Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:01:36 GMT

۲۰۸ طرح منظومه روستایی در گچساران در دست اجراست

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۲۱۸۷

۲۰۸ طرح منظومه روستایی در گچساران در دست اجراست

محمدمراد راغ پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه منظومه روستایی در قالب طرح های اقتصادی و معیشتی اجرا خواهد شد افزود: از این تعداد طرح ها تاکنون ۳۹ طرح در دهستان های بویراحمد گرمسیری، لیشتر و بی بی حکیمه به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: تاکنون هفت طرح در زمینه زیر ساخت های طرح منظومه روستایی شامل کانال هدایت سیلاب، ساماندهی فضای پارک فاز ۲و۱ ، ساخت پل، بازگشایی جاده منطقه عشایری و ساخت جایگاه پسماند اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راغ پور با بیان اینکه طرح منظومه روستایی در محرومیت زدایی روستاها نقش مهمی دارد افزود: در طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی، روستاها براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌ها، به تفکیک منظومه‌هایی را تشکیل داده وهریک به قطب های فرهنگی ، کشاورزی ، صنعتی و اقتصادی تبدیل می شوند.

وی اظهار داشت: هم اکنون طرح توسعه منظومه روستایی در ۱۱۵ روستای گچساران در دست اجراست.

راغ پور تصریح کرد: در این طرح براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت و ظرفیت های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستاها به تفکیک، منظومه هایی طراحی می شود.

وی گفت: ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۱۴ نفر در قالب طرح (منظومه روستایی) در سال گذشته پرداخت شد.

راغ پور ادامه داد: این طرح ها در زمینه پرورش بلدرچین، دام سبک و سنگین، کشت یونجه، فرآوری محصولات زراعی، کرم میلورم، مرغ بومی و تولید سازه های بتنی مسلح و غیر مسلح اجرا شد.

وی تصریح کرد: همچنین در قالب طرح منظومه روستایی ۶ متقاضی برای اجرای طرح بوم گردی در روستاهای مارین، دیل، گناوه لری و بی بی حکیمه به بانک مسکن معرفی شدند.

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: امسال ۲۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات به میزان ۲۱ میلیارد ریال به صندوق کارآفرینی امید در این شهرستان معرفی شدند. 

راغ پور ابراز کرد: این طرح ها در زمینه پرورش قارج، پرورش کرم میلورم، پخت نان محلی، پرواربندی، کشت تمشک، فرآوری محصولات باغی، بسته بندی ماد اولیه غذاهای سنتی، پرورش زنبور عسل، مرغ بومی و یونجه است.

وی تصریح کرد: هدایت صحیح بهره برداران به مسیرهایی با بازده بهتر هدف اصلی این طرح است که بر اساس طرح مطالعات برنامه‌ریزی و آموزش به بهره برداران با همکاری دستگاه های اجرایی انجام می شود.

راغ پور ابراز کرد:طرح توسعه پایدار منظومه روستایی با مشارکت بنیادمسکن انقلاب اسلامی،جهاد کشاورزی،صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد و سایر دستگاه های متولی اجرا می شود.

وی  بیان کرد: اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستاهای این شهرستان در سال ۱۳۹۸ شروع شد که براساس این طرح  ظرفیت های هر منطقه شناسایی و برای تحقق ایجاد اشتغال در روستاهای گچساران تلاش می شود.

برچسب‌ها اشتغال زایی توسعه روستایی گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی توسعه روستایی گچساران اشتغال زایی توسعه روستایی گچساران طرح منظومه روستایی منظومه روستایی طرح توسعه طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش به منظور شرکت در اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی به گچساران سفر کرد.
این اجلاسیه دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت از ساعت ۹ صبح در سالن آموزش و پرورش گچساران با حضور فرمانده کل ارتش و مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده معظم شهدا و مردم برگزار شد.

مداحی، اجرای نمایش، پخش تیزر و کلیپ و اجرای سرود از برنامه‌های این اجلاسیه بود. در آستانه برگزاری این اجلاسیه نمایشگاهی از دستاوردهای ارتش در گچساران برپا شد. در این نمایشگاه بخشی از ادوات و تجهیزات ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل انواع سلاح های سبک و سنگین، انوع دوربین‌های دید در شب، تجهیزات الکترونیک و انواع موشک در معرض دید عموم قرار گرفت.

خبرنگار:ساناز غضنفری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228387 برچسب‌ها ارتش جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست