحات سخنگوی صمت در مورد کیفیت خودروهای داخلی ۱۶:۲۵ ژست عجیب رونالدو در رونمایی از لباس منچستر + عکس ۱۶:۰۰ رشد ۱۱درصدی مصرف برق صنایع/ دلیل تابستان بدون خاموشی چیست؟ ۱۵:۵۱ شناسایی تخم مرغ سالم و تازه + روش ها ۱۵:۴۲ یاوه گویانی که شان شهدای مدافع حرم را زیر سوال بردند، همدست داعش اند ۱۵:۳۸ بانک ها باید برای مسکن جوانان و خانواده‌های کم درآمد وام بدون بهره پرداخت کنند ۱۵:۳۶ آخرین آمار کرونا در ایران / ۶۸ نفر فوت شدند ۱۵:۲۹ مقاومت در مرحله ای از قدرت است که اگر اراده کند، در کمتر از یک هفته اسرائیلی باقی نخواهد ماند ۱۵:۲۱ خطیب نماز جمعه تهران: خدا مردم ساکت را با ظالم جهنمی یک جا می سوزاند ۱۵:۰۵ چگونه بازدهی خود در محیط کار را بالا ببریم؟+ راه حل ۱۵:۰۰ اعزام تیم فوتبال ۶ نفره کارگری فولاد هرمزگان به مسکو ۱۴:۵۶ می دانستید در خانه نیز می توان تاتو را پاک کرد؟ + روش اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ریزش مو باعث ریزش مو می شود قرار گرفتن در معرض معرض نور خورشید تواند به رشد فولیکول های مو تواند باعث باور اشتباه ریزش مو شود ویتامین ها کوتاه کردن ریزش موی پوست سر ۱۴۰۱ ۵ رشد مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رجب‌زاده: حکم کمیته انضباطی را باور نمی‌کنم

به گزارش "ورزش‌ سه"، سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی در گفتگو با خبرنگار ما در مورد وضعیت تیمش در بازی با خیبر خرم آباد در چهارچوب مسابقات لیگ دسته اول باشگاه کشور اظهار داشت: شرایط تیم بسیار خوب است، تمرینات منظم و خوبی پشت سر گذشته‌ایم‌.

او ادامه داد: پنجشنبه برابر خیبر خرم آباد بازی داریم و با توجه به شناختی که از حریف داریم و همین‌طور با تکیه بر توان بازیکنان خود و حمایت هواداران امیدواریم پیروز میدان شده و ۳ امتیاز این مسابقه را از آن خود کنیم.

وی با اشاره به رای کمیته انضباطی در ارتباط با تکرار بازی برابر تیم استقلال ملا ثانی در هفته بیست و هشتم چنین گفت: اصلاً باورم نمی‌شود که کمیته انضباطی چنین تصمیمی گرفته باشد. این رای کاملا بر خلاف قوانین انضباطی فدراسیون است و ما به این رای معترض هستیم. باشگاه ما نسبت به این رای اعتراض خود را کتباً نوشته و تحویل کمیته استیناف خواهیم داد. به هیچ عنوان این رای قابل قبول برای ما نیست.

رجب‌زاده در ادامه حرف‌هایش می‌گوید: چگونه می‌شود تیمی از عهده میزبانی و زمین محل برگزاری مسابقه در شهرش بر نیاید و آنگاه مقصر شناخته نشده و برخلاف آیین نامه‌های انضباطی سه بر صفر بازنده نشود. آیا این به جز این است که رای عادلانه صادر نشده است.

رجب‌زاده افزود: از وقتی این خبر را از کمیته انضباطی شنیدم، شگفت زده شدم. اصلاً باورم نمی‌شود. طی یکی دو روز اخیر تمام تمرکزم این بود که از جنبه ذهنی و روانی بتوانم روحیه بازیکنانم را برای بازی روز پنجشنبه برابر خیبر خرم آباد به شرایط مطلوبی برسانم. 

او در ادامه با تشکر از مسئولان باشگاه اضافه کرد: از تلاش و حمایت‌های سردار بو علی فرماندهی سپاه فجر فارس که سر تمرین حضور پیدا کردند و باعث دلگرمی و روحیه کل مجموعه تیم شدند، تشکر می‌کنم. همچنین باید تشکر ویژه‌ای هم از مدیریت باشگاه وسایر عزیزان دلسوز در باشگاه، کادر فنی، همین‌طور هواداران و اصحاب رسانه که دلگرمی ما هستند، داشته باشم.

او در پایان گفت: به هر حال باشگاه فجر شهید سپاسی به این مسئله معترض است و امیدواریم تا مسئولین استان با رایزنی با فدراسیون فوتبال و همین‌طور وزیر ورزش مانع از ضایع شدن حق تیم فجر شهید سپاسی شوند. اگر جز این باشد که در کمیته استیناف رای واقعی و عادلانه صادر نشود قطعاً به مراجع بالاتر شکایت خواهیم کرد. این حق مسلم باشگاه ماست که بتوانیم از حق خود با هر راهی که در دسترس است، دفاع کنیم.

دیگر خبرها

  • آیا بلینکن می‌تواند اثر انگشت خود را بر تاریخ بگذارد؟
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| پیکان دقیقه 90 چپ شد/شمس آذر با برد باخت به استقلال را فراموش کرد
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • رجب‌زاده: حکم کمیته انضباطی را باور نمی‌کنم
  • وحید شمسایی: یک برند، پول عجیبی به من می داد تا برای تبلیغات برنج بخورم؛ مردم تولدم را فراموش می‌کنند اما سالگرد برنج نخوردنم را تبریک می‌گویند! / فیلم
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • آلبوصبیح: استقلال را فراموش کردیم