Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:52:55 GMT

تغییرات آب و هوایی موجب تشدید ۲۱۸ بیماری عفونی می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۱۹۸۲

تغییرات آب و هوایی موجب تشدید ۲۱۸ بیماری عفونی می شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند که ۲۱۸ بیماری از ۳۷۵ بیماری عفونی شناخته شده، از جمله مالاریا، هانتا ویروس، وبا و سیاه زخم، بواسطه تغییرات آب و هوایی وخیم‌تر می‌شوند.

محققان دریافتند که باران سیل آسا و سیل از طریق پشه‌ها، موش‌ها و گوزن‌هایی که حامل میکروب‌ها هستند، مردم را بیمار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین گرم شدن اقیانوس‌ها و امواج گرما باعث آلوده شدن غذاهای دریایی و دیگر مواد غذایی می‌شود، در حالی که خشکسالی تعداد خفاش‌های حامل ویروس را افزایش می‌دهد.

دکتر «جاناتان پاتز»، مدیر مؤسسه جهانی بهداشت در دانشگاه ویسکانسین، گفت: «اگر تغییرات آب و هوایی رخ دهد، خطر ابتلاء به این بیماری‌ها نیز تغییر می‌کند.»

دکتر «کارلوس دل ریو»، متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه اموری، گفت: «یافته های این مطالعه وحشتناک است و به خوبی پیامدهای عظیم تغییرات آب و هوایی بر پاتوژن های انسانی را نشان می‌دهد.»

وی در ادامه افزود: «ما در بیماری‌های عفونی و میکروبیولوژی باید تغییرات آب و هوایی را یکی از اولویت‌های خود قرار دهیم و باید همه با هم همکاری کنیم تا از فاجعه‌ای که بدون شک در نتیجه تغییرات اقلیمی روی خواهد داد جلوگیری کنیم.»

محققان همچنین به سایر بیماری‌ها از جمله آسم، آلرژی و گزش حیوانات پرداختند تا ببینند چه تعداد از این بیماری‌ها با تغییرات آب و هوایی مرتبط هستند. آنها دریافتند که از حدود ۳۰۰ بیماری، بیش از ۲۲۰ مورد از آنها به دلیل تغییرات آب و هوایی بدتر شده است. ۹ مورد به دلیل تغییرات آب و هوایی کاهش یافتند، در حالی که ۵۴ مورد بدتر شده بودند.

کد خبر 5561466

منبع: مهر

کلیدواژه: تغییرات جوی تغییرات اقلیمی آب و هوا ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز خبرنگار طرح دارویار سرطان دیابت کووید 19 پروتکل های بهداشتی جامعه پرستاری سازمان غذا و دارو خطر حمله قلبی بهرام عین اللهی تغییرات آب و هوایی بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات در رأس باشگاه استقلال؛ سمیعی جانشین خطیر شد

 با تصمیم هیئت مدیره باشگاه استقلال، علی خطیر از سمت خود در استقلال برکنار شد.

به گزارش "ورزش سه"، تنها ساعتی پس از تساوی استقلال برابر تراکتور، خبر غیرمنتظره‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه علی خطیر از سمت خود در باشگاه استقلال برکنار شده است که پیگیری‌های خبرنگار ورزش سه نشان می‌دهد این موضوع صحت داشته و خطیر به پایان دوران کاری خود در استقلال رسید.

    امروز جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال تشکیل شد که طی آن، مهدی افضلی، فرشید هاشم سمیعی و مهدی حیدرزاده به عنوان اعضای هیئت مدیره در جلسه‌ای که برگزار شد، تصمیم به پایان همکاری با علی خطیر گرفتند.

    ظاهرا علت تصمیم امروز اعضای هیئت مدیره استقلال، واریز مبلغ50 میلیارد تومان به حساب اعضای تیم آن هم بدون دریافت مجوز از مالکان جدید بوده است.

اعضای هیئت مدیره استقلال ضمن تشکر بابت تلاش‌های علی خطیر طی دوران حضور در این باشگاه، به همکاری خود با وی پایان دادند.

در نهایت تصمیم بر این شد که فرشید سمیعی با حفظ سمت، به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال منصوب شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درخواست بازیکنان استقلال خطیر را فراری داد باورنکردنی! سومین اتهام جعل به مدیرعامل استقلال

دیگر خبرها

  • واکنش هواداران استقلال به تغییرات این تیم | حال و هوای متفاوت طرفداران آبی ها در کمپ ناصر حجازی | تصاویر
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • تغییرات در رأس باشگاه استقلال؛ سمیعی جانشین خطیر شد
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • تغییرات تراکتور به ضرر استقلال است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟