Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:44:37 GMT

زنجان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۲۳۴۵

زنجان در هفته‌ای که گذشت

پایان تقابل در شورای شهر زنجان با توافق بر سر تقسیم عناوین در انتخابات هیات رییسه سال دوم، ضرورت سرمایه گذاری در زمینه ظرفیت گردشگری مذهبی استان و حذف مجردها از فهرست متقاضیان نهضت ملی مسکن در زنجان از دیگر رویدادها و خبرهای مهم استان زنجان طی هفته گذشته بود.

اجتماع عظیم عزاداران حسینی در روزهای هشتم و یازدهم محرم

بزرگترین تجمع عزاداران حسینی کشور در دسته عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان در روزهای هشتم و یازدهم محرم الحرام، موسوم به یوم العباس و یوم الزینب در شهر زنجان برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحاق محدوده جدید نباید باعث سواستفاده افراد منفعت‌طلب شود

استاندار زنجان با بیان اینکه برخی اوقات مجبور به الحاق محدوده جدید به شهر هستیم، گفت: در این زمینه باید به گونه ای عمل کنیم که موجب سواستفاده افراد منفعت طلب نشود.

محسن افشارچی در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص الحاق محدوده جدید به شهر زنجان با وجود تکذیب های قبلی و احتمال فراهم شدن زمینه برای سواستفاده و سوداگری تعاونی ها و دلالان، افزود: اینکه تعاونی ها کجا و به چه صورت دارند زمین می گیرند، نمی توانیم همه کارهای شهر را منوط به این موضوع بکنیم.

وی با بیان اینکه باید شهر را توسعه بدهیم و بزرگش کنیم، اظهار داشت: در زمان حاضر یک گره کور در مرکز شهر زنجان داریم چون به صورت حساب شده شهر را توسعه نداده ایم، زنجان اکنون کمربندی آنچنانی ندارد بنابراین مجبوریم که شهر را گسترش دهیم.

پایان تقابل در شورای شهر زنجان با توافق بر سر تقسیم عناوین

سومین جلسه انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی شهر زنجان پس از ۲ جلسه بی نتیجه هفته گذشته، سرانجام با توافق ۲ طیف بر سر تقسیم عناوین و سِمت ها، برگزار و ترکیب هیات رییسه جدید مشخص شد.

در این جلسه که عصر چهارشنبه برگزار شد، برای هر یک از عناوین رییس شورا، نایب رییس، منشی اول و منشی دوم، یک کاندیدا اعلام نامزدی کردند که در نهایت مجید ناصحی مقدم با ۹ رأی به عنوان رییس، حجت الاسلام کاظم مجتهدی با ۹ رأی به عنوان نایب رییس، سعید نجفی با ۷ رأی به عنوان منشی اول و مهدی طالب با ۹ رأی به عنوان منشی دوم برای سال دوم شورای اسلامی شهر زنجان انتخاب شدند.

رسانه‌ها عزم خود را برای مقابله با سیاهنمایی‌ها جزم کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: رسانه ها عزم خود را برای مقابله با سیاهنمایی های دشمن و افزایش سرمایه اجتماعی در کشور جزم کنند.

ابوالفضل رفیعی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان زنجان افزود: رسانه ها و مطبوعات واسط بین مردم و حاکمیت بوده و در راستای تقویت مردمسالاری، موثر و با نظارتی که بر مجموعه عملکردی دستگاه‌ها دارند ابزار مناسب پاسخگویی هستند.

وی باتاکید بر لزوم، تقویت رسانه ها و حرفه ای کردن فعالیت در حوزه اطلاع رسانی افزود: نگاه اصلی به بحث فعالیت رسانه ها، امید بخشی در جامعه است که این امر با همکاری گروهی محقق خواهد شد.

مجردها از فهرست متقاضیان نهضت ملی مسکن در زنجان خط خوردند

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: به دلیل محدودیت در تامین زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای نهضت ملی در زنجان، متقاضیان مجرد از این طرح حذف شدند.

مسعود بیات منش در جلسه شورای مسکن استان افزود: اولویت بندی متقاضیان برای برخورداری از امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن، شاخص هایی مثل تاهل، تعداد فرزندان و سابقه ازدواج افراد است.

نماز ظهر عاشورا در مناطق مختلف استان زنجان اقامه شد

روز عاشورا نمازگزاران زنجانی در صف های به هم پیوسته به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهدا (ع)، در جای جای این استان به درگاه احدیت سر تعظیم فرود آوردند.

نماز ظهر عاشورا با حضور هزاران عزادار حسینی اعم از مردان، زنان، جوانان و کودکان به امامت حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان اقامه شد.

سرمایه گذاری در زمینه ظرفیت گردشگری مذهبی ضروری است

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: باید ظرفیت گردشگری مذهبی در نقاط مختلف استان شناسایی و در این حوزه سرمایه‌گذاری شود.

 علی اصغر شالبافیان در حاشیه سفر کاروان عشق به زنجان به مناسب برگزاری مراسم یوم‌العباس در جمع خبرنگاران زنجانی افزود: نقاط مختلف استان دارای ظرفیت برای جذب گردشگر هستد و در این راستا کارگروهی تشکیل شده است تا همه ظرفیت‌ها و امکانات شناسایی و برنامه‌ریزی‌ها در این راستا انجام شود.

نبود هتل پنج ستاره از دغدغه‌های اصلی حوزه گردشگری در استان زنجان است

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، بااشاره به نبود هتل پنج ستاره در زنجان، گفت: متاسفانه در زنجان هتل پنج ستاره وجود ندارد و این یکی از دغدغه‌های اساسی حوزه گردشگری استان محسوب می‌شود.

علی اکبر شرفی با بیان اینکه مجموعه‌هایی در استان زنجان وجود دارند که می‌توانند محرک گردشگری استان شوند، افزود: به دلیل نبود هتل پنج ستاره امکان برگزاری رویدادی در سطح ملی، وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه زنجان فقط یک هتل چهار ستاره با ۴۶ اتاق و ۱۰۱ تخت دارد اظهار داشت: این هتل چهار ستاره برای ۷۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر زنجان ایرنا نهضت ملی مسکن زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر زنجان ایرنا نهضت ملی مسکن شورای اسلامی شهر زنجان ایرنا نهضت ملی مسکن زنجان نهضت ملی مسکن هتل پنج ستاره رأی به عنوان استان زنجان شهر زنجان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: باید به مسائل تربیتی و پرورشی به طور جدی پرداخته شود.

علی اسماعیلی امروز (پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) در مراسم یادواره شهدای فرهنگی استان زنجان با اشاره به ۴۹ شهید فرهنگی و ۵۵۰ شهید دانش‌آموز این استان، اظهار کرد: این شهیدان ستارگان آسمان ایثار و شهادت استان زنجان هستند.

وی با اشاره به هفته معلم، تصریح کرد: هفته معلمی متاثر از خون شهید مرتصی مطهری است، علامه فقیدی که تفکر، اندیشه و کتاب‌های وی در امتداد نسل ما حرکت می‌کند و هر چه ما در مکتب او مطالعه کنیم درمی‌یابیم که این مکتب اقیانوس مواجی است که باید از این اقیانوس بهره‌ها بگیریم.

او با تاکید بر اینکه معلم و به ویژه معلمانی که شهید باشند تمام شدنی نیستند و در همه قرون و اعصار حاکمیت دارند، اضافه کرد: هر کجا که باشیم نباید فراموش کنیم که همه اقداماتی که داریم و  دستاوردها به برکت خون شهدا حاصل شده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه شهدای ما هر آنچه که داشتند را با اخلاص تقدیم اسلام و انقلاب کردند، یادآور شد: قرآن‌کریم نیز به شهید جایگاه ویژه‌ای داده است تا جایی که خداوند در قرآن تاکید دارد که شهدا زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌خورند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با یادآوری اینکه جامعه امروز امانت شهدا در دست ماست و شهدا ناظر اعمال و کردار ما در همه امور هستند، ادامه داد: شهدا در هر لحظه می‌توانند دست ما را بگیرند، به شرطی که از مسیر درست وارد شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • آغاز زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان 
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان زنجان
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • اعتبارات بازآفرینی محور دلجویی هنوز اختصاص نیافته است
  • دمای هوای زنجان کاهشی شد
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان