Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@12:37:24 GMT

پلیس فرانسه یک اردوگاه مهاجران را در پاریس تخلیه کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۲۴۱۳

پلیس فرانسه یک اردوگاه مهاجران را در پاریس تخلیه کرد

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، پیشتر در چارچوب برنامه تخلیه اردوگاه کانال اورک (Ourcq) در پاریس، زنان و خانواده‌ها از این اردوگاه به محل دیگری منتقل شدند. صبح دیروز (جمعه) پلیس تعدادی از ۲۸۱ مرد باقی مانده را به مراکزی برای بررسی وضعیت فرستاد و حدود ۸۰ تن نیز در خیابان رها شدند.

فرمانداری استان ایل دو فرانس که پاریس در آن قرار دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد وضعیت حدود ۲۰۰ مرد مهاجر این اردوگاه در مراکز معرفی شده از نظر اداری، اجتماعی، بهداشتی و اداری بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس فرانسه نیز اعلام کرد که ۵۵ نفر از این تعداد در اردوگاه های دیگری در همین استان اسکان داده خواهند شد. همچنین حدود ۸۰ تن از آنان جایی ندارند و در خیابان رها می‌شوند.

منبع خبرگزاری فرانسه برای این گزارش، گفته است: پیشتر حدود ۶۰ فرد «آسیب‌پذیر» شامل خانواده‌ها و زنان تنها به مراکز روزانه‌ای در پاریس منتقل شده بودند. ۲۳ زن و ۱۹ کودک به واحد کمک به بی‌خانمان ها (Uasa)  و اداره همبستگی (DSOL) معرفی شده اند.

فرمانداری منطقه اعلام کرده است که از ابتدای سال جاری میلادی سه هزار و ۴۹۳ مهاجر و بی‌خانمان در چارچوب ۱۳ عملیات سامان‌دهی و ۱۵۶ هزار فرد آسیب‌پذیر نیز به مراکزی برای اقامت شبانه معرفی شده اند. این در حالی است که در هر عملیات تعدادی از مهاجران با جمع آوری اردوگاه ها در خیابان‌ها رها می‌شوند.

برچسب‌ها فرانسه مهاجران پاریس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه مهاجران پاریس فرانسه مهاجران پاریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه آمستردام

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از داچ‌نیوز، یورش پلیس ضد شورش هلند به محل تحصن دانشجویان حامی فلسطین در محوطه دانشگاه آمستردام، به بازداشت ۱۲۵ دانشجو منجر شد.

برپایی چادرهای اعتراضی در محوطه دانشگاه آمستردام به تبعیت از اعتراضات مشابه در دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس، دیروز شدت گرفت. با این حال، پلیس ضد شورش، معاونت دادستانی عمومی و شورای شهر آمستردام تصمیم به مداخله و متفرق کردن و سرکوب معترضان گرفتند.

براساس اعلام رسانه‌های محلی، پلیس ضد شورش از حدود ساعت ۳ بامداد به دانشگاه وارد شد و این اعتراضات را که در همبستگی با غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی برپا شده است حدود دو ساعت بعد سرکوب کرد. گفته می‌شود پلیس برای ورود به محل برپایی چادرها، با بیل مکانیکی از موانع دست‌ساز دانشجویان عبور کرده است.

همچنین در ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی گروهی حدود ۱۰ نفره و نقابدار به معترضان حمله‌ور می‌شوند و با چوب‌دستی آنها را مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند.

روبرت دایکرافت، وزیر آموزش و پرورش هلند در بیانیه‌ای کوتاه ضمن ابراز تاسف از ورود و مداخله «اجباری» پلیس به محوطه دانشگاه نوشت: بین مراکز بحث و گفتمان، دانشگاه‌ها سرآمد هستند. شما می‌توانید نارضایتی و احساسات‌ خود را بروز دهید اما این کار باید در کمال امنیت و آرامش همگان انجام شود.

کد خبر 6099163

دیگر خبرها

  • ضعف فرانسه در تامین امنیت هوایی المپیک پاریس
  • سرکوب اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه آمستردام
  • امشب معرفی یک پای فینال اروپا؛ کامبک دوباره پاریس؟
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • بیرون کردن دانشجویان فرانسوی توسط پلیس پاریس
  • حمله پلیس فرانسه به دانشجویان حامی فلسطین
  • سرکوب گسترده حامیان فلسطین در فرانسه
  • معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل