Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از تارنمای العهد، «محمد رعد» رئیس فراکسیون «الوفاء للمقاومة» در پارلمان لبنان در مراسم عزاداری ایام محرم در شهر النبطیه گفت: در این تجمع حسینی همبستگی خود را با همه مظلومان و مستضعفان و همه ملت های مخالف جنگ و تجاوز به ویژه ملت فلسطین و یاری آن‌ها اعلام می‌کنیم.

رئیس فراکسیون وفاداری در خصوص امور داخلی لبنان، خواستار تسریع در تشکیل دولتی با اختیارات تام و شایسته شد تا وظایف خود را در قبال مردم تحت محاصره این کشور انجام دهد و به مشکلات بغرنج آنها در زمینه برق، آب، آموزش، سلامت و بازار کار رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رعد همچنین درخصوص مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی، گفت: حزب‌الله منتظر آمدن «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکایی از فلسطین اشغالی است اما ما برای مدت طولانی منتظر نخواهیم ماند.

وی تأکید کرد: دشمن صهیونیستی باید بداند که حساب ما با آن باز خواهد ماند تا آب‌ها و سرزمین ما به طور کامل آزاد شود و دست ما همچنان روی ماشه باقی خواهد ماند.

رئیس فراکسیون مقاومت لبنان همچنین گفت: دولت آمریکا برای ما همچنان منبع اصلی تجاوزگری و مصادره آزادی ملت‌ها باقی خواهد ماند و هرگز ادعای آنها برای حمایت از حقوق بشر نفعی به حالشان نخواهد داشت چرا که شواهد زنده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد دولت آمریکا حامی دیکتاتورها در جهان است.

رعد در پایان گفت که با خداوند متعال، ملتمان و خودمان عهد و پیمان می‌بندیم که تا تحقق اهداف امام حسین (ع) در استقامت، عدالت، آزادی، عزت و پیروزی برای انسانیت، پلک روی هم نگذاریم.

پیش تر نیز فراکسیون وفاداری با تاکید بر هوشیاری و آمادگی موثر این فراکسیون برای تحکیم حق حاکمیتی لبنان بر آب‌های سرزمینی اعلام کرده بود که برای موضع پرونده تعیین مرزهای آبی زمان همیشه برای صهیونیست‌ها باز نخواهد ماند.

بحث میان رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر مرزهای دریایی بین دو طرف بالا گرفته است و لبنان می‌گوید که بر سر مناطق بین خط‌های موسوم به ۲۳ و ۲۹ دریایی در حال مذاکره غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی است.

هوکشتاین یکی از نزدیکان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا است و چندین سال با او همکاری کرده است. به همین دلیل مساله منازعه دریایی بین بیروت و تل آویو به یکی از اولویت‌های اصلی بایدن تبدیل می‌شود.

لبنان در جریان مذاکرات قبلی بر حق خود برای گسترش دسترسی به آبهای مدیترانه به سمت جنوب و افزایش این دسترسی از ۸۶۰ کیلومتر مربع به ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع تاکید کرده است.

مذاکرات پیشین در این زمینه با وساطت آمریکا در چادر مقر سازمان ملل در شهر ناقوره برگزار شد.

رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ به خاک لبنان با اهداف امنیتی، آبی و اقتصادی نظر داشته است و بر این اساس بارها در مراحل مختلف تاریخی درصدد تحقق اهداف خود در این باره بوده است؛ اما مقاومت لبنان همواره در مقابل این رژیم ایستاده است.

در سال ۲۰۰۰ نیز ارتش لبنان با وجود تلاش آمریکا برای تحمیل خط مرزی طبق زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی و یا همان خطی که به «خط آبی» معروف است، در برابر تلاش‌های این رژیم ایستادگی کرد.

برچسب‌ها بیروت دولت آمریکا رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیروت دولت آمریکا رژیم صهیونیستی بیروت دولت آمریکا رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی رئیس فراکسیون خواهد ماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از عملیات جدید خود علیه یکی از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۴۰ عصر امروز چهارشنبه بیست‌وچهارم آوریل ۲۰۲۴ موضع رویسات العلم واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

خبرنگار الجزیره نیز از به صدا درآمدن آژیر هشدار در منطقه «مجدل شمس» واقع در جولان اشغالی خبر داد.

علاوه بر این رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که چندین عملیات از سمت لبنان علیه منطقه «عرب العرامشه» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی انجام شده، اما آژیر هشدار در این منطقه به صدا درنیامده است.

همچنین این رسانه‌ها گزارش دادند که منطقه «مرگلیوت» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون با قطعی جریان برق روبرو بوده است.

از سوی دیگر حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه لبنان نیز همچنان ادامه دارد. خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه «راشیا الفخار» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

کد خبر 6088099

دیگر خبرها

  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت