Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:43:47 GMT

هشدار روسیه نسبت به قطع رابطه با آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۱۹۳۲

هشدار روسیه نسبت به قطع رابطه با آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، برخی منابع روسی نسبت به تشدید و بدتر شدن روابط دوجانبه آمریکا و روسیه هشدار داده اند. از جمله «الکساندر دارچیف»، مسئول آمریکای شمالی وزارت خارجه روسیه گفته است: روسیه در مورد نقاط بی بازگشت در رابطه با واشنگتن به آمریکا هشدار داده و پس از آن احتمال قطع روابط دیپلماتیک وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات روسی در عین حال احتمال کاهش روابط دیپلماتیک بین مسکو و واشنگتن را رد نکرده و گفته است: در شرایط آشفته کنونی غربی‌ها به رهبری آمریکا قوانین بین‌المللی و تابوهای مطلق را در خیلی راحت در میدان دیپلماتیک زیر پا می‌گذارند.

مسئول بخش آمریکایی شمالی وزارت خارجه روسیه همچنین اقدامات فعلی کنگره آمریکا برای اعلام روسیه به عنوان «کشور حامی تروریسم» را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد: این اقدامات به روابط دیپلماتیک دوجانبه آسیب جدی وارد می‌کند و ممکن است روابط تا کاهش یا حتی قطع رابطه کشیده شود.

پیش از این نیز، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرده بود که آمریکا آمادگی خود را برای از سرگیری گفتگوها درباره ثبات راهبردی نشان نمی‌دهد، اما مسکو آماده است تا زمانی که طرف آمریکایی برای انجام این کار به بلوغ برسد، صبر کند. آنتونوف در این باره گفت: همکاران آمریکایی ما آماده از سرگیری تماس‌ها در مورد ثبات راهبردی نیستند. نمایندگان آنها چندین بار این مسئله را بیان کرده اند.

وی با اشاره به این مسئله که طرف روسی به طور علنی و مکرر اعلام کرده که آماده از سرگیری گفتگوها با آمریکا در این باره است، افزود که این بدین معنی نیست که روسیه برای این مسئله دنبال آمریکا خواهد دوید و چنانچه آنها گمان می‌کنند که زمان این کار فرا نرسیده است و ما باید صبر کنیم، این کار را خواهیم کرد.

سفیر روسیه در واشنگتن در ادامه گفت که روابط ممکن است بدتر شود. وی گفت: من حتی نمی دانم این روابط در پایین‌ترین نقطه خود هستند یا نه. مطمئن نیستم.

کد خبر 5561625

منبع: مهر

کلیدواژه: آنتونوف تروریسم واشنگتن امریکای شمالی آناتولی آنتونوف روسیه ایالات متحده امریکا مسکو وزارت خارجه روسیه خبرگزاری مهر روسیه رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا فلسطین اوکراین عراق تایوان جنگ اوکراین ترکیه برجام نوار غزه سوریه کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه

رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، گوستاو پترو رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می‌کند.

وی طی یک سخنرانی با بیان اینکه از دوم می (13 اردیبهشت) مراودات دیپلماتیک با اسرائیل قطع می شود، تاکید کرد: اگر فلسطین بمیرد، انسانیت هم می‌میرد.

پترو در ادامه گفت که فلسطین و غزه را معادل مقاومت می داند.

نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در مغرب هم تعطیل شد

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد
  • اعلام قطع روابط با اسرائیل از سوی کلمبیا
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • رئیس جمهور کلمبیا: از فردا روابطمان با اسراییل را قطع می‌کنیم
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد