Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرسول پورعباس درباره جزئیات برگزاری اولین مرحله کنکور سراسری ۱۴۰۲ گفت: اولین مرحله کنکور سراسری سال آینده در دی امسال برگزار می شود و به معدل داوطلب مربوط نیست.

او افزود: آزمون سراسری برگزار می شود و نمره آن تا دو سال ذخیره خواهد شد و معتبر است. دومین مرحله کنکور ۱۴۰۲ تیر ۱۴۰۲ برگزار می شود و نمره آن هم تا دو سال معتبر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: داوطلبی که امسال قصد پذیرش در دانشگاه را دارد، باید نمره سابقه تحصیلی او آماده باشد.

پورعباس ادامه داد: پس از برگزاری کنکور ۱۴۰۲ در تیر، داوطلب انتخاب رشته می کند که سوابق تحصیلی ۴۰ درصد و آزمون ۶۰ درصد موثر هستند و نتایج شهریور اعلام می شوند.

او گفت: اگر کنکور در سال ۱۰ بار هم برگزار شود، هیچ مشکلی برای پذیرش داوطلب ایجاد نخواهد کرد.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: معدل پایه دوازدهم داوطلبان کنکور برای پذیرش آن ها در دانشگاه اعلام می شود و سازمان سنجش نمره خام داوطلب را اعلام می کند. آزمون سراسری ۴۰ درصد یا ۶۰ درصد نمره کل است و فارغ التحصیلی بعدا ۴۰ تا ۶۰ درصد اضافه می شود.

او افزود: این نمره کل است که باعث تقاضای پذیرش داوطلبان در دانشگاه می شود. فارغ التحصیلی آموزش و پرورش ممکن است ترمیم شده یا نشده باشد که سازمان سنجش رتبه ای که مورد قبول داوطلب در برگزاری دو کنکور باشد را لحاظ خواهد کرد‌.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: احتمالا کنکور از سال های آینده ۳ بار در سال برگزار شود که به نفع داوطلب است. اگر متقاضیان کنکور نتوانند تا زمان آزمون دی مطالعه کتب را به پایان برسانند، می توانند تیر ۱۴۰۲ در مرحله دوم کنکور شرکت کنند و مرحله اول کنکور که در دی برگزار می شود مانند کنکور آزمایشی برای آن ها لحاظ می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان سنجش آزمون سراسری برگزار می شود مرحله کنکور سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برگزاری کنکور نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است

سپهر خلجی امروز با حضور در دانشگاه امیرکبیر با ارزیابی نحوه برگزاری آزمون سراسری اظهار کرد: کنکور یک مقطع حساس برای داوطلبان و خانواده‌ آنهاست که نتیجه زحمات چند ساله را در این مقطع درک می‌کنند، تمام تلاش سازمان سنجش و دستگاه‌های مربوط، ایجاد شرایطی برای برگزاری آزمون در فضای آرام و مطمئن بود.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل برگزاری آزمون با حواشی فراوانی همراه بود، عنوان کرد: آمار و شواهد نشان می‌دهد با تدابیر در نظر گرفته از سوی سازمان سنجش، امسال شرایط برگزاری آزمون به نسبت سال‌های گذشته بسیار مناسب‌تر است.

خلجی گفت: امیدوارم با اعلام نتایج هر یک از داوطلبان به میزانی که تلاش کردند، ثمره کوشش خود را دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد
  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند
  • پایان برگزاری نوبت اول کنکور در هرمزگان
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود
  • کلید اولیه کنکور ۱۴۰۳ سه شنبه منتشر می شود
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور اعلام شد
  • شرایط برگزاری کنکور نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • بازداشت ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می‌شود